Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tylne zawieszenie nie wybiera nierówności


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pewien problem z tylną belką. Gdy autem jadę sam, to zawieszenie z tyłu tak jakby w ogóle nie wybierało nierówności. Przy większych nierównościach poprzecznych (hopkach)

ładnie klei auto do drogi, natomiast gdy przejeżdżam przykładowo przez tory tramwajowe to auto przejeżdża przez nie jak taczka ;)

Gdy auto jedzie z obciążeniem np. na tylnej kanapie siedzą dwie osoby to problem nie występuje.

Amortyzatory fabryczne, na przeglądzie testowane i wyszły po 70%. Tuleje tylnej belki wymieniane rok temu. Auto stoi na normalnej wysokości, z obciążeniem naturalnie "siada". Przy naciskaniu auta ręką wydaje się dość twarde. Co więcej nawet gdy jedzie się za moim autem to widać że tyłem nienaturalnie trzęsie, jak gokartem.

Czekam na propozycje co sprawdzić, co poprawić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie z kolei jest coś takiego, że o ile przy zwykłych nierównościach drogi tył bardzo fajnie pracuje tak np. jak jest kawałek remontowanej drogi i mamy taki próg z jednego poziomu asfaltu na wyższy to przy trochę większej prędkości przód ładnie to przechodzi, a z tył dobiega jedno potężne ŁUP! przy wjeżdżaniu na próg. Walnięcie jest dość solidne, początkowo mnie przerażało, teraz trochę do tego przywykłem. Podobne łupnięcie występuje po wjechaniu w niektóre dziury, przód walnie ale bardziej naturalnie, a tył łupnie aż uszy bolą. Też nie mam pojęcia co to jest :/ Tyłek mu nie siedzi przesadnie, z natury jest lekko dobity bo mam dużą butlę LPG na tyle, ale bez przesady. Na pewno odkąd mam samochód nie zauważyłem zmiany wysokości tyłu, a te pojedyńcze łupnięcia pojawiły się gdzieś w połowie zeszłego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Koledzy mam podobnie w megane jak w profilu tyle że zarówno z przednim jak i tylnym zawieszeniem.

Ogólnie mam wrażenie że zawieszenie jest strasznie twarde zarówno przód jak i tył.

Drobne nierówności wybiera nieźle, ale kiepską łataną drogę, czy kostkę brukową już nie każdą taką nierówność czuć w aucie wszystko się trzęsie jak bym jechał sztywnym autem bez zawieszenia na sztywno koła przyczepione do nadwozia. Opuszczoną studzienkę, czy poprzeczną nierówność jak trochę wystające tory jest jeszcze gorzej, to jest ŁUP z przodu i z tyłu.

Porządne walnięcie które czuć na całym aucie, jak bym taczką jechał.

Mierzyłem wysokość tyłu i wyszło że auto siedzi ok 2cm niżej niż powinno, amortyzatory z tyłu dobre Kayaba gaz-olej gas a just.

Z pomiarów długości amortyzatora tylnego wynika iż gdy jest ściśnięty i od śruby do śruby ma ok 40-41cm jest już prawie ściśnięty do końca, tzn do bałwanka który jest pod osłoną.

Wychodzi na to że nie ma już ruchu swobodnego a tylko ściśnięcie bałwanka który jest twardy.

Myślę, że to może być przyczyną twardego tyłu, zamierzam podnieść go trochę na belce jak tylko dorwę ściągacz bezwładnościowy.

Ale dlaczego przód tak się zachowuje?? Amortyzatory nowe Kayaba olejowe, luzów nie ma, gumy stabilizatora dobre, koła 15" opony 185/55 powinno być miękko a jest twardo.

Poprzednio miałem taką samą megankę tylko z 99r z nowszym 1.4 8V, z tyłu miałem takie same amory jak w tym, przód też na olejowych był i tamten samochód był znacznie miększy i nie było takich odczuć w czasie jazdy, jeździło się przyjemniej.

Zawieszenie było ok bez luzów, więc to nie może tak być że te auta takie są tylko coś musi być nie tak z zawieszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

U mnie z kolei na nierównościach (np na progu zwalniającym) tylna bleka skrzypi jak wóz z sianem... :D każdy coś innego ;) Też tak macie? Czy już czas na regeneracje belki?

Edytowane przez JasiekKRK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o mnie chodzi to ja już wiem, że tył troszkę (koła nie wchodzą jeszcze do nadkoli) usiadł i dostałem pouczenie za to na przeglądzie technicznym, ale auto zostało na szczęście puszczone. Jakby komuś na poważniejszych wybojach coś łupało to możliwe, że podobna sytuacja. Amortyzatory są za bardzo ściśnięte i nie wybierają nierówności jak trzeba, dobija je pewnie do dna i tyle. Regulacja na drążkach możliwa, ale boję się tego robić żeby nie skończyło się na pełnej regeneracji belki, a na to póki co mnie nie stać niestety :( Będąc w Poznaniu podjechałem do partnera Antałexu i dowiedziałem się tego samego co u mojego mechanika w Łodzi, że może to zrobić za parę złoty, ale nie gwarantuje, że któryś drążek się nie rozleci przy próbie wybijania, a te są drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Większość opisanych objawów, tj. głośne łupnięcia przy pokonywaniu nierówności; wrażenie odrywania się tyłu auta od nawierzchni na przemian z jego dobijaniem; nienajlepsze, nerwowe prowadzenie w zakręcie (mimo dobrych opon) itp. - występowały również u mnie.

Amortyzatory (fabryczne, olejowe KYB) niezmiennie pokazywały na próbach 70-75 % sprawności. Tył auta siedział już jednak dość nisko.

Wszelkie problemy zlikwidowała wymiana belki na zregenerowaną (w Antałex'ie) oraz założenie na tył nowych gazówek Sachs'a. W warsztacie, po zdjęciu belki widziałem, jak bardzo zniszczone były tuleje... :huh:

Po wymianach właściwie zapomniałem, że istnieje coś takiego jak tył samochodu. Zaszła ogromna zmiana na plus w każdym aspekcie. Auto zyskało na sprężystości, precyzji i pewności prowadzenia. Tył nie dobija; jest też ciszej niż poprzednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stare miałeś te tuleje na belce .Ja mam 80 tyś km i podobne stukania .80 tyś k i 5 lat temu wymieniałem te tuleje i tylko tyle by wytrzymały .

Edytowane przez marekwodniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:.

 

Na liczniku miałem wtedy ok. 165 000 km. Auto 16 letnie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!