Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Auto Scenic II , silnik 1.6. Po włączeniu przycisku AC klimatyzacji słychać, że zaczyna głośno pracować, coś w rodzaju dźwięku grrrrrr. Kupiłem ten samochód w 2013 roku. Ostatni przegląd klimy miał w 2011 roku. To gruchotanie było słyszalne od początku jak go kupiłem ale z mniejszym natężeniem. Teraz po zimie już dość głośno słychać ten dźwięk ale tylko przy włączonej klimatyzacji. W tamtym roku przy okazji innej naprawy mechanik powiedział, że to łożysko nie wnikając w szczegóły. Z kolei słyszałem, że podobny odgłos może być niskim poziomie czynnika chłodzącego. Pewnie go brakuje bo wczoraj ją włączyłem i szału w chłodzeniu niema. Czy to może być łożysko w sprężarce? Czy wiąże się to ze spuszczeniem płynu chłodzącego? Może ktoś ma jakieś doświadczenia ?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tylko sprzęgiełko do wymiany. Dziwne, że przez 2 lata nie podjechałeś do żadnego serwisu kilmatyzacji. Zaniedbanie jednego defektu rodzi reakcję łańcuchowa i niepotrzebne koszty.

Przy braku czynnika jest słabe chłodzenie, a w końcu sprężarka się nie załączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, dzisiaj podpytałem telefonicznie serwis ThermoKinga, naprawiają też klimy w osobówkach, a mam tam znajomego. Powiedział, że mała ilość czynnika chłodzącego w układzie nie ma wpływu na hałasowanie łożysk. Zakładam ,że może hałasować łożysko na kole wieloklinowym, przynajmniej w teorii. W ThermoKingu taka naprawa kosztuje 300 zł plus koszt łożyska.

Moja Renia ma przebieg 128 tys km , przynajmniej w teorii. Czy to możliwe żeby łożysko już siadło? Jakie macie zdanie co do przebiegu? He, może mój licznik to 228 tyś :rolleyes: , rożnie z tym bywa. Jeśli pada sprężarka to regeneracja około 900 zł brrrrr .

 

Pozdr

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale brak oleju w układzie sprężarki już tak. Najpierw uzupełnij czynnik z olejem i kontrastem. A potem się martw. U mnie podczas pracy kompresora hałasował napinacz (koło latało na boki). Po wymianie spokój. Sprawdź to u siebie. I na koniec czynnik w układzie klimatyzacji powinno się sprawdzać i uzupełniać co 2 lata (chociaż w instrukcji od auta napisali co 4lata).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś ma jakieś doświadczenia ?

Moje doświadczenia z podobnym objawem są takie że mam "nową" sprężarkę. Głośno chodziła, pojechałem na okresowy (co 2 lata) przegląd/uzupełnienie czynnika itp.

Na moją uwagę że głośno zaczęła chodzić "specjalista" stwierdził że rolka napinająca pasek hałasuje.

Trzy dni później w drodze na południe Europy klima/sprężarka stanęła. Ponieważ sprzęgło było załączone i stawiało opór nadtopił się pasek akcesoriów.

Moja sugestia - nie załączaj do czasu uzupełnienia oleju i znalezienia miejsca gdzie ew wypływa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tego samego się obawiam, że nagle cos się zatrze i rozwali pasek wieloklinowy. Co do rolki napinacza paska to została parę dni temu wymieniona. Samochód wrócił od mojego znajomego i dobrego mechanika. Przy okazji wymiany rozrządu kazałem mu sprawdzić pasek wieloklinowy alternatora i napinacz. Oba te elementy zostały wymienione na nowe. Poprzedniego lata sprężarka też mi lekko huczała , ale była znacznie cichsza. Łożysko od koła wieloklinowego sprężarki jest na 100% dobre bo nie hałasuje na wolnym biegu. Nie wiem ile tego czynnika bo ostatni przegląd był robiony w 2011 roku. Z tego co piszą to przez rok ubywa 10-15 % czynnika więc obecnie może być około połowy. Coś musi być bo inaczej by się sprężarka nie załączyła . Jednak okoliczni fachmani od klimy tylko napełniają układy więc wysłali mi do serwisu ThermoKinga w celu dokładnego sprawdzenia. Latem wybieram się na południe Europy i nie chciał był aby mnie spotkało coś podobnego jak kolegę wyżej. Bez klimy da się przeżyć ale ze zerwanym pasku wieloklinowym to już dramat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko od koła wieloklinowego sprężarki jest na 100% dobre bo nie hałasuje na wolnym biegu.

