Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane RS, awaryjność i eksploatacja.


Potar

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, jestem nowym użytkownikiem na forum, z tego tytułu pragnę także przywitać wszystkich bo zapewne zostanę tu na dłużej.

Planuje zakup Meganki RS-a już od 2 tygodni, ale w końcu postanowiłem się zarejestrować i popytać obecnych użytkowników tego autka, którzy wiedzą o nim więcej niż da się poczytać w internecie.

 

Rok który mnie interesuje to 2010 bądź 2011.

Przebieg, jak to wygląda za sprawą przebiegu w tych autach?

Większość aut śledzonych na OTOMOTO ma góra 50-60tys KM, czy to mogą być realne wartości przebiegu?

Mimo że ktoś mógł np. obszyć na nowo kierownicę a w rzeczywistości ma przejechane 200 tys?

Posiadam obecnie Bravo z 2008 roku w dieslu ale właśnie dlatego że jest to diesel planuje go sprzedać i zmienić na szybkiego benzyniaka do miasta.

Jak wygląda sprawa eksploatacji właśnie tej wersji?

Jakie mogą być średnie koszty, co się najczęściej psuje i co ile jest zmieniany, jakie są koszta np. zmiany klocków (co ile się zmienia), co ile także wymieniamy w nim olej?

Wiem, że to podstawowe informacje ale nie chce też za dużo dokładać do autka, tylko kupić w miarę nowe (4-5 latek) mocne autko.

Co uważacie że lepiej zakupić w granicach 45 tys i do niego coś dołożyć, czy lepiej od razu 55-60tys?

Pozdrawiam!

I z góry dziękuję za wszystkie informacje, widziałem tematy w podwieszonych ale były zbyt ogólnikowe (nie stricte pod Meganke).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość aut śledzonych na OTOMOTO ma góra 50-60tys KM, czy to mogą być realne wartości przebiegu?

Moim zdaniem tak. Sam kupiłem swoje GT z przebiegiem 59.000 potwierdzonym w ASO i nie zamierzam robić więcej niż poprzedni właściciel :) Z rozmów z poprzednimi właścicielami wynika, że większość traktuje ten samochód jako dodatek na weekendy, trasy czy do bujania się bez celu wieczorami <piwko>. Przy takim przebiegu, jeśli ktoś dbał, to nie powinno się nic złego dziać ;)

 

Co prawda nie mam RS'a, ale że silnik 2.0 to podaje dla Ciebie orientacyjne koszty eksploatacji. Olej ja zmieniam co 15.000/rok. Ostatnio robiłem przegląd przy 60.000 w ASO ( <czerwona> ) i poniżej ceny które zaoferowano:

- 4 świece zapłonowe - 222 PLN

- 5.5 litra oleju ELF 5W40 - 200 PLN

- klocki hamulcowe tył - 280 PLN

- filtr przeciwpyłkowy - 72 PLN

- filtr oleju - 47 PLN

- dezynfekcja klimatyzacji - 70 PLN

 

Swego czasu GT Robert Kubica z 2010 były dwie, jedna za 44.000, druga za 49.000 od polskiego właściciela. Zwykłe coupe z silnikiem 2.0 widziałem po 39.000 - 43.000 na allegro też z Polski. Co do dokładania - nie jestem fanem kupowania pojazdu za taką gotówkę który wymaga nakładów finansowych. Ma jeździć i być w stanie nie wymagającym żadnych napraw w najbliższym czasie. Często różnica w cenie wynika z wielu czynników, nie tylko ze stanu pojazdu, co nie zmienia faktu, że raczej nikt RS'a za promocyjną cenę nie sprzeda, chyba, że coś z nim jest nie tak, lub miał jakąś historię blacharsko-lakierniczą w przeszłości.

