Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

M/S II Injection Fault , problem z uruchomieniem


pol555

Rekomendowane odpowiedzi

juz sprawdzone, bylo ok 15 bledow ale wiekszosc podobno po padnieciu akku zima. z podjechaniem bylby problem bo w k-kozlu jestem raczej sobota-niedziela, poza tym siedze we wrocku... po kasowaniu bledow wyskoczyl na kompie blad z wtryskiem ale z tego co zrozumialem mechanika to wtryski sa ok a dal za duze doladowanie paliwa(?) na listwe(?) cos moglem przekrecic :) bo blad na wskaznikach mi sie pojawil na pare sekund i nie bylo czuc braku mocy czy cos. poza tym pali na dotyk zimny i cieply... mam jechac znowu tam podpiac jakby sie to pojawilo znowu. zatankowalem najdrozszy ON i mam nadzieje ze sam sie wyleczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam wszyskich i pomocy!!!

Moja Megi nie odpala na cieplo. Jak jest zimna to ok, a jak nagrzeje sie to moge naciskac do rozladowania akumulatora i nic... Pojawia sie tylko Injection Fault i lza w oku moim...

Najciekawsze jest to ze jak ostygnie to jest ok. Dodam tylko ze wymienilem filtr paliwa i powietrza i regulator cisnienia paliwa na pompie i dalej nic...

Ktos ma jakis pomysl?

 

[ Dodano: 2011-01-18, 16:23 ]

Zapomnialem dodac ze jest to moj pierwszy raz na jakimkolwiek forum wiec prosze o wyrozumialosc i cenne wskazowki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

W dniu dzisiejszym zaraz po odpalenia auta i przejechaniu 300m nagle auto zgasło i pojawił się komunikat "injection fault" z czego wnioskuję ze padł któryś z wtrysków, czy to możliwe ze tak bez żadnej oznaki się stało ? Czy po podpięciu CLIPa pokaże który to wtrysk jest wadliwy? Czy trzeba regenerować wszystkie wtryski czy jedynie ten uszkodzony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niekoniecznie musi być wtrysk. Jakby padł jeden wtrysk to silnik by nierówno pracował, szarpał. Clip pokaże Ci, gdzie leży problem.

Wtryski powinno regenerowac się wszystkie, jednak są tacy co oszczędzają i robią tylko te wadliwe (a później auto na giełde).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewykluczone, że to elektrozawór, ale to tylko gdybanie.

W starszych 1.9 i w 1.5 elektrozawór znajduje się pod maską po stronie kierowcy. Dochodzą do niego dwa gumowe wężyki i kostka elektryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spostrzeżenia:

Jak podpompowałem pompką (tą gumową na wężyku paliwowym) paliwo to silnik odpalił bez najmniejszego problemu ale zgasł po kilkunastu sekundach, więc wnioskuję ze to nie wtrysk, po czym rozkręciłem filtr paliwa no i jest dosyć zanieczyszczony - wymiana we wtorek ponieważ w Niemczech do poniedziałku mają wolne i nie ma możliwości zakupu filtra. Ale mam jeszcze pytanie jak sprawdzić czy czasami nie padał pompa paliwa? Czy jeżeli po podpompowaniu pompką auto odpaliło bez najmniejszego problemu można jednoznacznie wykluczyć pompę?

A może ktoś ma pomysł co to jeszcze może być?

 

Jeszcze jedno pytanie jeżeli była by to pompa paliwowa (może nie chce tłoczyć paliwa i stąd bierze się problem, to jak się do niej dostać - znajduje się w bagażniku pod kołem zapasowym, czy też może trzeba wyciągać cały bak? Czytałem że 1,9dCi ma dwie pompy paliwowe jedna na baku a druga napędzana paskiem przy silniku:

http://allegro.pl/pompa-paliwa-paliwowa-megane-scenic-1-9-dci-i1618254032.html

Więc zastanawia mnie która mogła by paść, jak w ogóle sprawdzić czy działa jedna i druga pompa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pompa z linku to pompa wysokiego ciśnienia - na razie Cię nie interesuje. W 1.9 dCi jest jeszcze elektryczna pompka paliwowa, która podaje paliwo ze zbiornika do filtra. Zlokalizuj gdzie jest, sprawdź połączenie elektryczne. U mnie w starszym 1.9 Pompka jest przy prawym nadkolu, przy ścianie grodziowej. Jak jest w mII nie wiem, pod autem pewnie masz przewody paliwowe - po nich trafisz do celu. Jak mówisz, że filtr zapchany to na razie zacznij od niego. Nie mam pewności, czy przy spaleniu pompki elektrycznej świeciłby injection fault, trudno mi powiedzieć. U mnie nic nie świeciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w megance II z dieslem ale w mojej pompa podająca paliwo znajduje się w zbiorniku paliwa i dojście jest do niej po wymontowaniu siedziska pasażera i odkręceniu blachy i wielkiej plastikowej nakrętki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, ale w klekocie pompa nie jest schowana w zbiorniku, więc radzę wejść najpierw pod auto, albo przejrzeć schematy, żeby sobie nie zrobić dodatkowej roboty.

 

A przy naciśnięciu Start/Stop i kręceniu rozrusznika jeżeli dotknę pompę powinna być wyczuwalna jej praca (tłoczenie) dobrze myślę ?

to mała pompka elektryczna, będzie bzyczeć/buczeć. Jak będzie cicho to prawdopodobnie się nie kręci, Na forum kiedyś pojawiły się zdjęcia jak reanimować nierozbieralną pompkę paliwa. U mnie po włączeniu zapłonu słychać w aucie działanie pompki.

Ja bym jeszcze dorwał rozpiskę przekaźników pod maską i sprawdził czy do przekaźnika pompy paliwa dochodzi napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, Sprawdziłem probówką czy jest napięcie na wtyczce która wchodzi w pompę paliwową i okazało się że nie ma ani przy zapłonie ani podczas kręcenia silnika. Pisałeś że sprawdził byś w pierwszej kolejności rozpiskę przekaźników pod maską i sprawdził czy do przekaźnika pompy dochodzi napięcie. Orientujesz się może gdzie można taką rozpiskę znaleźć albo który to jest przekaźnik?

Z góry dzięki za problem, niestety znajduje się za granicą i tak bardzo zależy mi aby samemu naprawić usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!