Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, drodzy Koledzy zwracam się do Was z prośbą o pomoc w dobraniu odpowiednich dywaników gumowych do Meganki bo te co znajdowały się po zakupie auta to porażka.

Zastanawiałem się nad oryginalnymi: http://www.skleprenaultwarszawa.pl/pl/p/Dywaniki-gumowe-Renault-Megane-III-5D%2C-Coupe%2C-Grandtour/299 lub 1, 2

 

Co do oryginałów to wyczytałem na necie, że szybko się wycierają i maja małe ranty :unsure:

Czekam na Wasze opinie i propozycje :D

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej szukaj dywaników oryginalnych. Po pierwsze są dobrze dopasowane, po drugie jakość jest lepsza. Ja osobiście polecam dywaniki od Megane II (tak właśnie). Niestety dywaniki do Megane III są moim zdaniem znacznie słabsze od tych z megane II, które są płytsze, mniej zakrywają, a przede wszystkim nie osłaniają stopnia na lewą stopę (obok pedału sprzęgła), przez co woda i śnieg z buta wciekają pod dywanik. Mi zostały dywaniki z megane II, więc postanowiłem je zaadaptować do megane III. Są one większe, więc trzeba troszeczkę uciąć wzdłuż krawędzi lewy i prawy przedni. Tylne wchodzą bez przycięcia. Ale naprawdę warto. Również dywaniki welurowe z megane II są znacznie lepsze od tych do megane III, a te niestety nie dają się zaadaptować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo oryginały lepiej dopasowane ale jeśli od 2 lepsze to znów nie chciałbym nacinać ;) nie chcę zrobić takiego błędu jak poprzedni właściciel czyli kupić jakąś podróbke aby tylko były ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Was ale ja z salonu wyjechałem z dywanikami gumowymi wcale nie dopasowanymi. O ile z przodu jest ok, o tyle te z tyłu są o 5-7cm za krótkie, przez co nie zakrywają całej powierzchni pod nogami. Jak cyknę fotkę to będzie widać o czym mówię. Jedyna rzecz jakiej nie zauważyłem przy odbiorze auta, bo bym kazał im sobie te dywaniki wsadzić.

 

Ma ktoś linka do takich, w których jest osłona na lewą nogę kierowcy tak żeby nie spływała woda pod gumowy dywanik?

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba oryginały będą najlepszym wyjściem.

Ja generalnie jestem fanem polskich Rezaw-Plast - w poprzednich autach miałem i zawsze były bardzo dobrze dopasowane, nie śmierdziały. Kupiłem też do MIII Grandtour i kicha - kiepsko dopasowane z przodu. Oddałem.

Mam teraz gumowe czeskie Gumárny Zubří - http://allegro.pl/dywaniki-samochodowe-renault-megane-iii-od-2008-r-i5002499286.html Dopasowane z przodu idealnie - z tyłu niestety mniej (chodzi o to rozszerzenie z tyłu - jest moim zdaniem za krótkie). Inna wada to na początku strasznie śmierdziały gumą i musiały się wywietrzyć.

Ogólnie widzę, że większość tych tylnych ma zbyt krótkie "rozszerzenie" - nie udało mi się znaleźć dedykowanych do Grandoura.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wszystkie gumowe dywaniki do MIII czy to oryginały i rezawy i rezawopodobne to lipa! Mam w swojej oryginały (jak w poście Bzyka) generalnie wszystkim tym konstrukcjom poza niedopasowaniem wymiarów brakuje czegoś istotniejszego w codziennym użytkowaniu - ODPOWIEDNIO WYSOKIEGO RANTU BOCZNEGO. Bez tego latem pod dywaniki dostaje się cały syf jaki na butach wnosimy nawet przy suchej pogodzie a zimą czy w porach przejściowych kompletna porażka - błoto, woda, roztapiający się śnieg. By nie zagrzybić i nie zawilgocić samochodu podkładam wtedy pod dywaniki i dodatkowo pod przednie fotele zwykłą codzienną gazetę, która fajnie chłonie wilgoć. Może to staroświeckie ale zaręczam, że działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nietety to prawda. Dywaniki do megane III to wielki krok w tył w porównaniu do dywaników do megane II typu "relief" (profilowane z rantami), zarówno w wersji gumowej jak i welurowej. Ktoś bardzo chciał oszczędzić na wszystkim, tylko nie na cenie, bo ta jest podobna. Gumowe dywaniki są prawie płaskie i maleńkie, bez osłony lewej podpórki. Wersja welurowa jest niewiele lepsza, ale ma choć osłonę podpórki. A nawet nie ma ich w kolorze beżowym, choc przecież wersja jasna wnętrza jest. A w megane II była. Dlatego ja używam gumowych z megane II. Ale nie namawiam do ich kupowania specjalnie - po prostu zostały mi z poprzedniego samochodu. Mam już je w sumie 10. sezon. Wierzchnie ślady zużycia dywanika kierowcy oczywiście są, ale ich jakość jest pierwszorzędna. Podobnie dywaniki welurowe. Te od megane II są mocne, grube, wysokie, ładnie wyprofilowane i wytłoczone, no i też w koloże beżowym. Ale tych niestety nie da się dopoasować do megane III. Natomiast welurowe do megane III są tylko w kolorze antracytowym, małe w stosunku do powierzchni, którą mają chronić, płytkie i materiał jest gorszej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już, że trzeba je nieco dociąć. Tylne wchodzą bez problemu. W przednim lewym i prawym trzeba odciąć skrajne ranty. Mówię o takich. Ich numer to 7711229928.

