Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1.5 dci 85KM duże spalanie


riddick007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość.

Mam problem następujący - moje pięknę autko to megane III 1.5dci 85KM produkcja 2009 rok. Długo wybierałem auto i decyzja padła właśnie na megane III. Zależało mi na extremalnie niskim spalaniu i tu niespodzianka - po ponad 1 tys km zrobionych głównie w cyklu mieszanym stwierdzam, że 7-7,5l/100 km w mieście i najmiej co udało mi się osiągnąć, tj. 5,5 l/100 km w trasie to za dużo. Być może ktoś karze mi się puknąć w głowę, ale z opini setek ludzi wychodziło na to że powinienem się spodziewać ok litra mniej, a w przeliczeniu na ilość tankowań robi się niezła kwota. Jeźdżę spokojnie.

I tu pytanie - co mogę sprawdzić w aucie, co naprawić, czy jednak będę skazany na takie spalanie? Miałem wymieniany rozrząd przy zakupie - może źle jest założony rozrząd?

POMOCY !!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POMOCY !!! :)

jakie masz koła w tej MIII ?

90-100 km/h zszedłem na 3,9 l/100 km

chyba chwilowego wskazania na komputerze :D takie spalanie to w clio na wąskich oponach a nie w dużym m3 kombi. Rzeczywiste czy z komputera te 3.9 ?

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła mam standardowe - 15 cali, ale szerokości nie pamiętam. Nic szczególnego.

Strasznie mnie martwi to spalania, a jak czytałem forum, to ludzie ręce załamują i zazwyczaj się słyszy "tak już będzie" ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meganką dci trzeba umieć jeździć, latem spalanie tobie spadnie , zobaczysz, bo nauczysz się jeździć i będą lepsze warunki pogodowe, nie mówiąc o letnim paliwie i oponach.

Mi udało się nie raz osiągnąć w trasie wyniki poniżej 3,5 litra ON/100 km, ale tylko latem, zimą 4 litry to dobry wynik.

Warunkiem jest jazda prawie zgodnie z przepisami, nie przekraczanie 110 km/h

Ogólnie przy średnim spalaniu miasto -trasa nawet zimą raczej nie przekraczam 5 litrów ON/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

riddick007 zacznij może od wymiany filtra powietrza. Zimą na krótkich odcinkach 7-7,5l jak najbardziej możliwe, 5,5l w trasie przy 100-130 też ok - niższe wartości dopiero przy spokojnej jeździe. Sprawdź jeszcze chwilowe spalanie przy np. 90.

 

sKarlosMegane 3,9l jak najbardziej realne, ale to naprawdę spokojna jazda, tu moje z oponami 205:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wynik spalania składa się cały szereg czynników. Począwszy od ciśnienia w oponach (u mnie 2,3 w zimie i 2,4 w lecie) przez masę samochodu (niektórzy wożą pół warsztatu!), styl jazdy (wcześniejsze przewidywanie, stala prędkość, hamowanie silnikiem), stan filtrów powietrza, paliwa, obuwie (węższe z miękką podeszwą łatwiej kontroluje pedała gazu), a skończywszy na jakości oleju silnikowego.

Na pewno część rzeczy stosujesz, ale może coś umknęło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - już spokojniej nie potrafię jeździć, zmieniam biegi między 2-2,5 tys obrotów, nie przekraczam 110 km etc. Staram się - ale jeśli w trasie najlepszy wynik to 5,5l/100 km, gdzie robię co mogę żeby było mniej to chyba nienormalne, tak?

Jakieś rady co się z moim autem może dziać? Po waszych wpisach widzę, że w waszych megankach jest ok, a ja mam ... felerną? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - już spokojniej nie potrafię jeździć, zmieniam biegi między 2-2,5 tys obrotów, nie przekraczam 110 km etc. Staram się

Co z resztą czynników, bo powyższe to ZA MAŁO.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Resztę też robię - widzę, że robię dokładnie to samo co inni, więc to niemożliwe żebym to ja był winien (choć tak myślałem), tylko musi być coś z silnikiem... ale co ??

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!