Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Który wybrać silnik, kiedy większość to 1.5dCi


rav00

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Nie mam jeszcze Megane, ale póki co jestem na najlepszej drodze do kupna takiej.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Mam jednak problem z wyborem silnika. Ze wzgledu na niewielkie przebiegi, naturalna wydaje mi sie benzyna (10-15kkm rocznie, 50/50 jazda w miescie i poza)

Biorac 1.6 bede mial podobna dynamike do tego, czym jezcze obecnie. Szalu nie ma, ale tragedii tez nie. A juz np. Astra IV 1.6 115 bylbaby wolniejsza...

<><><><><><><><><><>><><><><>

Marzy mi sie jednak cos z turbina.

Wlasciwym wyborem wydaje sie wiec 1.4 TCE. Czytalem wiele pochlebnych opinii tutaj i w innych miejscach w sieci. Tylko przerazaja mnie historie z krotka skrzynia i wysokimi obrotami w trasie. Szukalem tez jakichs porownan: ile taki 1.4 pali przy 100-140 na tempomacie, ale chyba jeszcze nie odkopałem odpowiedniego wątku. Obawiam sie, ze moge nie przelknac realnego spalania 10/100 przy stalej jezdzie z predkosciami autostradowymi. W tym momencie zaczynam rozwazac dCi.

<><><><><><><><><><>><><><><>

O dCi czytałem, że jest faktycznie lepsze, niż wskazuje na to obiegowa opinia. Tutaj oprócz niższego spalania (średniego jak i przy szybkiej jezdźie) i tańszego paliwa dochodzi też fakt dostępności na rynku wtórnym: 1.6 i 1.4T to pojedyncze sztuki, a w 1.5dCi można przebierać.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Teraz pytanie wlasciwe: czy zakładając budżet 30, max 35 tys pln i auto nie starsze, niż 2010, najchetniej grandtour, lepszą mam szansę znaleźć 1.4TCE z dłuższą skrzynią, czy lepiej wybrać sobie 1.5dCi w możliwie najlepszym stanie? I ile faktycznie pali 1.4 przy 140 na tempomacie?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, słowem wstępu jeżeli szukałbyś kombi w benzynie to obawiam się, że możesz się nie doczekać. Ja osobiście mam 1.6 16V hathback i specjalnie nie narzekam na dynamikę. Spalanie z 7000 km to 8l/100 przy 40% miasto, 60% poza miastem. Na dzień dzisiejszy jeżeli zależy Ci na tanim jeżdżeniu to na pewno LPG wydaje się najrozsądniejsze. TCE palą mniej niż 1.6 16V i są dynamiczniejsze, ale nie wiem jak wygląda ich trwałość. Jak kupowałem w salonie to pytając o niezawodność jednostki TCE to sprzedawca powiedział mi, że mam przyjść z tym pytaniem za 10 lat :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

Cześć,

Może tania jazda nie jest priorytetem, ale nie chcę, żeby koszt przejechania km zwiekszyl mi sie zauwazalnie w stosunku do obecnego silnika - fiatowskiego 1.6, który i tak uchodzi chyba za paliwożerny.

Obecnie mam srednie spalanie 8.5 z ostatnich 26 tys km, w tym 7.0-8.5 w trasie i 8.5 - 10 w miescie, w zaleznosci od stylu jazdy i korków. Jesli na 1.4TCE wyjdzie podobnie, to super.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.13 – cytowanie Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 10-15 tyś km rocznie w tym 50% miasto to raczej trzeba się nastawić na benzynę. Od 2010 roku niemal każdy dCi ma FAP, mogą być komplikacje na krótkich odcinkach.

 

To 50% miasto to trochę oszukane, bo jazda typowo miejska - z korkami, swiatlami, w szczycie - nie zdarza mi się zbyt często. Owszem, jezdze po miescie, ale ostatnio raczej poza godzinami szczytu i z wykorzystaniem duzych arterii typu Wislostrada, S8, S2, Modlińska. I poki co nie zanosi sie, zebym mial dojezdzac autem codziennie do centrum.

 

Fiat stilo 1.6 oplowski?

 

Tak, Stilo (2002), ale jeszcze z silnikiem 103KM. Oplowskie weszly w 2004 bodaj.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 140 pokazuje między 8 a 10. Zależy od wiatru, nachylenia drogi. Co ciekawe, 30% miasto, 70% trasa (same ekspresowe i autostrady), a spalanie mam przez cały rok, co bym nie robił - 8,3-8.5l/100km. Poruszam się raczej żwawo, aczkolwiek bez wygłupów. Skrzynia jest wg mnie ok. Jedynka faktycznie nieco krótka, ale powyżej to już przyjemność. Jak się trzeba włączyć szybko na krótkich pasach rozbiegowych na S1, to na 2 od 40 do 90 w 3 sekundy (nie mierzyłem stoperem, takie moje odczucie), potem na trójce do 120, i dalej 6 bieg już na spokojnie. Obroty między 120-140km/h to okolice 3tyś. Co ciekawe, przy tych prędkościach dynamika jest całkiem fajna nawet na szóstce. Najwięcej hałasu robi wiatr. Z samochodem nic się nie dzieje, mam go ponad półtora roku, przejechane około 25tyś.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!