Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana panewek


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wymieniałem w ubiegłym roku w lagunie II 1.9 dci same panewki. Przejechanie od tej pory w sumie niewiele bo ok 4 tyś. (osobiście rzadko jeżdżę tym autem). Nic się nadzwyczajnego nie dzieje, wszystko gra i buczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a ja mam trochę inne pytanie, tzn czy wymiana całego wału na nowy oryginalny + nowe panewki jest skutecznym rozwiązaniem? czy ten silnik (1.5) będzie się zachowywał jak "nowy" i przejedzie jeszcze parę lat, czy raczej to tylko tymczasowe rozwiązanie...? bo przy wymianie samych panewek wszyscy mi mówią ze trzeba szlif wału robić... a to się niby nie opłaca bo podobne koszty jak za nowy wał a ktoś może to zrobić tez niedokładnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą wału i szlifem warto go najpierw pomierzyć.

W przypadku 1,5 dCi jest często tak, że panewki są starte, ale wał mieści się w tolerancji pomiarowej.

Wtedy wystarczy wymienić same panewki + pompę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Ja mam Megi II 1.9 DCI 120km z 2005. Niestety ostatnio obróciła mi się panewka.. Co ciekawe ta, która jest najbliżej pompy olejowej. Mój mechanior nie ma pojęcia jakim cudem obróciła mi się pierwsza panewka. No ale nic.. Silnik w/g przebiegu miał 168k zrobione (auto ściągane z niemiec, ale przebieg jest bardzo prawdopodobny). Postanowiłem, że oczywiście robimy remont. Całość mi wyszła ze wszystkimi uszczelniaczami, wzmacnianymi panewkami, pompą oleju oraz nowym, kompletnym rozrządem 3,5k zł. Mechanik stwierdził, że pierwszy szlif wału już sam sobie zrobiłem ale dał do szlifierza i spokojnie wał wydał na dugi szlif. Od momentu kiedy usłyszałem metaliczne stukanie w silniku zrobiłem jeszcze jakieś 35km jeżdżąc na bardzo niskich obrotach, max 1800rpm (niestety musiałem jakoś dojechać do mechanika). W tej chwili zrobiłem nią jakieś 350km i silniczek pracuje bardzo ładnie. Odpala od kopnięcia, pracuje równo ale fakt faktem, że nawet z przekręconą panewką pracował cały czas bardzo ładnie, równo i nie dymił. Mam wszystkie faktury z intercars na potwierdzenie dobrej jakości części oczywiście. Turbo przeczyszczone i sprawdzone, egr wyczyszczony. Ogólnie Turbo okazało się, że jest w bardzo dobrym stanie, a po montażu i ogólnym czyszczeniu wszystko pracuje mega cicho i tak jakby "pełną piersią". Przestało świszczeć tylko tak fajnie zaciąga powietrze hehe

Ogólnie remont robił mi człowiek, który 2 lata wcześniej robił remont mojemu ojcu w takim samym silniku ale w Scenicu II i maszynka po dziś dzień pięknie pracuje. Jest on znany u nas ze swojej wiedzy odnośnie kompletnych remontów silniczków od renault oraz bmw.

W związku z tym remontem chciałbym zapytać co jeszcze warto zrobić, żeby mieć pewność, że wszystko będzie ok.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2T dolewane do paliwa niewiele pomoże przy obracaniu panewek :)

adrian414, pompa oleju oczywiście wymieniona na nową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm czytałem o tym oleju dla dwusuwów :) Czy takie coś może być po remoncie ? Mój odnośnik

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Na pewno wtrysków nie posiadam nieskazitelnych, a jeśli by się korekty poprawiły to na pewno by pracował lepiej silniczek, bo wiem, że jeden z wtrysków trochę mi leje :)

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Czy jednak polecacie coś innego do naszych Renatek ?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, pkt. 6 Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

za dużo tych postów, trudno znaleźć konkretne informacje

a więc: 

jakie są objawy przed przekręceniem się panewek?

bo mój po zapaleniu silnika rano dziwnie świszczy i jakby mu się wzmagało

a potem przestaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich forumowiczów, jestem świeżym właścicielem meganki z 2010r 1.5dci 78kw. 270tys km

Auto po rozgrzaniu delikatnie podstukuje ale tylko podczas jazdy jak lekko daje gazu i przyspieszam, w okolicach 1800-2300 rpm. Na jalowym nie słychać stukow ani przy maksymalnym przyspieszeniu.Stukanie jest na tyle jeszcze ciche że nie każdy to słyszy. Ja wiem że to nie jest prawidłowe i obawiając się zdjolem miskę, sprawdzilem pompe(cisnienie ksiazkowe)wymieniłem panewki korbowodowe, które jak widzicie na zdjęciu były już przytarte.. po złożeniu na nowych dalej ten sam dźwięk nic a nic się nie zmieniło.. teraz pytania do was:

1.czy te stare panewki na zdjeciu są oryginalne nie wymieniane ?

2.czy zaznaczony w czerwonym kółku  numer na każdym korbowodzie jest seryjnie fabryka?czy ktoś coś majstrowal tam przedemna ?

Dodam że uszczelka miski jest oryginał z 2010r 

3.czy możliwe jest że stukaja panewki główne wału ?czy to się zdarza W tym silniku? 

4. Co jeszcze może stukac gluchym cichym metalicznym stukaniem w tym przedziale obr. I w takich warunkach jak pisałem wyżej.

Silnik suchy ładny na jalowym pracuje ładnie olej czysty miska czysta z kas ten dźwięk...pomozcie podpowiedzcie na jakiś trop.. bo to mój pierwszy diesel i niechce jeździć jak na szpilkach 

 

20181111_185737.jpg

inCollage_20181111_185142954.jpg

inCollage_20181111_185516130.jpg

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!