 

Na razie za krótko użytkuje swoją Megankę by Ci doradzić coś o kosztach, ale na pewno z tych bardziej oczywistych to standardowo klocki, olej, paliwo (twój wybór czy 95/98 i na jakiej stacji, u mnie spalanie mieszane to 9.3 przy jeździe ECO, na mieście 12-14l przy jeździe ostrzejszej, trasy 6/7l w niezabudowanym, autostrada około 9l), opony (podobnie, albo kupisz tanie, albo jakieś premium) + twoje modyfikacje ;)

Edytowane przez grabbou
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się podepnę pod temat inaczej.

Czy poza nowym samochodem rocznikowo, który bardziej jest w porządku względem awaryjności ? (abstrahując od naturalnego zepsucia się )

Im wyższy rocznik tym bardziej dopracowane ? Co sądzicie o 2012 względem 2013 oraz 2014 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im nowszy tym lepiej dopracowany. W parze ze zmianą wyglądu idą daleko idące poprawki techniczne. Ja jestem zdania, że zawsze najlepiej kupować, auto po co najmniej drugim liftingu. Kiedyś czytałem, że w przypadku Laguny II różnice pomiędzy PH1 a PH2 zaszły tak daleko, że nawet o kilka milimetrów rozszerzono rozstaw osi. Reasumując 2013 będzie lepszy od 2012, a 2014 od 2012 i 2013 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt wymiany tarcz i klocków przednich /same części/ to ok. 1800 złotych. Brak zamienników. Pomimo, że auto nie jest awaryjne stopień skomplikowania przedniego zawieszenia jest bardzo duży, a wiążę się to z wysokimi kosztami.

Edytowane przez Phil_ips
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest takiego skomplikowanego w zawieszeniu w megane III?

Jak dla mnie wydaje się proste dosyć. Wahacz z wciśniętymi tulejami, żeby go wyjąć wystarczy odkręcić 3 śruby. Amortyzator tak jak w większości aut, odkręcamy u góry i od zwrotnicy. Pestka :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest takiego skomplikowanego w zawieszeniu w megane III?

Jak dla mnie wydaje się proste dosyć. Wahacz z wciśniętymi tulejami, żeby go wyjąć wystarczy odkręcić 3 śruby. Amortyzator tak jak w większości aut, odkręcamy u góry i od zwrotnicy. Pestka :-)

Wiesz czym się różni zawieszenie w RSie od zwykłej MIII? Mniej więcej tym czym się różni Pendolino od pociągu podmiejskiego. Obydwa jeżdżą po torach..

 

Kto Ci sprzedał takie rewelacje? Komplet TRW (tarcze i klocki na przód) do MIII kosztuje 400 zł.

Jeśli znajdziesz w takiej cenie tarcze do RS-a, zrobisz interes życia.

Phil

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha ha, jak ktoś chce RS-a to niech płaci ;-)

 

PS. Mógłby któryś z modów wyedytować tytuł wątku, żeby było od razu wiadomo, że chodzi o Megane RS?

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane na poprawki w ramach liftingu nie ma co liczyć. Zwrotnice od początku bez zmian - już w Megane 2 były awaryjne i tak zostało.

W ph3 podobno poprawiono łapę skrzyni w której pękała śruba... prawda jest taka że zmieniono samą śrubę na grubsza plus montaż z użyciem kleju...

 

Jeśli ktokolwiek chce wiedzieć więcej na temat aut RS bezpośrednio od użytkowników to zapraszam na polskie forum Renault Sport, tu jak widać wypowiadają się głównie Ci co z takimi auta do czynienia nie mieli <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, przyznaję się do błędu, pisałem o zwykłej meganie GT bo tam zawieszenie nie było specjalnie skomplikowane. Części tanie. W GT220 zawieszenie jest prawdopodobnie to samo co w GT. Wahacz przedni ma tylną tuleję o większej średnicy niż w zwykłych meganach. Podobno pasuje od scenica, ale tego jeszcze nie sprawdzałem.

Przeglądam forum przez tapatalka i pokazuje mi on tylko ostatni post i do niego się odniosłem. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!