Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skąd prąd do rejestratora?


Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie dorzucenie przetwornicy 5V do zasilania rejestratora samochodowego. Gdzieś z okolicy lusterka wewnętrznego.

Trafiłem na temat zasilania lusterka fotochrom. Rozwiązaniem dla lusterka było zasilanie z lampki wewnętrznej.

Czy do przetwornicy taki temat też przejdzie? Mam na myśli ilość pobieranego prądu. Do w Megance prowadzi cienka taśma - nie wiem ile max amperów można przez nią przepuścić.

Przetwornica miała by maksymalnie 2A na wyjściu(5V).

Może lepiej podpiąć się pod coś innego? Do gniazda zapalniczki np, a kabel puścić słupkiem A i podsufitką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście wpiąłem się w wiązkę do radia, i poprowadziłem kabel pod wyściółką pod dywanikiem pasażera, a następnie słupkiem i podsufitką. W okolicach kostki pasażera, pod zaślepką plastikową na dole słupka dorobiłem sobie dodatkowe gniazdo zapalniczki, w które włożyłem oryginalny kabez zasilający dołaczony do kamerki. Jedyny minus jest taki, że mam tam non stop napięcie, nawet po zamknięciu auta, z racji tego, że używam auto codziennie raczej nie boję się o rozładowanie akumulatora.

Edytowane przez rzadki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 12.03.2015 o 18:31, fryc napisał(a):

Może lepiej podpiąć się pod coś innego? Do gniazda zapalniczki np, a kabel puścić słupkiem A i podsufitką?

Zdecydowanie lepsze rozwiązanie jak podpinajie się do taśmy i ładowanie za podsufitkę takich wielkich klocków.

W swoim sceniolu II takie dodatkowe gniazdo mam zabudowane w boku schowka, podłączone pod oryginalną zapalniczkę, a w nim jest uniwersalna ładowarka 1/2A,

Od niej 2m przedłużaczem USB (wtyk/ gniazdo)mam te 5V poprowadzone słupkiem w okolice lusterka a tam już krótki (50cm) kabel USB/ MIKRO USB, którego 20cm z za podsufitki wychodzi w okolicach uchwytu do smartfona, robiącego za nawigację, rejestrator i głośnomówiący telefon.

Fotki w moim temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja przetwornica jest ukryta w skrzynce z bezpiecznikami i stamtąd idzie kabel słupkiem i podsufitką do lusterka. Takie rozwiązanie doradzili panowie z ASO twierdząc że zasilanie %V do akcesoriów może być za słabe prądowo (kamera potrafi wziąć nawet 300-500mA). Przetwornicę mam podpiętą pod zapłon aby kamera startowała po włączeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Ja rejestrator zamontowałem przy lusterku i zasilanie wziąłem z lusterka. Kupiłem uniwersalną ładowarkę miniUSB, odciąłem z jej obudowy wtyk zapalniczki w celu redukcji rozmiaru i wyprowadziłem przewody zasilające. Kabelki podłączyłem do zasilania lusterka i schowałem w plastikowej obudowie (tej na szybie). Zasilanie pojawia się w chwili odpalenia silnika przyciskiem lub wsunięcia karty HF, ginie od razu po zgaszeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, też mam w samochodzie rejestrator. Podpowiem jak ja mam zamontowany to może komuś się przyda :)

 

Rejestrator jest po prawej stronie lusterka na samej górze przedniej szyby. Kabel od razu idzie w podsufitkę i potem prawym słupkiem leci do dołu i tam pod schowkiem (przypięty dwoma opaskami) i następnie kabel wsunięty od spodu w środkowy tunel. Kabel schodzi w dół ze środkowego tunelu w połowie długości fotela pasażera (w okolicach zapięcia pasa) i tam jest wpięty w trójnik 12V. Trójnik ten jest na rzepy przyczepiony pod fotelem kierowcy, a wpięty jest w gniazdko z tyłu konsoli. W związku z takim montażem kabel był widoczny minimalnie w dwóch miejscach: przy zejściu pod fotel pasażera (pomiędzy fotelem kierowcy oraz konsolą obok zapięcia pasa) oraz kawałek przy wtyczce 12V z tyłu. Kable elegancko zabezpieczyłem i zamaskowałem "haczącą" częścią rzepa, który kupiłem w pasmanterii. Kolor rzepa nawet znacząco nie odbiega od koloru wykładziny w samochodzie, a rzep kosztował 2 zł :) Jeżdżę już tak kilka miesięcy i nic się nie urwało, nie wylazło itd. Polecam to rozwiązanie. Dodatkowym plusem jest też to, że mam dwa extra gniazda 12V pod fotelem bo tak jak wspomniałem wcześniej mam tam zamontowany trójnik 12V.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.06.2015 o 18:11, bowie napisał(a):

Hej, ile zapłaciłeś? Kabel z rejestratora wystarczył czy też dopłacałeś?

 

Ja przygotowałem wcześniej kabel z przetwornicą z 12v na 5. Na końcu kabla jest gniazdo USB. Panowie z ASO założyli to tak jak sobie zażyczyłem czyli gniazdo ukryte za podsufitką a przetwornica w skrzynce z bezpiecznikami. Kabel ukryty jest w słupku i przechodzi przez deskę rozdzielczą. Za usługę zapłaciłem 170 zł. Panowie zrobili też osobny bezpiecznik na całą instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!