Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana panewek


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Po 212 tkm wymieniłem zapobiegawczo panewki korbowodowe.

Założyłem firmowane przez Mahle. Koszt po rabacie 115 zł. Z uwagi na brak nowych śrub użyłem starych.

Przy okazji sprawdzenie ciśnienia oleju: powyżej minimalnej normy czyli 1,7 bara/900obr i 4.0 bara/3500obr. (minimum to odpowiednio 1,2 i 3,5 bara). Po wymianie przejechałem już ok. 1400km - jest okej.

Dolałem ok. 300ml Ceratec-u LiquiMoly - wcześniej też używałem - ma to zmniejszać zużycie silnika czyli panewek.

Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju (stary już się "pocił" - patrz przypadek Mrarka z pękniętym czujnikiem i zatarciem silnika) oraz termostat. Oba były fabryczne.

Oczywiście czyszczenie smoka pompy oleju, wcześniej płukanie silnika płukanką LiquiMoly (profi za 37 zł).

Niestety zdjęć panewkom nie zrobiłem, były nieco zużyte, na samym środku lekko czerwone. Posiadały rysy wzdłużne. Sądzę, że ich czas nadszedł pomimo dość krótkiego resursu wymiany oleju co 10.000 km począwszy od 140.000 km. Wcześniejsze wymiany co 20.000 km.

Ponadto zaślepiłem EGR - efekt 4.4 l/100km bez oszczędzania. Wcześniej taki sam styl jazdy oznaczał 4,7-4,9 l/100km. Czyli do 0,5 litra mniej. Przy 90km/h spokojnie schodzi poniżej 3.0 l/100km, a przy 110km/h jest 3.4-3.5 l/100km. 4.4 - to efekt jazd po mieście. Zero dymka teraz jest. Wcześniej po kilkudziesięciu km "dziadkowej" jazdy jak mu depnąłem to puszczał bąka.

Sprawdziłem też turbo - zużycie wg fachowca od turbin - jak nowa ;).

Wyczyściłem układ wydechowy z sadzy dodatkiem do DPF - obniża temp. spalania sadzy w układzie (katalizator).

Jeszcze w ramach dobroci przeczyszczę mu wtryski - też chemią "od środka".

 

Uważam że czasem trzeba trochę zadbać o auto - a znając słabe strony tego oszczędnego silniczka (1.5 dCi) można wpłynąć na przedłużenie bezawaryjnej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do każdego tankowania leję olej Elf OffRoad 2T wraz z dodatkiem Diesel Skydd i/lub Castrol TDA.

Olej jest rekomendowany na wielu forach m.in. Toyoty Avensis i Peugeota jako jeden z lepszych (i dość tanich) jako dodatek do ON smarujący pompę wysokiego ciśnienia oraz wtryski. Olej niskopopiołowy nadający się do aut bez DPF.

Mikstura czyli mieszanka z Skyddem lub Castrolem działa. Castrol TDA raczej dodaję w porze ciepłej a Diesel Skydd jak mrozy idą.

Chemia do wtrysków raz na 10.000 km (albo Liqui Molly albo Xeramic - na zmianę inny co 10.000) nie zaszkodzi - usuwa to ew. nagary/syf z układu, wodę, ogólna "transfuzja" w układzie.

A ilości Elf Off Road 2T to 200-250 ml na bak paliwa (ok. 50-55 litrów, dodawany podczas tankowania od stanu rezerwy w celu lepszego wymieszania). Zalecam ostrożność w stosowaniu olejów do ON bo nie każdy się nadaje, zwłaszcza do motorów z DPF/FAP.

 

Dodano: 11 paź 2015 - 23:52

jamotor dobra robota

.....mojego mechanika, który za całą powyższą listę wziął ...... 200 złotych (!!!) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To poszukaj tu:

 

http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501

 

A może być nawet taki objaw: Olej 2T ma wpływ na filtr paliwa - rozpuszcza cały syf ze zbiornika paliwa który na początku stosowania oleju 2T może zatkać filtr. Miałem tak gdy zaczynałem zabawę z 2T.

Powodzenia to aż 62 strony wątku o lejach 2T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa to max 30-40 kkm i do wymiany.

nie słyszałem, by komuś jakiś syf to rozpuściło.

nie chce mi się tego czytać, bo pewnie to "bicie piany" jak na innych takich forach, ale poczytam sobie własności smarne i popiołowe tych olejów z ankiety

Wielka litera nie gryzie :)

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chemia do wtrysków raz na 10.000 km (albo Liqui Molly albo Xeramic - na zmianę inny co 10.000) nie zaszkodzi - usuwa to ew. nagary/syf z układu, wodę, ogólna "transfuzja" w układzie.

Daruj sobie, jak stosujesz olej 2T, to takie dodatki są zbędne.

Do usuwania (a właściwie rozpraszania) wody z paliwa najlepiej sprawdza się Kleen-Flo Diesel Fuel Conditioner, w skrócie często nazywany KFC.

Sprawdzony i faktycznie działa, jest też jednocześnie depresatorem paliwa (obniża temperaturę blokowania filtra paliwa, tak jak Skydd).

Ja do tej pory stosowałem Skydda i faktycznie się sprawdza (jeszcze za czasów VW T4 2,4 D), teraz czas na KFC, który dodatkowo wiąże wodę.

Olej niskopopiołowy nadający się do aut bez DPF.

Ten ELF nadaje się też do aut z FAPem.

nie znalazłem olejów 2T do DPF/FAP

Elf Moto 2 Off Road nadaje się do FAPa.

Jednak przyjaźniejsze dla FAPa są Addinol MZ 406, albo Ravenol SCOOTER 2-Takt półsyntetyk (bardzo ważne, syntetyczny się nie nadaje).

Ravenol i Addinol mają najmniejszą ilość popiołów siarkowych po spaleniu (nie odbiega od czystego ON).

Ja do swojego dCi leje Ravenola, filtr wypala się zdecydowanie rzadziej niż przy jeździe na ON bez dodatków.

nie słyszałem, by komuś jakiś syf to rozpuściło.

Jeżeli jest syf w baku, to faktycznie rozpuszcza.

Kolega przerabiał to na swojej Lagunie, po 2 pierwszych zbiornikach auto zaczęło niedomagać.

Po wymianie filtra paliwa wszystko OK, filtr w środku był prawie czarny.

nie chce mi się tego czytać, bo pewnie to "bicie piany" jak na innych takich forach, ale poczytam sobie własności smarne i popiołowe tych olejów z ankiety

Właśnie, że ten wątek jest bardzo merytoryczny i warto przebrnąć przez całość.

Trudno tam znaleźć bicie piany.

Podobne wątki są forum Alfy i Peugeota.

Najwięcej informacji łącznie z badaniami laboratoryjnymi można znaleźć na http://www.motor-talk.de/ :)

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Przy okazji, to jedynie można wymienić pompę oleju i rozrząd :)

Na pewno warto będzie pomierzyć wał i sprawdzić, czy czasem któryś czop nie jest przytarty.

Jeżeli tak, to wtedy wypada zrobić obróbkę i wsadzić panewki nadwymiarowe (ciężko o nie do 1,5 dCi, ale można kupić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!