Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DZIWNE Problemy z odpaleniem Reni 1.6 16V 2004


1szejker

Rekomendowane odpowiedzi

lewik, Ja też szukałem i znalazłem w 15 sekund kilkanaście tematów, tu jeden z nich:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=2305

A gdybyś chciał takowy zakupić to w dziale sprzedam oferuje do sprzedania kol. Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

A ja odswieżę trochę temat.

Otóż dopadło mnie i przypadłość nie możności odpalenia Meganki. Objawy takie jak na filmiku:

, komputer tzn średnie spalanie etc zresetowane. Natomiast po wbicu 1biegu, i nacisnięciu START, wszystko się włącza, radio chodzi, dmuchawa chodzi ale jak podkręce mocniej to wszystko delikatnie miga, szyby chodzą ciut wolniej ale otwierają się, immobilaiser też działa, światła normalnie świecą. Robiłem test zegarów i nic nie wykazało. Dzień wcześniej normalnie jeździłem autem . Ktoś jakieś pomysły ma? Jak tylko przestanie padać to spróbuje wyczyścić czujnik położenia wału oraz sprawdze miernikiem napięcie ale aku był w tym(albo pod koniec zeszłego) na nowy Bosha więc nie wydaje mi się żeby to była wina aku.

 

 

dobra, sprawdziłem napięcie aku. Na postoju po otwarciu drzwi-11,5. Natomiast po włączeniu wszystkich zegarów przez bieg,hamulec,start->pojawia sie 9 i spada.... Do tego nie moge przeprowadzić testu zegarów czyli... o ile dobrze rozumie problem tkwi w aku? Wszystkie bezpieczniki sprawdzowne, każdy przewodzi napięcie(na klemie również bezpiecznik ok).

Edytowane przez Kuzynpit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpierw musze zdobyć prostownik i go podładować. Poźniej będę dalej walczył. Aku to Boscha i to niby do samochodów bardziej elektrykożernych. Ma chyba 1-1,5roku. Zobacyzmy co da podładowanie go i wtedy dam znać czy odpala czy ee.

 

Dodano: 21 paź 2016 - 09:39

Zrobie mały update... otóż, dziś będę podpinał podładowany aku ale... niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu. Obecny aku to Bosch ale ma pojemność 52mAh i prąd rozruchowy na poziomie 470A, natomiast z facetem ze sklepu wg danych producenta dla megane II 1.6 benzyna powinien być 60-62mAh. Czy taka różnica mogła by wpłynąć na jego żywotność lub jego nie działanie? Czy kwestia tego że zalecenia prądu rozruchowego wg boscha i centry od 540A też mogą mieć wpływ na działanie?

Akumulator żyje, ma się dobrze. Odpalił od strzała, więc coś mi pożarło prąd... kwestia jaką drogę obrać w kwesti szukania usterki? Czy mając OBD podpięty jestem w stanie dokładniej sprawdzić co i jak? Czy lepiej byłoby pod CLIPa podjechać i sprawdzić? Ktoś coś?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy mnie facet ze sklepu zmierzył ładowanie aku i po wszystkich etapach (włączanie świateł, nawiewu) cały czas było w normie ponad 14V (dokładnie nie pamiętam). I mówił że wsio gra.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra.

Może to była jednorazowa akcja?, zostawiłeś grające radio, światła albo coś innego?.

Bo jak Ci się to powtórzy, to tylko dobry miernik, zmierzenie poboru prądu na postoju i odłączanie po kolei wszystkiego co podejrzane na bezpiecznikach, przyda się ogrzewany garaż ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Pare razy w przeciągu użytkowania nowego aku czyli jakieś 1-1.5roku to miewał takie problemy z zapaleniem ale to były sporadyczne przypadki które mogę policzyć na palcach jednej ręki. Bo zawsze zaskakiwał za drugim razem. Radio ma to do siebie, że się chyba po 15 minutach wyłącza:) (testowałem w garażu kiedyś jak coś robiłem). Światła zawsze pilnuje bo raz poprzedni (przed tym co teraz mam) aku właśnie wykończyłem zostawiając światła włączone i zapominając je wyłączyć po otwarciu-zamknięciu auta. Czyli najprościej na postoju odpinać bezpieczniki sprawdzając napięcie na aku?

 

Bo oprócz wymiany czujnika temp-zamiennik, czy np gałki regulacji lusterek(urwała gałeczka;/), to nic elektrycznego nie było wymieniane...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw pomiar :mrgreen: , prądu, jeżeli odpięciem klem od aku nie rozprogramujesz czegoś u siebie, to odpinasz plusa z aku i wpinasz miernik szeregowo.

Powinno wyjść zdaje się ok.50-70mA.

Ale najlepiej to podjedz do elektromechanika, zmierzy Ci fachowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny aku to Bosch ale ma pojemność 52mAh i prąd rozruchowy na poziomie 470A, natomiast z facetem ze sklepu wg danych producenta dla megane II 1.6 benzyna powinien być 60-62mAh

A co powiesz na akumulator 44Ah i prąd rozruchu 400A? Taki miałem w swojej megance, jak ją kupiłem wstawiony przez ASO. I został wymieniony na 54 Ah po 5 latach eksploatacji.

A jakie trasy pokonujesz dziennie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiesz co różnie, ostatnio były po parę km (po wrocławiu się człowiek przemieszczał). A to 250km ostatnio było w jedną stronę. Na razie chodzi bez problemu i normalnie odpala.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam mam problem z odpaleniem silnika na zimnym. Megane ii 1.6 16v. Jeśli odpalam zimny silnik długo zaczyna kręcić ale odpala po około 8-10s. Ostatnio zrobiłem test po dłuższym postoju. Jak zawsze miałem problem z odpaleniem po przejechaniu kilku km i lekko rozgrzanym silniku po kilku godzinach kiedy auto stoi to dzisiaj mnie auto zaskoczyło. Podczas odpalenia (tj. Sprzęgło i Start) jak tylko lekko zakrecił wcisnałem jeszcze raz przycisk START. Silnik zakrecił. Dosłownie po 1 sek. Auto zgasiłem. Później jeszcze raz START i sprzęgło auto odpalio od kopa. A zawsze miałem problemy z odpaleniem po długim staniu pojazdu. W czym jest problem. Jakieś propozycje. Świece zapłonowe są w sumie nowe, cewki też są sprawne. Jedno mówią ze to będzie czujnik temp. cieczy, a jeszcze inni czujnik położenia wału lub wałka rozrządu.Gdzieś jest problem lub w czymś bo raz działa a czasami się jakby auto odpalało z trudnością. To nienjest normalne.

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od podłączenia pod CLIP-a. Sprawdzisz błędy i wtedy się zobaczy. Pytanie też kiedy np. zmieniałeś świece, jakie masz cewki, czy podczas odpalania wydobywa się jakieś dodatkowe "klekotanie", itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clip niczego nie pokazuje. Świece wymieniono na Świece zapłonowe EYQUEM - jakieś 10 tys temu. Klekotu nie ma podczas odpalenia. Wiem ze to jest objaw zużytego KZFR. A cewki sa oryginalne ale sprawne. Tak wiec jakies inne pomysły. Czujnik położenia walu oraz wałka rozrządu sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!