Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II 2 woltomierz w liczniku pomiar napięcia


Rekomendowane odpowiedzi

Człowiek się manualnie i intelektualnie rozwija, swoje dzieła pozytywnie działają na psychikę i podświadomość. Ma kontorlę nad rzeczami, nad którymi te kontrolę może i powienien posiadać :notacrook:

Nie jest się zależnym choćby od ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale komu to potrzebne?

Przykładowo mnie.

Mam roczny akumulator, a nie zawsze silnik odpala tak samo sprawnie. Teraz mam stałą kontrolę nad jego stanem przed, w czasie i po rozruchu, bez każdorazowego zaglądania pod maskę i podpinania miernika. Ładowanie też jest monitorowane i według tego co już zauważyłem, to jest takie jak być powinno, nawet z włączonymi światłami mijania i włączającymi się grzałkami nawiewu jest na poziomie 14,8- 14,6V

Przy rozruchu potrafi niekiedy spaść do 9,9V.

Wynika z tego, że albo aku ma jakiś ukryty feler albo rozrusznik zaczyna świrować.

Po jednym popołudniu użytkowania, mając takie wnioski na podstawie odczytów, nakłady finansowe i włożonej pracy już się zwróciły.

A pytania typu po co to i komu to potrzebne można stawiać i w innych kwestiach:

Po co czujnik opadów skoro to widać na szybie i można ręcznie wycieraczki włączyć..

Po co klimatyzacja, przecież można okna otworzyć..

Po co w ogóle auto skoro człowiek jest wyposażony we własny napęd, i przez wieki tylko z niego, z powodzeniem korzystał.....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już porobiłem :(

Wyjąłem woltomierz z obudowy i płytka na której jest wyświetlacz woltomierza jest szersza i wyższa i nie zmieści się pomiędzy wyświetlacze na liczniku. Ech...

 

Na dodatek mam dwuprzewodowy, więc z różowego przekaźnika:

87 pomiar i zasilanie

85 wspólna masa.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doszedł i mój woltomierz ,jeszcze nie wiem jak go upakuję ,ale dziś powstał plan umieszczenia gniazda rj-45 do licznika,co rozwiąże zasilanie obecnej kontrolki gas,oraz woltomierza plus przyszłościowo parę wolnych pinów zostanie jak się jakiś plan nowy pojawi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RJ45 mam zastosowane do zasilania mikro lampki sygnalizacyjnej przed obiektywem kamerki w smartfonie.

W lampce diodowe kontrolki moich kierunkowskazów, światła STOP i drogowych, którymi czasami mruga się ustępując pierwszeństwo.

Rejestrator, prócz sytuacji na drodze przed autem, rejestruje w czasie rzeczywistym moje sygnały wysyłane do innych użytkowników drogi.

Jak już to gdzieś w czasie opisu wspominałem, nie jest to legalizowane ale nawet kretyn "biegły" może to sprawdzić, że działają równolegle ze światłami zewnętrznymi.

Link do YT z krótką prezentacją zapisu z rejestratora w styczniowy wieczór:

https://www.youtube.com/watch?v=Q9Edj3x4ImA&feature=youtu.be

 

Dodano: 14 mar 2015 - 02:45

Na dodatek mam dwuprzewodowy, więc z różowego przekaźnika:

Pewną masę masz znacznie bliżej, na lewo od licznika pod śrubą M6. Nie trzeba się z dwoma przewodami pod przekaźnik podpinać i rzeźbić w jego podstawie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie zrobiłem z masą <ok>

A "+" wziąłem 87 na różowym przekaźniku.

 

Co mnie zaciekawiło - różowy przekaźnik był mocno ciepły, jak wyłączyłem silnik po jeździe i dobrałem się do niego :angry:

Żółtego przekaźnika nie mam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jest problem, tzn. wszystko działa poza tym, że napięcie jest cały czas i miernik nie gaśnie po zamknięciu auta. Widocznie w megi jest inaczej. U mnie oba przekaźniki są żółte. Mam prośbę jak u was visu nazywa to połączenie plusowe na 87. Może znajdę takie samo w innym miejscu. Używam miernika z dwoma przewodami.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

87 to jest oznaczenie wyjscia z każdego przekaźnika po jego zadziałaniu. Po zadziałaniu przekaźnik łączy swój styk 30 (przeważnie stały +)ze stykiem 87 i na nim po zadziałaniu przekaźnika pojawiasię napięcie ze styku 30. W różnych wersjach wyposażenia te przekaźniki mają inne zastosownie i może być różne zasilanie tych przekaźników. To jest temat ogólnie dotyczący scenika II ze schowkiem w miejscu podłokietnika i ten przekaźnik zasila oświetlenie tego schowka. Meganka tego nie posiada i ten przekaźnik może mieć inne zastosowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megance ze skrzynki bezpieczników w kabinie nic nie spełnia wymogów. W innych miejscach jest napięcie po odblokowaniu kartą ale niższe niż 12V. Chyba jedyna opcja to oświetlenie głównego schowka które idzie z UCH. Podpiąłem się do wtyczki żarówki schowka i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie postanowiłem zrobić to na Rj-tce

na krótko wygląda to tak :

thumb_hosting_zdjec_1426585416__dsc_1900.jpg

do gniazda wepnę zasilanie kontrolki GAS ,i wszystko będzie na jednej wtyczce,wrazie kolejnych planów szybko podepnę kolejne przewody bez lutowania .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem to z wkładu naściennego gniazdka, generalnie woltomierz już zamontowany, jednak lepiej gniazdo dać w prawym górnym rogu licznika bo jest więcej miejsca, myślę, że jakby zamontować gniazdo ze starego laptopa, albo takie do druku to można aby umieścić w szeregu obok szarego i czerwonego w skrajnym rogu. Zrzucę fotki dorzucę do posta bo wyszło całkiem dobrze.

Postanowiłem dać woltomierz w innym miejscu, jest sporo miejsca po prawej stronie i blisko by gniazdo zabudować .

thumb_hosting_zdjec_1426599103__dsc_1902.jpg thumb_hosting_zdjec_1426599246__dsc_1904.jpg thumb_hosting_zdjec_1426599288__dsc_1906.jpg

 

Gniazdo powinno być równo z obudową, inaczej wtyczka nie wejdzie, na zdjęciu wystawało z pół centymetra więc trzeba było je schować głębiej przed skręceniem i umocować od środka.

thumb_hosting_zdjec_1426599341__dsc_1908.jpg thumb_hosting_zdjec_1426599472__dsc_1909.jpg thumb_hosting_zdjec_1426599430__dsc_1911.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinowałem z fabryczną kontrolką dość długo, jednak bez sporej ingerencji w wyświetlacz się nie da, a to za duży wydatek by to spierniczyć. Jak rozbierałeś licznik to wiesz jak to jest zbudowane, gdyby to nie było sterowane przez CAN dawno bym to zrobił :notacrook: co nie znaczy że odpuściłem temat B) przy fabrycznej instalacji i przełączniku g/b przy kierownicy, można instalację Clipem regulować, ale to szeroki temat i raczej niewart zachodu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!