Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Padnięty układ paliwowy ?


zenciu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, witam wszystkich forumowiczów.

Jest to mój pierwszy post, za ewentualne błędy przepraszam.

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem żelazka z 2004 roku 1.5 dci 82km 60KW. Od początku (kupna)mam następujące problemy:

~ W przewodach paliwowych podczas pracy silnika pojawiają się bąbelki (wooops pomyłka nie H20):P ,

~ Podczas porannego odpalenia odpala za pierwszym razem, natomiast kręci długo ,

~ Po całej nocy "gruszka" jest pusta a paliwo które jest pomiędzy bakiem a gruszką cofa się o około 30-40cm w przewodzie paliwowym,

~ Podłączając pod program diagnostyczny podczas pracy silnika ciśnienie na rampie CR jest zawsze prawie identyczne z zapotrzebowaniem (oscyluje między wymaganą wartością)

~ Pokazuje dziwne wartości temperatury paliwa (typu -50),

~ W baku znajdują się opiłki (niestety sporo ich tam :( ),

~ Podczas próby przelewowej 2 środkowe wtryski są słabsze (przepuszczają większe ilości paliwa około 3-4 razy więcej od pozostałych),

~ Podczas jazdy na 2,3,4,5 biegu od około 2,5 tys obrotów pojawia się check injection oraz błąd df772 (kontrola ciśnienia: parametr przy minimalnym lub maksymalnym zatrzymaniu),na 5 biegu nie ma mocy(więcej niż 3000 obrotów nie osiąga).

 

Przejdźmy do pytań:

Czy opiłki = uszkodzona pompa?

Czy pusta gruszka po nocy i cofnięte paliwo w przewodzie doprowadzającym do gruszki i od gruszki do filtra to norma ?

Jeżeli trzeba będzie zamienić te słabsze wtryskiwacze, to lepiej oddać do reegneracji czy kupić zregenerowane ?

Dlaczego pojawiają się różne dziwne temperatury paliwa?

Edytowane przez zenciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewodach paliwowych podczas pracy silnika pojawiają się bąbelki H2O

A to jest ciekawe. Od kiedy woda jest w paliwie. :mrgreen:

 

Czy opiłki = uszkodzona pompa?

Tak plus uszkodzone wtryski.

 

Czy pusta gruszka po nocy i cofnięte paliwo w przewodzie doprowadzającym do gruszki i od gruszki do filtra to norma ?

Nie, oznacza nieszczelność w układzie paliwowym.

 

Jeżeli trzeba będzie zamienić te słabsze wtryskiwacze, to lepiej oddać do regeneracji czy kupić zregenerowane ?

Raczej kupić będzie trzeba nowe, plus wymiana całego układu paliwowego wraz ze zbiornikiem paliwa.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

82km 60KW.
82 KM (60 kW)
Czy opiłki = uszkodzona pompa?
Prawdopodobnie TAK. Pytanie czy coś wcześniej nie było robione już i opiłkuje ta pompa, czy np. poprzednia, która już wymienili, ale kiepsko posprzątali w baku.
Czy pusta gruszka po nocy i cofnięte paliwo w przewodzie doprowadzającym do gruszki i od gruszki do filtra to norma ?
nie. Zamontuj zaworek zwrotny, aczkolwiek w tym roczniku auta skończy się to pewnie montażem nowych przewodów paliwowych, bo na tych starych nie uszczelnisz dobrze zaworka.
Jeżeli trzeba będzie zamienić te słabsze wtryskiwacze, to lepiej oddać do reegneracji czy kupić zregenerowane ?
Oddać do dobrego warsztatu, niech zrobią na miejscu. Ja płaciłem za regenerację 2 wtrysków w autoryzowanym serisie DELPHI ok. 1000 PLN. Wtryski pewnie uwalone od opiłków. Edytowane przez mrarek
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie TAK. Pytanie czy coś wcześniej nie było robione już i opiłkuje ta pompa, czy np. poprzednia, która już wymienili, ale kiepsko posprzątali w baku.

Pompa oryginalna z 2004 roku, raczej nie była "podmieniana".

 

Dziękuję Wam za odpowiedzi. W poniedziałek ściągam te wtryski i wysyłam do Stalowej Woli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w miejscowości Dąbie (przy oddaniu starego dają zreenerowany z roczną gwarancją za 370zł sztuka + wydruk z kupionego wtryskiwacza) - 90 km od Łodzi, możnaby było zaryzykować ale mam mieszane uczucia (kilka negatywnych ocen na alledrogo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już sam musisz wybrać.

Ja swoje robiłem tutaj: http://www.bosch-adamczyk.pl

Pokazali mi próbe przelewową, wtryski robili na poczekaniu, przy mnie kontrola, weryfikacja, kodowanie wtrysków (po regeneracji powinno być) i zapłata.

Nie narzekam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek ściągam te wtryski i wysyłam do Stalowej Woli

Z czystym sumieniem mogę ten zakład polecić. Robiłem u nich kilka lat temu jeden wtrysk i do tej pracuje idealnie.

Ale zanim zaczniesz naprawiać wtryskiwacze upewnij się czy masz sprawną nie opiłkującą pompę. Bo inaczej pieniądze wywalisz w błoto.

Zapłacisz parę złotych za sprawdzenie pompy ale będziesz pewny, że naprawione wtryskiwacze nie ulegną uszkodzeniu.

Możesz powrót paliwa z pompy skierować do czystej butelki i sprawdzić czy nie ma w nim opiłków, nie jest to co prawda pewny sposób ale czasem pomocny.

 

Pokazuje dziwne wartości temperatury paliwa (typu -50),

Mam podobnie i nic nie mogę z tym zrobić, zamiana czujnika temperatury, sprawdzone okablowanie i dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!