Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zatykajaca się meganka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

 

Mam znów nietypowy problem z moją meganka. Auto w zeszła niedziele po przejechaniu 200 metrów zaczelo tak jakby nie reagować na gaz (silnik chodzil równo, obroty nie skakaly, a auto zaczelo sie zatrzymywac). Przekulalem się w taki ciężki sposób 300 metrów i przegazowalem mocno. Pomoglo i jechal normalnie.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Na nastepny dzień znow podobna sytuacja, po przejchaniu 200 metrow to samo, bez szarpania, falujacych obratow itp, ale puszczenie gazu pomoglo i jechal dalej normalnie.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Nastepny dzien bez problemow, te same trasy.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Myslalem, że może cos z benzyną wiec do tankowałem i zaczelo się chwilowe szarpanie jakby cos z kablami, ale doslownie pare sekund i znow dobrze jechal.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Dziś było najgorzej, wracam z pracy i jechać się nie dało. co ok 30 metrow zmienialem bieg z 2 na 3 i z 3 na 2 i w taki sposob na obrotach ok 2 tys przejechałem 4 km. Aż po tych 4 km mocno szarpnelo autem i jechal normalnie. (tak jakby coś było zatkane).

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Byłem u mechanika 3 dni temu, komputer czysty. Sprawdzalem czy cos kuny nie przegryzły, ale nic nie widać. Filtr powietrza wydaje mi się czysty.

Miał ktoś coś podobnego? Wg jak to nazwać?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nagrzewają. Może to być wina pochłaniacza par benzyny? Może nie mam tam napięcia, bo skręciłem kostki te przewody.

 

Dodano: 12 maj 2015 - 12:20

Pojechalem podpiąć pod komputer 2 razy. Wyskoczył błąd sondy lambda. Skasowali, jechał pieknie. Zgasilem auto, wrocilem po godzinie i znow sie zapalił blad sondy lambda i objawy jak wczesniej.

 

Mechanicy mnie osłabiją, bo nie chce się im szukać przyczyny. 1 nawet nie chciał popatrzeć czy sonda nie jest przegryziona, a drugi sprawdził tylko, że jest podłaczona. Narazie jestem w kropce.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis pojechalem do ASO oddalone ode mnie o 30 km. Poszło szybko, diagnoza: nagryziona sonda lambda, ta przednia. Kabla sie nie da naprawić, polecili zamiennik za ok 120 zł (nazwa na M cos "mireli" chyba). Niestety trzeba czekać, więc zaplacilem tylko za podpiecie.

 

Moje pytania brzmią:

1. Kupić sonde i założyć u tych partaczy, co rzekomo sprawdali moją lambde (mogą to spieprzyc?)

2. Jaka sondę wybrać bo zapomnialem nazwy

3. Blad kasować czy znow się sam skasuje?

4. Czym się rózni podlczanie przez ASO od tego co z laptopem mechanicy podlaczaja?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem u siebie (ale w Volvo, choć to auto zbliżone) Magneti-Marelli - i jeździ już dwa lata. Czyli da się wykorzystać zamiennik.

Co do błędu : znowu poprzez analogię (bo z Peugeota) podpowiem: błąd sondy to zazwyczaj skutek, nie przyczyna (zły skład mieszanki).

W moim przypadku, przy bardzo podobnych objawach, winowajcą był uszkodzony czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (map-sensor). Dodatkowo, do sprawdzenia, inne objawy: szarpanie przy rozpędzaniu występuje głównie przy nie nagrzanym silniku.

jak sprawdzić? Odczyt parametrów pracy czujnika podczas pracy silnika (live data) : przy przegazowaniu napięcie czujnika powinno się zmieniać i to płynnie.

Drugim podejrzanym jest nastawnik (tzw. silnik krokowy), także przerabiałem, z objawami skokowego przyspieszania.

Edytowane przez ko-ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(mogą to spieprzyc?)

Mogą.

 

Jaka sondę wybrać bo zapomnialem nazwy

Najlepiej oryginał. Zamienniki mogą świrować (info z własnego doświadczenia i 4 sond lambda jakie zakładałem do auta).

 

Blad kasować czy znow się sam skasuje?

Jeżeli usterka się nie powtarza się (usterka usunięta), to błąd się sam skasuje się z tablicy licznika, ale będzie zapisany w pamięci komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam złego składu mieszanki, bo tankuje tylko na 1 stacji i nigdy nie było problemu. (do czasu pogryzienia, inny wątek tutaj).

 

Defekt to duszenie do 1 km po włączeniu silnika. Gdy szarpnie, auto jedźie normalnie (czy zimny czy cieply, zawsze po odpaleniu, lub prawie zawsze).

Ewidentnie jest ta sonda dość nadgryziona, to jest fakt. Kasowanie z komputera 2 razy bledu tej sondy pomagalo dopoki nie zgasilem silnika( auto super jechalo, zgasilem, problem znow powracal i zaswiecala sie kontrolka).

 

Co do sondy, w ASO sami mi powiedzieli, że placic ponad 500 zł za sonde oryginalna się nie opłaca i żebym własnie kupił własnie ta Magneti-Marelli lub Bosh'ke.

Prześpię się z tym do poniedziałku.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to dławienie to to, co ja nazywam niereagowaniem na gaz to tak.

Mechanizm się czyści czy wymienia?

Ile zapłaciłeś za sondę Magneti-Marelli? Bo jej nie mogę znaleźć na allegro.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda Magneti-Marelli - zapłaciłem jakieś 120 zł (o ile pamietam).

Co do silnika krokowego - to trzeba wymontować i ocenić.

Ja u siebie nie poruszyłem nawet za pomocą młotka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

Mam pytanie jeszcze takie, ile trwa wymiana tej sondy? Jutro pojadę ją zamówić w serwisie i pewnie dopiero na wtorek będzie możliwa wymiana.

Czy te moje objawy nie mogą wskazywać tylko na sondę? Nic wcześniej się nie działo, dopiero jak kuny wkroczyły.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sondy, ze sprawdzeniem diagnoskopem, to przy przestudzonym silniku, jakieś 20 minut.

O ile, oczywiście, genialny mechanik nie urwie przewodu, nie ukręci wyjmowanej sondy, albo nie stwierdzi "nie pasuje wtyczka"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I jak kolego, sonda wymieniona? pomogło?

A poza tym to czy w tym silniku jest "krokowy" od wolnych obrotów?? Ja w swoim 1.6 takowego nie mam, a za wolne obroty odpowiada elektroniczna przepustnica. Zresztą to też by się zgadzało że się zacina lub nie reaguje, ale może to być spowodowane tym że komputer dostaje błędne informacje z czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!