Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niepodłączony, luźno zwisający przewód (pod maską)


Rekomendowane odpowiedzi

Dopiero na dziś południe / popołudnie umówiłem się z mechanikiem na wymianę czujnika. Wczoraj na warsztacie miał akurat Megankę w dCi 1.9. Zajrzałem pod maskę, ścisnąłem gruszkę dwa razy, stwardniała na maxa. Moją ściskam nawet 10 razy i nie twardnieje. Uszkodzony zawór zwrotny? (czy to groźne i co to daje?) do czego ona jest potrzebna? Czy może być powodem złego rozruchu silnika? Powinienem się temu bardziej przyjrzeć? Wymienić? Widziałem, że można kupić choćby na allegro razem z przewodami, można wymienić to samemu? Nie jest to skomplikowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup zamiennik nawet w jakimś sklepie motoryzacyjnym to mają, byle odpowiednia średnica złączek i niech mechanik wymienia. Po co masz się ropą brudzić.

A zepsuty zawór w gruszce jest powodem długiego kręcenia przed rozruchem, co już niejednokrotnie na forum opisano.

Jest i temat o tym.

Diesel nie posiada pompy paliwa w baku jak benzyniak i jak paliwo się cofnie, to pompa wtryskowa/ wysokiego ciśnienia, musi dłużej pracować nim go zassie, by wytworzyć odpowiednie ciśnienie na listwie przed wtryskami.

Tak to można w uproszczony sposób wyjaśnić.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziś czujnik położenia wałka rozrządu i nic się nie poprawiło. Dalej nie pali za pierwszym razem. Ja już nie mam sił... Gruszka miękka, przewody zapowietrzone. Kupuje nową gruszkę i wymienię, później odpowietrzę. Jednak czy to coś pomoże?

 

Grucha miękka... Impotencja? Może mu rozpuszczać Braveran do paliwa? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj poczekaj :P Twój Scenic też zakrzyczy w swoim czasie :P

 

Dodano: 06 sie 2015 - 14:16

Wymieniłem gruszkę. Odpowietrzyłem, przewody dalej wydają się zapowietrzać. Auto nie zawsze pali za 1 razem. Dodam, że po wymianie gruszki przewody nie były zapowietrzone, autko nie odpaliło za pierwszym razem. Pod pompowałem i też nic. Dopiero za trzecim razem złapał. Grucha nie twardnieje do momentu, że ciężko ją ścisnąć. Zaworek zwrotny działa, za gruszkę paliwo się nie cofa. Ale pęcherzyki są między gruszką a filtrem i między filtrem a pompą. I widać, że po pompowaniu paliwo się szybko cofa. I dodam też, że nowa gruszka nie twardnieje. Jakieś pomysły i podpowiedzi :( :( :(

 

Wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu i dalej też nic. Co ja mam robić???

Świece wymienione, wtryskiwacze sprawdzone, filtr paliwa nowiutki, czujnik nowy, gruszka nowa...? Proszę o sugestie co ja dalej mam robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kupiłem lipny lub uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu? Najtańszy jaki był, nowy. Z AUTOLOGA ok 55/60 zł. Może on jest rypnięty, skoro cały czas wyskakuje błąd P0340?

A zapowietrza się przez nieprawidłowy rozruch silnika? Ktoś tak wcześniej zasugerował, że może się zapowietrzać przez to. Może nie jest problemem i powodem złego rozruchu zapowietrzanie, tylko zapowietrzanie jest wynikiem złego rozruchu? Jest taka ewentualność? Mhmm... Ale to też są objawy złego palenia. AAAAA!!! :(

Spróbuje od znajomego - znajomego ogarnąć z jego meganki ten czujnik i przetestuje jeszcze...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To co wyżej napisano w moim przypadku nie jest prawdą. Z ciekawości byłem nawet sprawdzić, już myślałem, że kiedyś jak grucha twardniała to było tylko złudzenie.

A teraz fakty:

Mam silnik K9K 1,5dCi 106KM, filtr ma 4 króćce, i tak jak auto stoi od wczoraj w garażu, bez zapalania silnika, po delikatnych 5 naciśnięciach gruszki jednym palcem, (bo nie chciało mi się jej z zaczepów odpinać) gruszka jest twarda.

Jak jest cicho wkoło, to nawet słychać jak pracuje zaworek zwrotny. Odgłos opadającej metalowej kulki.

Jeden z tych filtrów jest zalecany:

http://autowanda.pl/?page=catalog/browse&cat[cat]=6146865&cat[cmf]=342&cat[cmo]=1681&cat[cve]=4c41&offset=0&sort=

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem tak, w chłodne i mroźne dni są połączone celem ogrzania paliwa.

 

słychać jak pracuje zaworek zwrotny. Odgłos opadającej metalowej kulki.

O! Masz chyba nowszy model tej gruszki bo u mnie nie ma kulki tylko taki plastykowy "kubeczek" który pracuje jako zaworek zwrotny.

Warunkiem prawidłowej pracy jest jego pionowe ustawienie, nie ma w nim nawet sprężynki. Stąd takie umocowanie gruszki.

post-4670-0-01287800-1441308370_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem tak, w chłodne i mroźne dni są połączone celem ogrzania paliwa.

Zarówno latem jak i zimą działa tak samo jak silnik nie pracuje i jest zimny.

Dopiero ciepłe paliwo wracające z wtrysków otwiera zaworek na filtrze.

A jeśli ciepłe paliwo dociera powrotem do filtra, to znaczy że silnik pracuje poprawnie już jakiś czas i nie trzeba wówczas gruchy dotykać.

Jeśli jednak silnik jest zimny i tak samo zimne paliwo, to bimetalowy zawór w filtrze jest zamknięty i grucha twardnieje.

To, że na schematach blokowych jest to tak narysowane jak na wcześniej zamieszczonym, nie oznacza że jest tam stały wolny przepływ .

Dlatego też jest możliwe zaraz po uruchomieniu silnika pompowanie gruszką, by ewentualne powietrze będące w filtrze i przewodach przez pompę na wtryski i do cylindrów przepchnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!