Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niepodłączony, luźno zwisający przewód (pod maską)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Od niedawna nie daje mi spokoju pewna sprawa. Otóż, jakiś czas temu przy zwykłych pracach przy samochodzie zauważyłem luźno niepodłączony przewód usadiowiony w środkowej części silnika, tuż za chłodnicą, nad rozrusznikiem (tam chyba jest rozrusznik / poniżej opisu podam szczegółowo opisane zdjęcia). Jestem bardzo ciekaw, a jednocześnie lekko zmartwiony, gdyż nie wiem do czego służy / za co odpowiada ten przewód (opis na wtyczce: A 047, nie wiem czy ma to znaczenie). Być może jest to jakiś przewód jak ktoś mi zasugerował od termometru (lub innej mało ważnej błahostki), aczkolwiek ten działa poprawnie.

Dodam, że jakiś czas temu - około półtora miesiąca wstecz wymieniałem w mojej Megi rozrząd. Po wymianie rozrządu auto często nie pali za 1 razem (za 2,3,4). NA PEWNO rozrząd ustawiony prawidłowo, sprawdzałem osobiście na komputerze. Moc silnika też prawidłowa. Mechanik ewidentnie leci w *****, tłumaczył, że wczesniej jak zaprowadziłem auto też coś nie palił. G**** prawda, odkąd mam to auto (rok czasu) nigdy nie zdażyło się, by nie chwycił za pierwszym razem. Być może był jeden epizod, w zimie, ale to wszystko. Nie wiem, czy to może być powiązane, ale zauważyłem to niedawno. Ktoś mi zasugerował także, że skoro nie pali to może jakiś przewód zapłonowy / elektryczny. Mechanik nie podłączył gdy składał wszystko po wymianie... Nie wiem. Człowiek, nie maszyna, czasem się myli. Nie znam się na tyle by należycie ocenić tą sytuację, dlatego postanowiłem poradzić się was. Jeżeli posiadacie wiedzę na temat tego przewodu, będę bardzo wdzięczny za pomoc. Za ewentualne rady co do uruchamiania pojazdu także serdecznie dziękuję.

Renault Megane II Grandtour, 1.5 dCi (2005r.)

Do tematu załączam komplet oznaczonych zdjęć (na czerwono zaznaczony ów sprawca całego zamieszania, poszukiwany przewód)

 

Z góry serdecznie wszystkim dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam.

 

post-83009-0-21604100-1436088367_thumb.jpg

post-83009-0-81896600-1436088371_thumb.jpg

post-83009-0-25261900-1436088376_thumb.jpg

post-83009-0-15648200-1436088382_thumb.jpg

post-83009-0-27008200-1436088390_thumb.jpg

post-83009-0-37716400-1436088396_thumb.jpg

post-83009-0-48463200-1436088402_thumb.jpg

post-83009-0-36485200-1436088409_thumb.jpg

post-83009-0-63351600-1436088414_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm zapewne chodzi o napis NIVEAU HUILE CORRECT, który po uruchomieniu pokazuje się na komputerze... Tak?

Bo jeżeli tak to rzeczywiście komunikat nie pojawia się. Pokazuje jedynie komunikat wyłączonej funkcji automatycznego włączenia świateł. Później od razu przechodzi w tryb pokazywania spalania, dystansu itd. itd. W takim razie gdzie podłączyć ten przewód?

 

I co poradzicie na prolemy z uruchamiaiem po wymianie rozrządu? Co to może być?

Edytowane przez Marynowany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód jest od czujnika poziomu oleju.

Jeśli chodzi o uruchamianie, to pewnie jest przestawiony rozrząd.

Najlepiej będzie go jeszcze raz ustawić.

Rozrząd jest ustawiony na 100% dobrze, ustawiane z komputerem, sam widziałem, pomyłka nie wchodzi w grę.

 

Dodano: 05 lip 2015 - 13:32

Podłacz go do czujnika umieszczonego w bloku silnika poniżej rozrusznika. Z góry dostęp dosyć trudny, z kanału o wiele lepszy.

