Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II 2 woltomierz w liczniku pomiar napięcia


Rekomendowane odpowiedzi

Pin 30 jest pod stałym plusem, idzie z bezpiecznika mocy pod skrzynką bezpieczników w silniku.

Faktycznie na fotce wygląda jakby przewód wychodził z pinu 86 ale podłączony jest pod 87,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żeście tera namieszali

No to sprawa załatwiona. Ten przekaźnik i nic więcej.

Woltomierz 3 przewodowy podpinamy pod zaciski:

86 fabrycznie zabezpieczony plus do zasilania cewki przekaźnika

85 wspólna masa.

(2 powyższe równolegle do cewki przekaźnika)

87 stały plus do pomiaru ale obecny dopiero jak przekaźnik zadziała. (po odblokowaniu i do zablokowania zamków)

Przy woltomierzu 2 przewodowym:

87 pomiar i zasilanie

85 wspólna masa.

(reguły jak wyżej)

2 sposób można także zastosować do woltomierzy 2 przewodowych, wówczas pomiarowy i zasilający + łączymy wspólnie na 87

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok poprawione. Moja stała przypadłość, mylenie i błyskawiczne zapominanie ciągów cyfr. Nawet nad własną datą urodzenia muszę się zastanowić by ją poprawnie podać.. :oops:

A tak jeszcze przy okazji,

Właśnie zakupiłem w sklepie z częściami komputerowymi takie fajne złącze

http://sprzedajemy.pl/adapter-zasilania-2x-molex-na-6-pin-pcie,1788076

Jest to 2x męski MOLEX 3 pinowy i wtyczka do karty graficznej.

Koszt 5 zl.

Te MOLEX-y będą jako wyjście z licznika, a do tego do kompletu będą MOLEX-y żeńskie jakich jest wiele przy każdym zasilaczu PC-ta. I to już będzie na kabelkach w dorobionej instalacji auta. (w punktach odbioru elektrośmieci można takie za darmo sobie powycinać z przewodami)

Mam jeszcze opcję by zastosować męskie MOLEX-y z zasilania starych napędów CD albo HDD ale to zależy jak po wylutowaniu z płytki będzie to wyglądało i czy będzie można do obudowy licznika odpowiednio zastosować.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem trzy mierniki z zamiarem montażu w Megi II i Scenicu II ojca. Jeden w obudowie i dwa bez, dziś dojechały. Mierzyłem na szybko na wyjściu zasilacza do laptopa i muszę powiedzieć że jestem jednak trochę zawiedziony. Dokładność pomiaru ma być 1% i wydawałoby się że nie jest tak źle ale dla prawidłowej wartości ładowania (14,4V +-0,3V przy 20 stopniach) odchylenie może wynieść prawie 0,15V co przy dokładności do jednego miejsca po przecinku daje nawet 0,2V i to może być mylące. Dla przykładu na wspomnianym zasilaczu laptopa miernik w obudowie pokazał 19,7, kolejny 19,8 i ostatni 19,9 ze skokami na 20V. Za takie pieniądze lepsza taka informacja niż żadna i nie neguję sensu montażu takiego miernika i tak go założę, ale ostatnio dużo operowałem miernikiem przy aucie z powodu problemów ze zbyt wysokim prądem ładowania i chyba stąd ten niedosyt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie już licznik wydłubany, rozebrany, PROXXON-em precyzyjnie wycięta niepotrzebna tulejka, i wycięty (wyfrezowany)otwór na wyświetlacz voltomierza.

Teraz tylko przelutować przewody na grubsze, już zakute w złączkę MOLEX i składanie.

Jutro instalacja w aucie i ..... gotowe.

Jednak wtyczki będą na przewodach i ułożone pod licznikiem, jest tam nawet dość wielka wnęka.

thumb_hosting_zdjec_1426108059__photo_20150311_215502_800x450.jpg thumb_hosting_zdjec_1426108102__photo_20150311_215434_800x450.jpg

I wspomniane miejsce na wtyczki.

thumb_hosting_zdjec_1426108155__photo_20150311_191206_800x450.jpg

 

Dodano: 12 mar 2015 - 00:06

no i licznik gotowy

thumb_hosting_zdjec_1426114952__photo_20150311_215619_800x450.jpg thumb_hosting_zdjec_1426115028__photo_20150311_232309_800x450.jpg thumb_hosting_zdjec_1426115056__photo_20150311_231713_800x450.jpg thumb_hosting_zdjec_1426115168__photo_20150311_235429_800x450.jpg

 

Dodano: 12 mar 2015 - 15:51

Tak więc voltomierz w moim sceniolu drugim zabudowany, i co ważne, a doczytałem dopiero jak już był wklejony, (co wiązało się z ponownym rozbieraniem licznika) wyskalowany na obciążonej instalacji w aucie, według tego co pokazywały 3 przyrządy pomiarowe. (niestety nie są legalizowane ale wszystkie 3 pokazywały identycznie, odczyt do 2 miejsc po przecinku)

Odchyłka tego w liczniku to +/- 0,03V

Po zgaszeniu silnika, jak napięcie się normuje to przy 12,77V na miernikach, voltomierz w liczniku przeskakuje z 12,8 na 12,7V

Teraz jeszcze do wyskalowanie drugi voltonierz i dopiero pozamykam licznik osłonami.

