Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie spadające obroty silnika


ulman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Do dnia dzisiejszego byłem bardzo szczęśliwym użytkownikiem mojej megi (2.0 16V)

Dzisiaj okazało sie że meganka zwariowała, przy odpaleniu silnika wskazówka obrotomierza wskakuje na czerwone pole a silnik wyje w niebogłosy obroty przez jakiś czas utrzymują sie na odcięciu poczym spadają do około 1tys i falują miedzy 1-4tys po czym spowrotem wskakują na odcięcie. Do dzisiaj nic znią się nie działo wczoraj jezdziła bardzo dobrze i nic nie wskazywało na to że coś takiego sie stanie. Żeby tego było mało na ekraniku wyświetla się komunikat check injection. Żeby nie było tak prosto do tego wszystkiego dochodzi bład ESP/ASR jarząca pomarańczowa kontroka silnika. I te powyższe błedy bym zrozumiał bo mogą być związane z tym że obroty są wysokie. Ale okazuje się że meganka nie przestaje mnie zaskakiwać bo kolejnym problemem który się pojawił jest bardzo twardy pedał hamulca.

Jeśli ktoś był by wstanie podpowiedzieć co się mogło stać i postawić jakąś diagnozę to bardzo bym prosił :)

PS. Renia zasilana jest tzw. poddtlenkiemm LPG :D

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi, ortografia. Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może się coś stało z przewodem podciśnienia do serwa hamulców?

Może spadł albo coś go przegryzło?

Bo wygląda jakby lewe powietrze się dostawało do układu dolotowego, a brak podciśnienia (wspomagania czyli serwa) to twardy hamulec.

Edytowane przez jamotor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej problem hamulca ogarne jakos podnose ja moze cos znajde ale nie mam pomyslu co moglo sie stac z tymi wariujacymi obrotami...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston przepraszam za literówki. Ok czyli bez clipa się nie obejdzie. Ale może ktoś miał podobny problem i podpowie chociaż co mogło spowodować takie zachowanie silnika?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie może być coś z przepustnicą bo opiąłem przepustnice i obroty spadły do około 2tys i utrzymują się na tym poziomie, teraz pytanie bo w temacie mechaniki jestem trochę zielony czy w razie awarii przepustnicy trzeba ją wymienić czy można ją zregenerować ,naprawić? A jeśli tak czy ktoś zna może przybliżone koszta takich napraw?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku zbliżone objawy (zwłaszcza podbijanie obrotów i ich wahania - ale także problemy z uruchomieniem ciepłego silnika + szarpanie w czasie jazdy) spowodował uszkodzony czujnik ciśnienia bezwzglednego w kolektorze ssącym (zwany powszechnie MAP-sensorem).

Zaczął bym od sprawdzenia sprawności złącza czujnika z wiązką oraz pomiaru napięc (o ile pamiętam, to wejście ma +5V, na wyjściu regulowane w zakresie 0-5V).

Czujnik, jako jeden z kilku elementów, decyduje o sposobie wysterowania silnika krokowego uchylania przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do ko-ma

Dziękuję bardzo w końcu jakiś konkret :) A mógł byś mi jeszcze powiedzieć jaki był koszt naprawy w twoim wypadku? Pytam o koszt ze względu na chęć jak najszybszej naprawy samochodu, pracuję nim i muszę go jak najszybciej uruchomić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik (używany, z możliwością zamontowania i sprawdzenia na miejscu) kupiłem za 50 zł.

Wymiana nie jest jakąś skomplikowaną czynnością, ważne jest zwrócenie uwagi na szczelność połączenia.

P.S. Uszkodzenie czujnika da sie dość łatwo zdiagnozować ale dobrym diagnoskopem, poprzez odczyt parametrów live data.

Po prostu przy pracujacycm silniku wartość sygnału czujnika nie zmienia się przy zmianie położenia przepustnicy.

Nie daję gwarancji, że to na pewno to jest przyczyną, problem wymaga zdiagnozowania.

Edytowane przez ko-ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!