Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Filtr paliwa oryginał Renault Made in China?


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem przez internet w jednej z firm gdzie są oryginalne? części Renault w lepszych niż w ASO cenach. Powietrza, pyłkowy czy oleju to produkcja Francja lub Hiszpania, trochę zdziwiłem się, że paliwa Made in China. Pudełko niby z logo jak w pozostałych filtrach i napis ten sam co na filtrze Made in China. W sumie gdyby Chińczyk chciał podrobić to by napisał co by zechciał. Zerknijcie na fotkę, jest napis UFI i chyba wszystko jasne bo oni tam od dawna robią filtry i chyba do większości aut.

 

Tak sobie napisałem tego posta bo interesuje mnie opinia innych. Czy na przyszłość kupować produkowane w EU czy nie przejmować się tymi z Chin bo są ok. Według mnie jakość filtra paliwa szczególnie w silnikach z CR i do tego Renault to bardzo istotna sprawa. Zapomniałem zapytać mechanika co było napisane na tym oryginalnym co wyjął. Jakoś mam wrażenie, że dłużej teraz kręci przy odpalaniu ale to może takie wrażenie tylko, zobaczymy jak będzie dalej.

post-5399-0-99589200-1427480912_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liso proszę podaj mi link do tej strony z częściami, na której kupowałeś. Chce zweryfikować czy to ten sam, u którego ja kupuje....zawsze mi się wydawało, że ma niskie ceny, ale jakoś wątpliwości co do autentyczności raczej nie miałem.....

Puść mi pw.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odpowiadając na pytanie - to jest oryginalny filtr. Renault zmieniło dostawców dla kilku referencji filtrów, dla Scenica/Megane III

Filtr powietrza

Było 8200820859 (MANN) jest 165467751R (PURFLUX)

Filtr paliwa

Było 8201046788 (MAHLE) jest 164009384R (UFI)

 

Myślę, że co do jakości to nie ma się czego bać, przecież filtry te są zakładane w ASO do samochodów na gwarancji.

Branża motoryzacyjna długo się broniła przed ogólnym trendem przenoszenia produkcji do Azji. Ale już nawet takie firmy jak np. Bosch (2 fabryki hamulców w Chinach) czy SKF (pompy wody i rozrządy zdarzają sie Made in China)

 

Szkoda tylko, że zmiana producenta oryginalnych części dla Renault nie wiąże się z obniżką cen tych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

zakupiłem oryginalny filtr paliwa 164009384R, i jest w nim w komplecie 3 sztuki oringów. A nie powinno być czasem 4? Według mnie powinno bo tyle jest oryginalnie. W zamiennikach tego filtra różnych producentów widzę, że dają najczęściej 4 oringi. Przy wymianie na filmach na youtube jak chłopaki wymieniają też są 4 oringi. filtr jest z grzałką/ podgrzewaczem : 3 oringi idą na podgrzewacz paliwa i 1 na śrubę spustową na dole filtra. silnik 1.5dci K9K832 78KW. Te 3 oringi dołączone do 164009384R ( każdy innej wielkości) nijak nie pasuje żeby ich użyć. O co tu chodzi?

Edytowane przez k330
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Z tymi filtrami produkowanymi niby oryginalnymi w Chinach to chyba jakaś ściema, to jest moja opinia nie wiem jak u innych użytkowników. Porównywałem filtr paliwa podczas wymiany, jego jakość wykonania i wkład filtrujący w środku, pozostawiają wiele do życzenia w porównaniu z filtrem na pierwszy montaż czyli MAHLE, samochód mam od nowości.

Inną sprawą jest ilość uszczelek i ich jakość lub konstrukcja filtra ponieważ zakładając uszczelki chińskiego filtra na podgrzewacz paliwa nie mogłem wcisnąć go do filtra, nie pomagało nawilżanie uszczelek ON. Kiedy w końcu wszystko zmontowałem odpowietrzyłem gruszką i uruchomiłem, samochód odpalił i na pierwszy rzut oka wszystko było OK, ale do czasu.

Po kilku dniach postanowiłem sprawdzić czy nie ma wycieków w okolicach filtra, no i wtedy zaobserwowałem ciekawą rzecz, mianowicie przewodami paliwowymi z filtra do pompy paliwa lecą pęcherze powietrza, nie dzieje się to cały czas lecz cyklicznie na wolnych obrotach i pod obciążeniem, silnik oczywiście odpala rano prawidłowo, spalanie w normie ale miałem wrażenie,że głośniej pracuje.

Postanowiłem sprawdzić połączenia przodów przy filtrze, wszystko OK.

Nie dawało mi to spokoju więc postanowiłem go wymienić, zacząłem szukać filtra produkcji austriackiej taki jaki zdjąłem, facet ze sklepu z częściami do francuzów zapewniał mnie, że już takich nie znajdę i po sprawdzeniu w katalogu zaproponował filtr niby oryginalny, w oryginalnym opakowaniu Renault made in china.

Kupiłem, oczywiście walka z uszczelkami i włożeniem podgrzewacza.

Po wymianie filtra na początku wszystko było dobrze ale po kilku dniach znowu na pracującym silniku zauważyłem pęcherze powietrza, sprawdziłem połączenia tym razem już wszystkie od zbiornika paliwa do pompy wtryskowej oraz powrót wszystko OK.

Rozwiązaniem problemu okazało się kupno kolejnego filtra, tym razem kupiłem filtr firmy MAHLE, który od oryginału różnił się tylko brakiem napisu RENAULT.

Ciekawe czy mogę zareklamować te chińskie wynalazki i żądać zwrotu kasy?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!