Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana panewek


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, ale o 1.5 w MIII - gdzie ponoć poradzono sobie z obracaniem - zacieraniem panewek.

Dalej drążę ten temat, bo tak jak Ty sądzę, że wymiana panewek to "leczenie objawów a nie przyczyny problemu".

Oczywiście dopuszczam i takie postępowanie, lecz nie wiem czy ono odsuwa czy eliminuje zatarcie panewki.

Ciekawe jak u Ciebie wyglądały panewki na zatartym czopie i na pozostałych. No i na którym cylindrze ci się zatarła.

Oczywiście licząc w nomenklaturze Renault czyli: cyl. 1 jest od strony sprzęgła a cyl. 4 jest przy rozrządzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze silnika nie rozebrałem :)

Póki co - ten motor co mam teraz jest lepszy od tamtego, więc zamiana wyszła na dobre :)

Poprzednio był K9KF728 a teraz jest K9KG724 podobno od jakiejś młodej meganki.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jesteś tego pewien?

k9k724 - 86KM to kolejna wersja k9k722 - 82KM.

82KM to silnik z MII z lat 2002-2005

86KM to silnik wprowadzony w megankach II po liftowych MIIPhII czyli z lat 2006-2008, ta sama moc jest też w MIII.

Być może już w 2005 roku w MIIPhI się pojawił. Nie wiem nie jestem wyrocznią w tej sprawie.

Na pewno mam ph1 i na pewno k9k724 86KM (moje renault też tak pokazuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

For Adamo:

mam ph1 i na pewno k9k724 86KM

To chyba dobrze - lepiej niż byś miał ten k9k722, no nie?

 

For Mrarek:

Dodano: 16 kwi 2015 - 23:47

miał mniej przehulane niż mój poprzednik

A który masz rocznik?

Poza tym masz PHI, czyli jest możliwość że k9k728 był mocniejszą wersją k9k722?

A ten k9k724 jest może jakoś zmodyfikowany.

Poza tym śledząc Twoje przygody to te 340 tkm jest dość zacnym wynikiem jak na motor do którego palca nie wsadzał żaden mechanior.

Skoro nawet wtryski nie ruszane....

Co Ty na to? --->>> A ten k9k724 jest może jakoś zmodyfikowany.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypuścili silnik 1,5 105/106KM o oznaczeniu K9K 732, który wbrew pozorom nie jest kontynuacją tych wcześniejszych K9K ale nową poprawiona konstrukcją 100konnego silnika 1,5.

http://megane.com.pl/files/file/63-dane-techniczne-i-informacje-nowe-silniki-dci-w-renault-megane-ii-phii/

ostatni akapit

Co wcale nie oznacza że jest niezniszczalny.

Ja taki posiadam i jak pisałem w swoim temacie ,oryginalny jaki w tym aucie był też się posypał z powodu smarowania przed 3 zalecaną co 30 tys km wymianą ojeju.

Swojego zakupiłem z wymienionym w francuskim ASO nowym silnikiem, o czym dowiedziałem się dopiero przy przeglądzie przed zakupem. Sprzedający też dopiero tam o tym się dowiedział.

Cena jednak już była ustalona. Wcześniej nie chciał opuścić, to potem ja się nie zgodziłem na jej podniesienie. Auto miało 119 tys. km, silnik zaledwie 23 tys.

http://megane.com.pl/topic/27614-gojgien-15-dci-106km-78kw-2007r-ph-ii/

Główną przyczyną obracania panewek jest stosowanie innego oleju niż zalecany i interwał 30 tys.km, ustalony sztucznie, by dorównać konkurencji.

Wystarczy nie stosować się do tego i olej częściej wymieniać, a powinno być OK.

(jeśli oczywiście poprzedni własciciele też nie czekali z wymianą do 30 tys.km)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodano: 17 kwi 2015 - 03:13

przyczyną obracania panewek jest stosowanie innego oleju niż zalecany i interwał 30 tys.km

Oleje w książce serwisowej którą mam są niedoprecyzowane.

Owszem elf ale od 5w30 do 10w40.

Francuz (poprzednik) stosował ELF EXCELLIUM LDX 5W40 z interwałem 20 000km, od 140 000km ja wymieniam co 10 000km ELF EVOLUTION 900 NF 5W40 A od 160 000 dodaję liqui molly ceratec

Edytowane przez jamotor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A który masz rocznik?
styczeń 2005

 

Poza tym masz PHI, czyli jest możliwość że k9k728 był mocniejszą wersją k9k722?
728 to 101KM (turbo z VTG), a 722 ile ma KM? 72 i 80 KM miały turbo bez VTG

 

Poza tym śledząc Twoje przygody to te 340 tkm jest dość zacnym wynikiem jak na motor do którego palca nie wsadzał żaden mechanior. Skoro nawet wtryski nie ruszane....
no niestety (albo stety) :) mam nadzieję, że teraz nowy nabywca - pilnując oleju - przejedzie drugie tyle. niedługo będe go sprzedawał, bo trafił mi się fajny SCIII :) Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!