Druga instalacja też już przygotowana do drugiego sceniola. Tylko licznik w voltomierz uzbroić.

Z podłączeniem poszedłem na łatwiznę i z różowego przekaźnika wyprowadziłem tylko jeden przewód z pinu 87, po uprzednim wyfrezowaniu szczeliny na wysokości tego pinu w podstawie przekaźnika, a przy wtyczce MOLEX jest zrobiony mostek pomiędzy + zasilającym i pomiarowym.

Masa podłączona pod stałą masę w lewo od licznika.

No i moja subiektywna ocena- czerwony wyświetlacz to był idealny wybór. Nie oślepia i nie jest za słaby. Nawet w słoneczny dzień powinno być OK.

Kolor jest soczysty i wyraźnie widać cyferki.

I kilka fotek z dzisiejszej pracy:

thumb_hosting_zdjec_1426173481__photo_20150312_142601_800x450.jpg thumb_hosting_zdjec_1426173525__photo_20150312_142632_800x450.jpg thumb_hosting_zdjec_1426173558__photo_20150312_142617_800x450.jpg thumb_hosting_zdjec_1426173577__photo_20150312_143504_800x450.jpg

thumb_hosting_zdjec_1426173633__photo_20150312_150647_800x450.jpg thumb_hosting_zdjec_1426173665__photo_20150312_151041_800x450.jpg

Na koniec podziękowania dla pomysłodawcy kol. karllo, a także kol. aniewa, za wskazanie łatwego w dostępie miejsca z odpowiednim potencjałem do podłączenia. :applause: :applause: <piwko>

 

Dodano: 12 mar 2015 - 18:44

W sceniolu syna też już voltomierz zabudowany, w identyczny sposób jak w moim.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby tylko na nim plomba nie wisiała skoro po naprawie jest gwarancja. A niestety trzeba wykręcić 8 śrubek TORX 10 i rozpiąc 4 zaczepy.

Choć nic nie będziesz grzebał w elektronice licznika, to i tak obudowa musi być otwarta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nakleili dwie plomby i zachodzą na szkło. Ale już dawno po gwarancji. Spodobał mi się pomysł karlo :applause: i dzisiaj zamówiłem woltomierz. Wybrałem kolor niebieski by bardzo nie kontrastował z pozostałymi elementami wyświetlacza. Pewnie w niedługim czasie coś wyrzeźbię, dodam jeszcze doklejone do woltomierza prostokątne diodki: niebieską sygnalizującą załączenie sprzęgła sprężarki i czerwoną do grzałek elektrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod szkłem jest tylko 4-5mm miejsca. ja zdemontowalem jeszcze plastik z przodu, 4 zaczepy, i tam od dołu są 2 odlane tulejki. W jednej są soczewki od diody IMMO, a druga jest pusta ale jest dokładnie w miejscu gdzie trzeba prostokątny otwór na voltomierz wyrzeźbić.

Popatrz na moje fotki jest to tam widoczne.

Ja bym na Twoim miejscu załatwił sobie możliwość zerwania plomby z zachowanie gwaranci.

Nawet bym się tym tematem posłużył, by zobrazować o jaką ingerencję i to tylko plastikowej obudowy chodzi.

 

Dodano: 12 mar 2015 - 22:10

a... dodam jeszcze, że zdobyć MOLEX-y to naprawdę pikuś, a sprawdzają się w tym miejscu rewelacyjnie.

Tu przykładowa aukcja gdzie jest jeden wtyk męski i 2 żeńskie:

http://allegro.pl/kabel-zasilajacy-molex-na-2x-molex-15cm-hdd-dvd-i5153516907.html

TU MASZ DZIEWICZY DO ZAPRASOWANIA:

http://allegro.pl/wtyk-zasilajacy-komputerowy-molex-i5051529134.html

Mnie pasował taki:

http://allegro.pl/kabel-zasilajacy-eps-8pin-na-2-x-molex-delock-15cm-i5143788130.html bo potrzebowałem do 2 aut tylko męskie, żeńskich mam chyba jeszcze 12, powycinanych z przewodami ze starych zasilaczy PC, gdzieś na złomowisku za 6 zł na wagę.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!