Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niepodłączony, luźno zwisający przewód (pod maską)


Rekomendowane odpowiedzi

Dopiero ciepłe paliwo wracające z wtrysków otwiera zaworek na filtrze.

I tu nie masz racji :mrgreen: Ciepłe paliwo co najwyżej może zamknąć zaworek. Bimetal jest zanurzony w paliwie w komorze filtra. I jeżeli paliwo w filtrze jest zimne to blaszki bimetalu odginają się i powodują otwarcie zaworka. I nie jest ważne czy silnik pracuje czy nie. Decydującym czynnikiem jest temperatura paliwa w filtrze. I im jest niższa tym zaworek jest mocniej otwarty i więcej paliwa z powrotu miesza się z paliwem będącym już w filtrze. W miarę wzrostu temperatury w komorze filtra zaworek sterowany bimetalem stopniowo się przymyka odcinając powrót od komory filtra. Prawdopodobnie w ciepłe dni gdy paliwo w zbiorniku i w filtrze ma dość wysoką temperaturę to bimetal ciągle utrzymuje zaworek w pozycji zamkniętej odcinając definitywnie powrót od komory filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak by to działało jak opisałeś, to przeczy to logice i stosowaniu zaworu bimetalicznego.

Skoro zaworek jest otwarty przy zimnym filtrze i zimnym paliwie, to w jakim celu skoro zimne paliwo i tak nie podniesie jego temperatury. (mówimy o chłodnym nie zmrożonym, bo podgrzewanie filtra działa nie tylko przy ujemnych temperaturach, w starszych wersjach, przykładowo scenic I, na filtrze była grzałka i komputer sterował jej włączeniem)

Zamykanie zaworka wraz ze wzrostem temperatury tego powracającego z wtrysków (ciepłego) także mija się z celem, bo w ten sposób zmniejsza się dopływ ciepłego i filtr jest utrzymywany w niskich temperaturach. Przecież jak jest mniej ciepłego to filtr nadal jest zalewany paliwem chłodniejszym z baku. Ilość potrzebna do pompy jest jednakowa, a proporcje ciepłego do zimnego (i tak już niskie bo to tylko powrót) są dodatkowo przymkniętym wlotem do filtra ograniczone.

Nie kumam gdzie tu sens..

Przy domkniętym zaworku do filtra ciepłe paliwo z powrotu byłoby kierowane do baku, jednak tak małe ilości, po przebyciu długiego przewodu powrotnego nie są już na tyle ciepłe by ogrzać paliwo w baku.

 

To tak poza tematem, co nie zmienia faktu, że w silnikach K9K i przy filtrach z 4 złączami gruszka na przewodzie paliwowym przed filtrem także staje się twarda po jej naciskaniu.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!