Dzieki, poszukam może jeszcze dziś, przewód długi nie jest, a gdzieś musi sięgać, wiec myślę, że z tą ogólną wiedzą sobie już poradzę. ;)

 

Dodano: 05 lip 2015 - 19:39

Mieliście racje, podłączyłem przewód do czujnika, który znajduje się pod rozrusznikiem. Komputer ponowie pokazuje komunikat o poprawnym poziomie oleju. Jeszcze raz bardzo dziękuje za pomoc. Teraz zabieram się za wymianę świec żarowych, może zacznie palić, a jak nie to wparuje do mechanika, który wymieniał rozrząd i poważnie pogadamy.

 

Temat do zamknięcia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd jest ustawiony na 100% dobrze, ustawiane z komputerem, sam widziałem, pomyłka nie wchodzi w grę.

Pierwsze słyszę by ktoś ustawiał rozrząd zgodnie z komputerem, rozrząd ustawia się na blokady, komputer nie jest potrzebny.

Nie raz wymieniałem rozrząd w tym silniku i zawsze bez komputera. I zawsze było dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm... Mechanik informował mnie, że ustawiał z komputerem, w sensie mówił o blokadach (że nie ma szans na pomyłkę, zapewniał, że rozrząd jest ustawiony prawidłowo), mówił właśnie, że podepnie pod komputer i mi to udowodni (nie znam się). Mniej więcej tak to wyglądało... :) Dzisiaj zamówiłem porządne świece żarowe. Pod wieczór będę miał, jutro wymienię i zobaczymy. Jeżeli nic to nie da to wracam do mechanika niech się weźmie za to co spartaczył.

 

I jeszcze jedno pytanko. Ktoś mi powiedział, że są inne rodzaje świecy na zimę i lato, to prawda? z wiedzy którą posiadam, wydaje mi się, że to bujda...? Jak z tym jest? Świeczka to świeczka, jest tylko jeden typ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanko. Ktoś mi powiedział, że są inne rodzaje świecy na zimę i lato, to prawda?

Jak to ten sam mechanik, to trzymaj auto daleko od niego.

Ja jakoś nie kupuje tych świec, tym bardziej przy obecnych temperaturach.

Już samo to, że auto gorzej odpala po wymianie rozrządu jest podejrzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem te świece, narazie pali ale bez złudnych nadzieji. Umówiłem się z nim na przyszły tydzien. Rozbierze i zobaczy ponownie. Dziwi mnie to strasznie, czemu tak się dzieje. Autko nie dymi, 3,5, 4 k obrotów nic nie kopci czarnym dymem, przy dużym skoku troszeczkę. Moc prawidłowa. Tylko to odpalanie, i to po wymianie rozrządu. Może to cos z kartą, może tu coś szwankuje i odcina dopływ paliwa... Nie wiem, poczekam trochę, zobaczymy. Wczoraj zdarzyło mi się nawet, że chycił za 5 razem. Kręci wporządku, silnik pracuje wyśmienicie, równo, ładnie. Jak nówka. Ehhe... Nie wiem. Co sądzicie o tej karcie? (kolejna osoba zwróciła mi na to uwagę). Wieczorem poszperam w sieci więcej na ten temat. Swoją drogą, jak coś na w/w temat przerabialiście to zalinkujcie ;) dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem umówić się z mechanikiem na przyszły tydzień. Mechanik zwrócił mi uwagę na być może uszkodzoną kartę... Tłumaczył coś o odcięciu dopływu paliwa, że miał podobny przypadek z Laguną. Hmmm... Teraz tak. Skoro oddałem auto w stanie bardzo dobrym na wymianę rozrządu, a odebrałem z nieodpalającym silnikiem za pierwszym razem. Ok. To też jest pasujący objaw. Jednak na drugiej karcie jest identycznie to samo. To może być od karty czy silnik w ogólę nie chciałby odpalić? I dziwne, że świeżo po wymianie rozrządu tak się stało. Więc nic dziwnego, że szukam rozwiązania tej usterki w podzespołach które mogły zostąć niedopatrzone lub uszkodzone w trakcie wymiany rozrządu. Więc powietrze w przewodach paliwowych narazię też odrzucę. Co do testu przelewowego wtryskiwaczy, ile to jest roboty dla mechanika? W sensie - czasu i czy jest skomplikowany... Tak, byśmy coś taki zrobili, gdy już, powiedzmy, wykluczymy definitywnie przestawienie rozrządu (mechanik jest święcie przekonany, wręcz "skamlał" :P, że jest dobrze ustawiony). Za chwile sam więcej poczytam o tym teście przelewowym wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!