Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niepodłączony, luźno zwisający przewód (pod maską)


Rekomendowane odpowiedzi

Dopiero na dziś południe / popołudnie umówiłem się z mechanikiem na wymianę czujnika. Wczoraj na warsztacie miał akurat Megankę w dCi 1.9. Zajrzałem pod maskę, ścisnąłem gruszkę dwa razy, stwardniała na maxa. Moją ściskam nawet 10 razy i nie twardnieje. Uszkodzony zawór zwrotny? (czy to groźne i co to daje?) do czego ona jest potrzebna? Czy może być powodem złego rozruchu silnika? Powinienem się temu bardziej przyjrzeć? Wymienić? Widziałem, że można kupić choćby na allegro razem z przewodami, można wymienić to samemu? Nie jest to skomplikowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup zamiennik nawet w jakimś sklepie motoryzacyjnym to mają, byle odpowiednia średnica złączek i niech mechanik wymienia. Po co masz się ropą brudzić.

A zepsuty zawór w gruszce jest powodem długiego kręcenia przed rozruchem, co już niejednokrotnie na forum opisano.

Jest i temat o tym.

Diesel nie posiada pompy paliwa w baku jak benzyniak i jak paliwo się cofnie, to pompa wtryskowa/ wysokiego ciśnienia, musi dłużej pracować nim go zassie, by wytworzyć odpowiednie ciśnienie na listwie przed wtryskami.

Tak to można w uproszczony sposób wyjaśnić.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziś czujnik położenia wałka rozrządu i nic się nie poprawiło. Dalej nie pali za pierwszym razem. Ja już nie mam sił... Gruszka miękka, przewody zapowietrzone. Kupuje nową gruszkę i wymienię, później odpowietrzę. Jednak czy to coś pomoże?

 

Grucha miękka... Impotencja? Może mu rozpuszczać Braveran do paliwa? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj poczekaj :P Twój Scenic też zakrzyczy w swoim czasie :P

 

Dodano: 06 sie 2015 - 14:16

Wymieniłem gruszkę. Odpowietrzyłem, przewody dalej wydają się zapowietrzać. Auto nie zawsze pali za 1 razem. Dodam, że po wymianie gruszki przewody nie były zapowietrzone, autko nie odpaliło za pierwszym razem. Pod pompowałem i też nic. Dopiero za trzecim razem złapał. Grucha nie twardnieje do momentu, że ciężko ją ścisnąć. Zaworek zwrotny działa, za gruszkę paliwo się nie cofa. Ale pęcherzyki są między gruszką a filtrem i między filtrem a pompą. I widać, że po pompowaniu paliwo się szybko cofa. I dodam też, że nowa gruszka nie twardnieje. Jakieś pomysły i podpowiedzi :( :( :(

 

Wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu i dalej też nic. Co ja mam robić???

Świece wymienione, wtryskiwacze sprawdzone, filtr paliwa nowiutki, czujnik nowy, gruszka nowa...? Proszę o sugestie co ja dalej mam robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kupiłem lipny lub uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu? Najtańszy jaki był, nowy. Z AUTOLOGA ok 55/60 zł. Może on jest rypnięty, skoro cały czas wyskakuje błąd P0340?

A zapowietrza się przez nieprawidłowy rozruch silnika? Ktoś tak wcześniej zasugerował, że może się zapowietrzać przez to. Może nie jest problemem i powodem złego rozruchu zapowietrzanie, tylko zapowietrzanie jest wynikiem złego rozruchu? Jest taka ewentualność? Mhmm... Ale to też są objawy złego palenia. AAAAA!!! :(

Spróbuje od znajomego - znajomego ogarnąć z jego meganki ten czujnik i przetestuje jeszcze...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To co wyżej napisano w moim przypadku nie jest prawdą. Z ciekawości byłem nawet sprawdzić, już myślałem, że kiedyś jak grucha twardniała to było tylko złudzenie.

A teraz fakty:

Mam silnik K9K 1,5dCi 106KM, filtr ma 4 króćce, i tak jak auto stoi od wczoraj w garażu, bez zapalania silnika, po delikatnych 5 naciśnięciach gruszki jednym palcem, (bo nie chciało mi się jej z zaczepów odpinać) gruszka jest twarda.

Jak jest cicho wkoło, to nawet słychać jak pracuje zaworek zwrotny. Odgłos opadającej metalowej kulki.

Jeden z tych filtrów jest zalecany:

http://autowanda.pl/?page=catalog/browse&cat[cat]=6146865&cat[cmf]=342&cat[cmo]=1681&cat[cve]=4c41&offset=0&sort=

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem tak, w chłodne i mroźne dni są połączone celem ogrzania paliwa.

 

słychać jak pracuje zaworek zwrotny. Odgłos opadającej metalowej kulki.

O! Masz chyba nowszy model tej gruszki bo u mnie nie ma kulki tylko taki plastykowy "kubeczek" który pracuje jako zaworek zwrotny.

Warunkiem prawidłowej pracy jest jego pionowe ustawienie, nie ma w nim nawet sprężynki. Stąd takie umocowanie gruszki.

post-4670-0-01287800-1441308370_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem tak, w chłodne i mroźne dni są połączone celem ogrzania paliwa.

Zarówno latem jak i zimą działa tak samo jak silnik nie pracuje i jest zimny.

Dopiero ciepłe paliwo wracające z wtrysków otwiera zaworek na filtrze.

A jeśli ciepłe paliwo dociera powrotem do filtra, to znaczy że silnik pracuje poprawnie już jakiś czas i nie trzeba wówczas gruchy dotykać.

Jeśli jednak silnik jest zimny i tak samo zimne paliwo, to bimetalowy zawór w filtrze jest zamknięty i grucha twardnieje.

To, że na schematach blokowych jest to tak narysowane jak na wcześniej zamieszczonym, nie oznacza że jest tam stały wolny przepływ .

Dlatego też jest możliwe zaraz po uruchomieniu silnika pompowanie gruszką, by ewentualne powietrze będące w filtrze i przewodach przez pompę na wtryski i do cylindrów przepchnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!