Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Padnięty układ paliwowy ?


zenciu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, witam wszystkich forumowiczów.

Jest to mój pierwszy post, za ewentualne błędy przepraszam.

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem żelazka z 2004 roku 1.5 dci 82km 60KW. Od początku (kupna)mam następujące problemy:

~ W przewodach paliwowych podczas pracy silnika pojawiają się bąbelki (wooops pomyłka nie H20):P ,

~ Podczas porannego odpalenia odpala za pierwszym razem, natomiast kręci długo ,

~ Po całej nocy "gruszka" jest pusta a paliwo które jest pomiędzy bakiem a gruszką cofa się o około 30-40cm w przewodzie paliwowym,

~ Podłączając pod program diagnostyczny podczas pracy silnika ciśnienie na rampie CR jest zawsze prawie identyczne z zapotrzebowaniem (oscyluje między wymaganą wartością)

~ Pokazuje dziwne wartości temperatury paliwa (typu -50),

~ W baku znajdują się opiłki (niestety sporo ich tam :( ),

~ Podczas próby przelewowej 2 środkowe wtryski są słabsze (przepuszczają większe ilości paliwa około 3-4 razy więcej od pozostałych),

~ Podczas jazdy na 2,3,4,5 biegu od około 2,5 tys obrotów pojawia się check injection oraz błąd df772 (kontrola ciśnienia: parametr przy minimalnym lub maksymalnym zatrzymaniu),na 5 biegu nie ma mocy(więcej niż 3000 obrotów nie osiąga).

 

Przejdźmy do pytań:

Czy opiłki = uszkodzona pompa?

Czy pusta gruszka po nocy i cofnięte paliwo w przewodzie doprowadzającym do gruszki i od gruszki do filtra to norma ?

Jeżeli trzeba będzie zamienić te słabsze wtryskiwacze, to lepiej oddać do reegneracji czy kupić zregenerowane ?

Dlaczego pojawiają się różne dziwne temperatury paliwa?

Edytowane przez zenciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewodach paliwowych podczas pracy silnika pojawiają się bąbelki H2O

A to jest ciekawe. Od kiedy woda jest w paliwie. :mrgreen:

 

Czy opiłki = uszkodzona pompa?

Tak plus uszkodzone wtryski.

 

Czy pusta gruszka po nocy i cofnięte paliwo w przewodzie doprowadzającym do gruszki i od gruszki do filtra to norma ?

Nie, oznacza nieszczelność w układzie paliwowym.

 

Jeżeli trzeba będzie zamienić te słabsze wtryskiwacze, to lepiej oddać do regeneracji czy kupić zregenerowane ?

Raczej kupić będzie trzeba nowe, plus wymiana całego układu paliwowego wraz ze zbiornikiem paliwa.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

82km 60KW.
82 KM (60 kW)
Czy opiłki = uszkodzona pompa?
Prawdopodobnie TAK. Pytanie czy coś wcześniej nie było robione już i opiłkuje ta pompa, czy np. poprzednia, która już wymienili, ale kiepsko posprzątali w baku.
Czy pusta gruszka po nocy i cofnięte paliwo w przewodzie doprowadzającym do gruszki i od gruszki do filtra to norma ?
nie. Zamontuj zaworek zwrotny, aczkolwiek w tym roczniku auta skończy się to pewnie montażem nowych przewodów paliwowych, bo na tych starych nie uszczelnisz dobrze zaworka.
Jeżeli trzeba będzie zamienić te słabsze wtryskiwacze, to lepiej oddać do reegneracji czy kupić zregenerowane ?
Oddać do dobrego warsztatu, niech zrobią na miejscu. Ja płaciłem za regenerację 2 wtrysków w autoryzowanym serisie DELPHI ok. 1000 PLN. Wtryski pewnie uwalone od opiłków. Edytowane przez mrarek
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie TAK. Pytanie czy coś wcześniej nie było robione już i opiłkuje ta pompa, czy np. poprzednia, która już wymienili, ale kiepsko posprzątali w baku.

Pompa oryginalna z 2004 roku, raczej nie była "podmieniana".

 

Dziękuję Wam za odpowiedzi. W poniedziałek ściągam te wtryski i wysyłam do Stalowej Woli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w miejscowości Dąbie (przy oddaniu starego dają zreenerowany z roczną gwarancją za 370zł sztuka + wydruk z kupionego wtryskiwacza) - 90 km od Łodzi, możnaby było zaryzykować ale mam mieszane uczucia (kilka negatywnych ocen na alledrogo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już sam musisz wybrać.

Ja swoje robiłem tutaj: http://www.bosch-adamczyk.pl

Pokazali mi próbe przelewową, wtryski robili na poczekaniu, przy mnie kontrola, weryfikacja, kodowanie wtrysków (po regeneracji powinno być) i zapłata.

Nie narzekam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek ściągam te wtryski i wysyłam do Stalowej Woli

Z czystym sumieniem mogę ten zakład polecić. Robiłem u nich kilka lat temu jeden wtrysk i do tej pracuje idealnie.

Ale zanim zaczniesz naprawiać wtryskiwacze upewnij się czy masz sprawną nie opiłkującą pompę. Bo inaczej pieniądze wywalisz w błoto.

Zapłacisz parę złotych za sprawdzenie pompy ale będziesz pewny, że naprawione wtryskiwacze nie ulegną uszkodzeniu.

Możesz powrót paliwa z pompy skierować do czystej butelki i sprawdzić czy nie ma w nim opiłków, nie jest to co prawda pewny sposób ale czasem pomocny.

 

Pokazuje dziwne wartości temperatury paliwa (typu -50),

Mam podobnie i nic nie mogę z tym zrobić, zamiana czujnika temperatury, sprawdzone okablowanie i dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!