Podkreślam ponownie - ja je po prostu miałem, nie kupowałem ich specjalnie. Więc nie chcę nikogo namawiać, żeby je kupił w ciemno, a potem żałował. Najlepiej jak ASO pozwoli wam przymierzyć i zobaczyć. Przyznaję, że może być to bardzo trudne, bo jak je kupowałem w 2006 roku to musiałem dać zaliczkę, bo nie było ich w bieżącej sprzedaży, lecz tylko na zamówienie. Cena ok 230 zł brutto.

post-31542-0-63322600-1425490047_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oryginalne welurowe, ale od spodu są gumowe. Nie mają wyraźnych rantów, mają odstający fragment na podstopnicę. Nie wiem dlaczego tak uparliście się na gumowe. Ze swoich jestem bardzo zadowolony. Dopasowane idealnie, woda się nie rozlewa, ładnie wyglądają, wystarczy odkurzyć. Raz na jakiś czas można wyprać - materiał jest dość cienki, więc wysychają w momencie. Nie ma szans, żeby woda dostała się pod dywanik, no chyba, że ją tam wlejemy. Tylne są jakby trochę za krótkie i mają tendencję do wjeżdżania pod fotel. U mnie akurat z tyłu nikt nie jeździ, ale jak już ktoś wsiada najpierw na dywanik, to ten od razu jedzie do przodu. Myślę, że pasek rzepa podklejony od spodu by całkowicie załatwił sprawę.

 

thumb_hosting_zdjec_1425503690__p2230142.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o dywaniki to uważam że na przód te dywaniki są najlepsze. Są ciut szersze niż inne no i mają kawałek gumy na podstopnice co zapobiega sypaniu sie z butów pod dywanik właśnie w tym miejscu. Fakt muszą trochę wywietrzeć bo śmierdzą gumą strasznie, ale po 2 tyg jest juz ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego tak uparliście się na gumowe. Ze swoich jestem bardzo zadowolony.

Nikt się nie upiera przy dywanikach gumowych. Po prostu kolega założył temat "dywaniki gumowe", więc z jakiegoś powodu chodzi mu o gumy. Moim zdaniem żadne welurowe dywaniki nie sprawdzają się w zimie, mimo że zawsze otrzepuję buty. Ale czasem nieuniknione jest naniesienie trochę śniegu i wtedy welur jest mokry na wierzchu, choć od spodu gumowany. Ja welurowe (oryginały) stosuję w lecie, a na jesieni zmieniam na gumowe. Można z nich po prostu wylać wodę i przetrzeć. Welurowe są fajne i przyjemne, ale ja cały czas czuję niedostatek, bo są znacznie gorsze od tych, które były oferowane do megane II. Nie dość, że są tylko w ciemnym kolorze, to materiał jest o klasę gorszy, są płytsze, mniejsze, gorzej dopasowane, a tylne zwyczajnie przesuwają się. Pasażerowie z tyłu z mokrymi butami, nie mówiąc już o śniegu - niemile widziani przy tych dywanikach. :D

Moje gumowe zaadaptowane z megane II wyglądają tak. Tylne są długie i sięgają aż do nawiewów w podłodze pod fotelami, ale ich nie zakrywają. Za to dokładnie pokrywają podłogę - nie trzeba ich przycinać. Z przednich trzeba było odciąć pasek z poziomej powierzchni wywinięcia, bo były trochę za duże. Ale w niczym to nie wpłynęło na funkcjonalność. Dywanik kierowcy jest dość ciasno spaowany i absolutnie się nie przesuwa - nie trzeba żadnych zatrzasków, ani innych patentów.

post-31542-0-21814100-1425543366_thumb.jpg

post-31542-0-13574800-1425543376_thumb.jpg

post-31542-0-50690100-1425543388_thumb.jpg

post-31542-0-97943100-1425543400_thumb.jpg

post-31542-0-40686100-1425543409_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@martello - rewelacja (jak dla mnie). Szczególnie dla kierowcy. Dla pasażera trochę słabiej ze spasowaniem, ale na ciemnej tapicerce nie powinno być tak widać. Dla porównaniza zobacz jak wygląda oryginalny jaki dostałem na tył.

post-75111-0-42493300-1425544223_thumb.jpg

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!