Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana panewek


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Poza tym masz PHI, czyli jest możliwość że k9k728 był mocniejszą wersją k9k722?

Ciekawe czy 724 jest w stosunku do 722 zmodyfikowany pod względem trwałości m.in. panewek.

Ma ciut wyższą moc (86KM) ale czy coś więcej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie miałem wczoraj co robić, to zrobiłem profilaktyczną wymianę panewek w silniku 1.9 dci B)

Tak naprawdę, to miałem jeszcze do wymiany olej, a że miska olejowa trochę się pociła to postanowiłem to wszystko połączyć. Wiem, że to trochę druciarstwo, ale co tam, jak czegoś nie spróbuję, to nie przeżyję :)

I tak, pacjent to Laguna II 1.9 dci 120 KM, rocznik 2003, kupiony w polskim salonie, przebieg ok. 190 tys. km. Raczej nie cofany. Używany głównie przez moją drugą połowę. Do tej niecodziennej operacji skłoniły mnie oczywiście opinie o tych silnikach, a i znajomemu ostatnio taki 1.9 dci wyzionął ducha. Oczywiście zatarcie. A więc tak, po zdjęciu michy ukazał mi się zaskakująco sympatyczny obraz tego co było w środku. W silniku czysto, w misce praktycznie zero szlamu, nagar nieznaczny. Miska po przeczyszczeniu benzyną jak nowa. Pompa olejowa czysta. Smok pompy, w tym sitko czyste i drożne. Brawo Castrol ;) Tak, to nie pomyła, ostatnie ładne parę dziesiątek tysięcy auto przehulało na castrolu edge 5w40. A i poprzedni właściciel zadeklarował używanie takiego oleju. Wymiana średnio co 15 tys. Wychodzi na to, że to bardzo dobry olej jest. Trzeba tylko nie dać się złapać na podróbę. Choć teraz zagościł akurat Motul, to po tym co zobaczyłem, z chęcią wrócę do Castrola. Poniżej foty miski i skrzyni korbowej.

post-30825-0-35081600-1429443366_thumb.jpg

post-30825-0-00508200-1429443405_thumb.jpg

Przyszła pora na panewki. Po odkręceniu 4 korby, tj. tej od skrzyni biegów również zaskoczenie. Dolna panewka praktycznie w ogóle nie zużyta. Już chciałem odsyłać nowozakupione panewki. Jenak po zdjęciu górnej panewki ukazały się ślady nieznacznego zużycia. Generalnie nie wygląda to źle i myślę, że takie zużycie jest normalne jak na taki przebieg. Moim zdaniem powinny pohulać jeszcze ze 100 a może nawet 200 tysięcy. No, ale skoro miałem nowe, to zmieniłem. Poniżej foty panewek. Rok produkcji panewek 2002, więc nikt się tego wcześniej nie dotykał.

post-30825-0-99767700-1429443715_thumb.jpg

post-30825-0-91463700-1429443750_thumb.jpg

Chyba nie muszę pisać, które to dolne a które górne. Zastanawia mnie ta czarna powłoka widoczna na dolnych i częściowo górnych panewkach. Czy to molibden? Wiem, że castrol dodaje czasem molibdenu do oleju, podobno jest do dobry dodatek przeciwzużyciowy. Nowe panewki są kredowo białe.

Wymiana zajęła mi prawie całą sobotę, z przerwami na obiad i wypad na miasto po nasadkę nr 13.

Koszty to 140 zł panewki firmy glyco, 30 zł uszczelka miski, itd. itp. Straconego czasu nie liczę, bo lubię grzebać przy samochodzie. Dźwięk uruchamianej motorowni po złożeniu, bezcenny B)

Jakie konkluzje? W mojej ocenie panewki same w sobie nie są przyczyną zacierania się silników dci, a raczej bliżej nieokreślone problemy ze smarowaniem. W przypadku mojego silnika smarowanie jest w porządku, wszystkie kanały drożne, ze wszystkich czopów obficie sączył się olej. Tak więc, jeśli stosujecie porządne oleje i wymieniacie je nie rzadziej niż co 15 tys., to o panewki możecie być spokojni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawlos, ponieważ nie widziałem nigdy miski od środka chciałem zapytać czy otwór na korek jest trochę powyżej dna czy tylko tak wygląda? Jeśli tak to trochę oleju nie da rady zlać przy wymianie więc odsysanie wydawałoby się sensowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawlos - skręciłeś na starych śrubach? Z jakim momentem?

