Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podświetlenie prędkościomierza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z podświetleniem prędkościomierza. Chodzi mi o ten okrąg który składa się z segmentów. Jeden z nich co jakiś czas mruga i przygasa później to ustaje. Co może być przyczyną? Czy to są ledy czy jakieś świetlówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

to ja się może podepnę pod temat żeby nie zakładać nowego.

Ostatnio jechałem i padło podświetlenie wskazówki obrotomierza. A po przejechaniu kilku dziur i nierówności z powrotem się zaświeciła.

Czy ktoś już działał z tym licznikiem i może coś poradzić czy tam są ledy czy żarówki. Jak to jest scalone całe podświetlenie i jak ewentualnie można to potem uzdrowić?

thumb_hosting_zdjec_1454188298__20160124_201622.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@S-Driver

Było już kolego o tym na forum, ale w wielkim skrócie ... Za podświetlenie odpowiadają diody SMD wlutowane bezpośrednio na płytce drukowanej. Dla obrotomierza są 2 sztuki. Pierwsza odpowiada za zakres 0-4, druga zakres 4-7. Najczęstsza przyczyna nieświecenia to po prostu zimne luty. Mam to samo w dolnym zakresie, ale nie przeszkadza mi to póki co aż tak bardzo i nie kombinuje z rozbieraniem licznika (które ponoć do najtrudniejszych zadań nie należy).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wskazówka ma osobne podświetlenie.

U mnie czasem mruga podświetlenie obrotomierze do 4.

Co ciekawe nie ma żadnej reguły kiedy tak się dzieje.

Mam to samo od paru miesięcy t.j. mruga na obrotomierzu od 0 do 5.

Czasem cały czas ale tak jak dziś kiedy podjechałem do serwisu to akurat nie mrugało. Czasem przy kręceniu potencjometrem siły podświetlenia były takie objawy.

W serwisie wymienili potencjometr ale objawy pozostały. Powiedzieli, że muszę zostawić na 4-5 dni auto, ponieważ Renault tego nie wymienia t.j. zegarów czy całości a jedynie wysyłają do naprawy, więc niestety muszę rozstać się kiedyś z autkiem na tydzień.

Mam rozszerzoną gwarancję do przyszłego roku ale namoje pytanie czy w ramach gwarancji będzie wymiana nic nie powiedzieli bo muszą sprawdzić w systemie.

Niestety nie zapytałem, czy na taki okres naprawy przysługuje mi auto zastępcze za darmo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele zależy od Aso, ludzi tam pracujących, Twoich stosunków ze stacją.

Kiedyś w Autocompolu (Poznań) robiłem naprawę gwarancyjną, drobiazg ale auto musiało zostać na kilka dni. Na pytanie o zastępcze, dostałem odpowiedź, owszem, ale wszystkie wyszły. :).

U Rosiaka, Antoninku ( już stacji nie ma) czy u Smektały (Leszno) nigdy nie było problemu. Mało tego, nawet oddając auta na przegląd dostaję na ten czas auto zastępcze, nowy model na jazdę testową czy starego "śrupa"( trochę przesadzam :)) serwisowego, zaznaczam nieodpłatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to samo. Naprawa podświetlenia trwała tydzień (wysyłka na Pomorze), auta zastępczego nie dostałem. Naprawę spartaczyli - założyli zbyt mocne diody rażące w oczy, zostawili paprochy na szybce od wewnętrznej strony a ASO założyło zespół zegarów w taki sposób, że naokoło została szczelina. Po interwencji w Renault Polska dostałem fabrycznie nowe zegary.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziś odebrałęm autko, które w sobotę zostawiłem u Dyszkiwicza w Konstancinie. Było w naprawie podświetlenie obrotomierza. Cały zespół wymontowany, wysłano do Gdyni , ponieważ Renault nie wymienia tego elementu. Mimo tego, że uprzedzano o fakcie, że może to potrwać nawet tydzień lub dłużej naprawa trwała 3 dni. Miłe zaskoczenie i duży plus dla Dyszkiewicza, gdzie od początku serwisuje autko i złego słowa powiedzieć nie mogę. :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!