Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w ocenie Megane III 1.5 dCi


tomik1122

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od dwóch tygodni przymierzam się do zakupu Meganki III. Oglądałem już 2 sztuki 'na żywo', jednak zapewnienia sprzedających mijały się z prawdą. Znalazłem jednak autko od prywatnej osoby, które póki co, z opisu sprzedającego jest w porządku. Tu jest link: Megane III 1.5 dCi Zdobyłem też nr VIN Megi: VF1BZ0A0541924637 Co sądzicie o tym autku? Czy jest na forum ktoś, kto mógłby sprawdzić ten VIN? Bardzo dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik na osprzęcie firm Delphi, 90 KM, mało mocy:) Wtryskiwacze bardzo często sprawiają problemy i są czułe na jakość paliwa. Skrzynia jak się nie mylę 5 biegowa... Ekonomiczny to on jest, ale z dynamiką silnika jest słabo. A o tym zapewnia nas sprzedający. Przebieg też wątpliwy, ewentualnie do sprawdzenia w ASO.

 

P.S. Przedni prawy czujnik parkowania jakby nie obecny, na zdjęciach widzę raczej otwór po nim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik na osprzęcie firm Delphi, 90 KM, mało mocy:) Wtryskiwacze bardzo często sprawiają problemy

dlaczego powtarzasz wyczytane gdzieś na necie, nie do końca prawdziwe informacje ? ile aut na delphi użytkowałeś, ile zrobiłeś km ? czy w ogóle takowe użytkowałeś ? delphi to zaleta, można samemu regenerować i tanio, tylko trzeba wiedzieć co i jak. A i przebiegi też robią spore.

 

Odnośnie mocy, jak ktoś umie jeździć, to wystarczy w takiej budzie jak MIII do spokojnego przemieszczania się i wyprzedzania.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak użytkowałem. Jest to moja opinia jako użytkownika. Kłopoty z tym układem zdarzały się częściej niż w np. 1.9 dci i tyle. Poprawiono to w wersjach po liftowych. Nie zamierzam wdawać się w niepotrzebną polemikę...

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajki raczej piszesz. Wtryski Delhi padały w pierwszych latach produkcji dCi czyli 2001 - 2004. W tamtych latach w Polsce paliwo było marnej jakości zwłaszcza że na ówczesne czasy zdecydowana większość diesli była odporna na złe paliwo. Chyba każdy z Was pamięta jak to dawniej się wlewało olej z biedronki... Dziś ktoś wlewa? :) Druga kwestia to jakość paliwa poprawiła się po 2006 roku gdy zaczęły się masowe kontrole paliwa na stacjach. Mam Clio III dCi 86 KM, przebieg 160 tyś km, wtryski fabryczne.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do auta to przedni zderzak na pewno wymieniony. Nie styka się dobrze z nadkolami i ma inny odcień. Według mnie absolutnie nie skreśla to auta. Zapytaj sprzedawce o ten zderzak i jak się zacznie wykręcać to wtedy się zastanów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie mocy, jak ktoś umie jeździć, to wystarczy w takiej budzie jak MIII do spokojnego przemieszczania się i wyprzedzania.

Dopóki się nie spróbuje czegoś mocniejszego jest ok. Ja nie wyobrażam sobie 85 koni w takiej budzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do auta to przedni zderzak na pewno wymieniony. Nie styka się dobrze z nadkolami i ma inny odcień. Według mnie absolutnie nie skreśla to auta. Zapytaj sprzedawce o ten zderzak i jak się zacznie wykręcać to wtedy się zastanów.

Sprzedający wspominał, ze żona zahaczyła przednim zderzakiem i wisi. W sumie sam mi o tym powiedział, bez zapytania przeze mnie. Wydaje mi sie, ze przedni błotnik od strony pasażera jest malowany, a o tym nie wspominał. Dobrze widzę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zbijesz cenę do 20 tys , to bierz to auto.

Ja mam z takim samym silnikiem, mam zrobione 225 tys km, ZERO problemów , do tej pory tylko wymieniałem ( poza normalnymi materiałami eksploatacyjnymi) tylko amortyzatory z przodu przy 160 tys km. Naprawdę nic się w nim nie psuje.

Dla mnie to najlepsze auto jakie miałem , bardzo oszczędne ( w trasie , jak nie szalejesz to możliwe 3,5 ON/100 km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedający wspominał, ze żona zahaczyła przednim zderzakiem i wisi. W sumie sam mi o tym powiedział, bez zapytania przeze mnie. Wydaje mi sie, ze przedni błotnik od strony pasażera jest malowany, a o tym nie wspominał. Dobrze widzę?

 

Moim zdaniem dobrze widzisz - zderzak z przodu oraz błotnik do wnikliwej analizy podczas oględzin. Nie wydaje mi się aby było to źle padające światło i błotnik prawy jest również pomalowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!