Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Który wybrać silnik, kiedy większość to 1.5dCi


rav00

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Nie mam jeszcze Megane, ale póki co jestem na najlepszej drodze do kupna takiej.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Mam jednak problem z wyborem silnika. Ze wzgledu na niewielkie przebiegi, naturalna wydaje mi sie benzyna (10-15kkm rocznie, 50/50 jazda w miescie i poza)

Biorac 1.6 bede mial podobna dynamike do tego, czym jezcze obecnie. Szalu nie ma, ale tragedii tez nie. A juz np. Astra IV 1.6 115 bylbaby wolniejsza...

<><><><><><><><><><>><><><><>

Marzy mi sie jednak cos z turbina.

Wlasciwym wyborem wydaje sie wiec 1.4 TCE. Czytalem wiele pochlebnych opinii tutaj i w innych miejscach w sieci. Tylko przerazaja mnie historie z krotka skrzynia i wysokimi obrotami w trasie. Szukalem tez jakichs porownan: ile taki 1.4 pali przy 100-140 na tempomacie, ale chyba jeszcze nie odkopałem odpowiedniego wątku. Obawiam sie, ze moge nie przelknac realnego spalania 10/100 przy stalej jezdzie z predkosciami autostradowymi. W tym momencie zaczynam rozwazac dCi.

<><><><><><><><><><>><><><><>

O dCi czytałem, że jest faktycznie lepsze, niż wskazuje na to obiegowa opinia. Tutaj oprócz niższego spalania (średniego jak i przy szybkiej jezdźie) i tańszego paliwa dochodzi też fakt dostępności na rynku wtórnym: 1.6 i 1.4T to pojedyncze sztuki, a w 1.5dCi można przebierać.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Teraz pytanie wlasciwe: czy zakładając budżet 30, max 35 tys pln i auto nie starsze, niż 2010, najchetniej grandtour, lepszą mam szansę znaleźć 1.4TCE z dłuższą skrzynią, czy lepiej wybrać sobie 1.5dCi w możliwie najlepszym stanie? I ile faktycznie pali 1.4 przy 140 na tempomacie?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, słowem wstępu jeżeli szukałbyś kombi w benzynie to obawiam się, że możesz się nie doczekać. Ja osobiście mam 1.6 16V hathback i specjalnie nie narzekam na dynamikę. Spalanie z 7000 km to 8l/100 przy 40% miasto, 60% poza miastem. Na dzień dzisiejszy jeżeli zależy Ci na tanim jeżdżeniu to na pewno LPG wydaje się najrozsądniejsze. TCE palą mniej niż 1.6 16V i są dynamiczniejsze, ale nie wiem jak wygląda ich trwałość. Jak kupowałem w salonie to pytając o niezawodność jednostki TCE to sprzedawca powiedział mi, że mam przyjść z tym pytaniem za 10 lat :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

Cześć,

Może tania jazda nie jest priorytetem, ale nie chcę, żeby koszt przejechania km zwiekszyl mi sie zauwazalnie w stosunku do obecnego silnika - fiatowskiego 1.6, który i tak uchodzi chyba za paliwożerny.

Obecnie mam srednie spalanie 8.5 z ostatnich 26 tys km, w tym 7.0-8.5 w trasie i 8.5 - 10 w miescie, w zaleznosci od stylu jazdy i korków. Jesli na 1.4TCE wyjdzie podobnie, to super.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.13 – cytowanie Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 10-15 tyś km rocznie w tym 50% miasto to raczej trzeba się nastawić na benzynę. Od 2010 roku niemal każdy dCi ma FAP, mogą być komplikacje na krótkich odcinkach.

 

To 50% miasto to trochę oszukane, bo jazda typowo miejska - z korkami, swiatlami, w szczycie - nie zdarza mi się zbyt często. Owszem, jezdze po miescie, ale ostatnio raczej poza godzinami szczytu i z wykorzystaniem duzych arterii typu Wislostrada, S8, S2, Modlińska. I poki co nie zanosi sie, zebym mial dojezdzac autem codziennie do centrum.

 

Fiat stilo 1.6 oplowski?

 

Tak, Stilo (2002), ale jeszcze z silnikiem 103KM. Oplowskie weszly w 2004 bodaj.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 140 pokazuje między 8 a 10. Zależy od wiatru, nachylenia drogi. Co ciekawe, 30% miasto, 70% trasa (same ekspresowe i autostrady), a spalanie mam przez cały rok, co bym nie robił - 8,3-8.5l/100km. Poruszam się raczej żwawo, aczkolwiek bez wygłupów. Skrzynia jest wg mnie ok. Jedynka faktycznie nieco krótka, ale powyżej to już przyjemność. Jak się trzeba włączyć szybko na krótkich pasach rozbiegowych na S1, to na 2 od 40 do 90 w 3 sekundy (nie mierzyłem stoperem, takie moje odczucie), potem na trójce do 120, i dalej 6 bieg już na spokojnie. Obroty między 120-140km/h to okolice 3tyś. Co ciekawe, przy tych prędkościach dynamika jest całkiem fajna nawet na szóstce. Najwięcej hałasu robi wiatr. Z samochodem nic się nie dzieje, mam go ponad półtora roku, przejechane około 25tyś.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!