ZTCW to w 1.9 wymiana miski i panewek to bajka.

W 1.5 ponoć trzeba motor ze skrzynią wyjmować, rozpaławiać silnik i skrzynię bo miska inaczej nie wyjdzie (???)

Wpadłeś na pomysł sprawdzenia ciśnienia oleju manometrem?

No i piszesz, że po uruchomieniu silnika przyjemny dźwięk - przed wymianą panewek było coś innego, niepokojącego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jamotor

Korby skręciłem na starych śrubach. 20 Nm plus ok 40 stopni. Jeśli to prawda co piszesz o motorze 1.5 dci, to 1.9 w lagunie faktycznie jest bajką. Oprócz plastikowej płyty pod silnikiem niczego nie trzeba demontować, już nie wspominając o wyciąganiu całego motoru. Ciśnienia oleju nie mierzyłem. Co do dźwięku silnika to chyba oczywiste, że po wymianie panewek jest fajniejszy, działa przecież efekt placebo B) a tak naprawdę to trudno powiedzieć. Bynajmniej nie słyszę teraz niczego niepokojącego. W zimie po odpaleniu czasem słyszy się dość nieprzyjemne klekotanie, człowiek sobie zaraz wkręca filmy że to panewki. W dieslu trudniej te niuanse wychwycić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,5 dci nie trzeba wyciągać motoru

Strasznie się bym cieszył.

Mnie "nie mój" mechanik siedzący w renówkach tak powiedział, że trzeba. I że silnik ze skrzynią trzeba rozdzielić.

Jeśli ktoś z Was wie proszę o wypowiedź czy do zdjęcia miski olejowej w 1.5 dCi oprócz ściągnięcia osłony trzeba coś więcej "wymodzić"???

Edytowane przez jamotor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korby skręciłem na starych śrubach. 20 Nm plus ok 40 stopni

Moment dokręcania śrub główek korbowodów w silniku 1.5 dCi:

1. etap pierwszy: 45Nm

2. etap drugi: 45 stopni

Ponieważ to ważne dane prostuję błąd:

1. etap 25 Nm

2. etap 45 stopni

Producent poleca zastosować nowe śruby.

p.s. tylko gdzie i jak je zakupić??? Czyżby tylko ASO???

 

Dodano: 21 kwi 2015 - 21:40

odpowiedź jutro

Dzięki, będę czekał <piwko>

Założyłem topik o dodatkach olejowych.

Czy mógłbyś się coś wypowiedzieć aby podnieść poziom dyskusji???

Czy mógłbyś podać co dało Ci zaślepienie EGR??? korzyści i straty.

Np. silnik/kabina dłużej się nagrzewa, spadło zużycie paliwa, przestał dymić. Piszę kabina bo gdzieś wyczytałem że jak przez EGR nie płyną już spaliny, przez chłodnicę spalin, to wolniej się auto nagrzewa w zimie.

Być może to całkiem irracjonalna wypowiedź, lecz chciałbym abyś potwierdził/zaprzeczył. Z góry :applause:

Edytowane przez jamotor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zgłupiałem bo jak pytałem o wyciąganie wału to mówił, że nie trzeba go wyciągać tylko -jak dobrze zrozumiałem - coś poluzować (wał?) i panewy da się wymienic (nie znam się). Już mi ciśnienie skacze czy nie zostawił panwek a skasował za wymianę (choć trudno mi jeszcze w to uwierzyć bo to raczej poważny fachowiec).

 

Mrarek dzięki.

Edytowane przez ZibiW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!