U nie też na biegu jałowym nie hałasowało i nie latało na boki. Dopiero pod obciążeniem ładnie dawało po uszach.

 

Dodano: 20 kwi 2015 - 22:27

Bez klimy da się przeżyć ale ze zerwanym pasku wieloklinowym to już dramat.

I rozrządu, bo pasek akcesoriów wkręca się w rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zgodze się z opinią Diodak-a, w przypadku mojego Scenika też tak bywa. Jak czynnik zostaje dopełniony to sprężarka przestaje być "słyszalna", także sugeruję najpierw uzupełnienie czynnika i sprawdzenie szczelności, a potem doszukiwanie się innych przyczyn jeżeli hałas nie ustąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Ewidentnie było za mało czynnika. Było ledwo 10% , ostatni raz klima była na przeglądzie 4 lata temu, co prawda trochę to zaniedbałem, ale też jest to auto z drugiej ręki. Po napełnieniu czynnika jest cicho. Testuje klimę od miesiąca i jest ok.

Gość z serwisu powiedział że w wielu przypadkach pomimo tak małej ilości czynnika klima załącza się, co oczywiście nie jest za zdrowe dla sprężarki. Na maje szczęście nie katowałem sprężarki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto z nie działającą klimą. Na wyłączonym silniku było poniżej 2 bar i już kompresor się nie włączał. Przy zakupie podłączyłem butle z azotem do auta, dobiłem do 4 bar i klima ruszyła na tej samej ilości czynnika R134a. Wniosek -żeby kompresor wystartował wystarczy ciśnienie w układzie. W pracy zawsze nabijamy azotem ciśnienie, celem sprawdzenia szczelności i czy pompa ruszy. Potem dopiero możemy autko nabić czynnikiem żeby nie robić niepotrzebnej roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

moja krótka historia: Auto megane 2.0 16v przebieg 150000km.

Podczas jazdy w wysokich temperaturach powyżej 25 stopni w cieniu hałasowała (głośne wycie) mi klimatyzacja w zakresie obrotów 4000-4200. Po wizycie u specjalisty od klimatyzacji padła diagnoza, że mam luz na kole pasowy. Dodam, że klimatyzacja serwisowana co roku z weryfikacją czynnika i odgrzybianiem. Koło pasowe zostało wymienione - hałas jak był tak jest. Następnym krokiem jaki podjąłem to wymiana sprężarki. Bez bawienia się w regenerację itp. Zakupiłem nową sprężarkę valeo. Zamontowana, układ szczelny. Brak wycieków. W pierwszej chwili byłem zachwycony. Niestety radość się skończyła przy obecnych upałach.

Pierwszy bieg 4000 obrotów hałas, drugi bieg 4000 hałas itd. Wyłączam klimatyzację cisza.

Czy to normalne? Czy ma ktoś podobne objawy? Czy to możliwe, żeby dwie sprężarki miały taką samą wadę? Może macie jakieś typy co może powodować to wycie? Jest to wycie, nie brzęczenie, nie grzechotanie a wycie.

Pomocy

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy to możliwe, żeby dwie sprężarki miały taką samą wadę?

 

 

Nie, niemożliwe, a Ty zostałeś oszukany przez warsztat, który zamiast sprawdzić najpierw sprawność sprzęgiełka oraz rolki napinacza paska osprzętu rzucił sie do wymiany sprężarki - bo finansowo korzystniejsza, no i "klient żąda-klient ma".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich anomaliach wymiana napinacza i paska to podstawa. Nawet jak to nie będzie trafna diagnoza to pieniądze nie pójdą na marne, bo to elementy w które zawsze warto zainwestować jak ktoś nie jeździ tylko wokoło komina :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!