Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup (nie)kontrolowany - 5D, 2004, 1,6 16V


MrJ

Rekomendowane odpowiedzi

Zgodnie z etykietą przywitałem się tam gdzie należy a teraz do konkretów. A konkretnie sprawa jest dość dziwna, jeszcze wczoraj o tej porze nie wiedziałem że w ogóle będę potrzebował porady. A nawet teraz ani ja za bardzo nie chcę kupić Meganki, ani sprzedający sprzedać :mrgreen:

 

Ogólnie jest tak, że owszem, szukam auta, ale mniejszego. Mam obecnie dwa pedoloty (106 Sport i 306 "normalną") i chcę (tzn. nie chcę, ale z paru względów muszę :P ) je zamienić na coś nowszego, ale nadal niedużego - typu Peugeot 206, może nawet Citroen C2, bo i tak wożę nim tylko siebie i Żonę. Względnie tylko siebie, albo tylko Żonę :mrgreen: Natomiast odezwał mi się znajomy, że też nie chce, ale też musi puścić do ludzi swoją Renię - ma 3 auta na 2 osoby z prawem jazdy w domu :P a i tak jeździ zwykle służbówką :P

 

Na razie dostałem taki opis (tekst żywcem przeklejony z maila), szczegółowe dane i zdjęcia powinienem mieć dzisiaj po południu:

 

"auto posiada pelne możliwe wyposażenie z pelna alektryka(4x szyby i elektryczne lusterka) 6 poduszek,klimatyzacja,ABS

- auto jest z 2004 roku,

- z polskiego salonu

- udokumentowany w pełni przebieg

- doinwestowane:

-po wymianie kompletnego rozrzadu(oryginał Renault)

- po wymianie przednich amortyzatorów (na KAYABY)

- klimatyzacja po pełnym przeglądzie,odgrzybiona,napełniona w pełni sprawna

spalanie w mieście na poziomie 7litrów

kolor samochodu Bordo perła metalic"

 

Teoretycznie wierzę mu o tyle, że to "ziom z dzielni" koło którego mieszkałem ponad 25 lat. O auta dba i kasy nie szczędzi, bo po prostu go na to stać. Natomiast lepiej spytać mądrzejszych... Cenowo "dla krewnych i znajomych królika" wyszłoby mnie około 10 tysiaków. Jeśli okaże się że z autem będzie wszystko okej (mam możliwość dokładnego sprawdzenia samochodu w wyspecjalizowanym serwisie aut francuskich") to jest to sensowna propozycja? :?::?::?:

 

Z góry dzięki za odpowiedzi, jak pisałem wrzucę konkrety jak tylko się pojawią.

 

PS. W regulaminie stoi, że nie tolerujecie zdjęć z innych hostingów, ale nawet w takim temacie? Używam od x-czasu na x-forach hosta imgur.com i zawsze wszystko jest okej.

Edytowane przez MrJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało szczegółów. Benzynka 1.6 to mało awaryjny silnik, mocy nie brakuje choć szału nie ma. Dopytaj czy KZFR wymieniał, jaki przebieg. To pełne możliwe wyposażenie co wypisał to tylko szyby tył są ponad standard, pytanie co ma jeszcze. Pierwszy wlasciciel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zmiennych faz było wymieniane razem z rozrządem. Właściciel na pewno nie pierwszy ;) z tego co zrozumiałem, poprzedni trzymał auto długo (ale nie wiem czy był pierwszym i jedynym poza moim znajomym) i ma pełną historię z ASO. Sam jestem ciekaw, bo mnie cała ta sprawa trochę zaskoczyła, taka "szybka piłka" była bez szczegółów. Sam na nie czekam, powinienem teoretycznie mieć dzisiaj wszystko na mailu to podeślę.

 

PS. Ja się długi czas jeździło miejskimi pierdziakami po 60 koni, to teraz to będzie rakieta :P

 

Aha, dzięki <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W to spalanie też nie wierzę. Chociaż sam wiem, ile zależy od kierowcy - różnice spalania tego samego auta na tych samych trasach między mną, a Żoną Moją mogą sięgnąć nawet 1,5 litra / 100 (czyli ok. 20%). Po prostu ja jeżdżę spokojnie, a Ona ma ciężkie kopyto :mrgreen:

 

Sorka za brak informacji, tak to jest umawiać się z ludźmi, nawet teoretycznie "zaufanymi". Najpierw telefon za telefonem, no telemarketing dosłownie :blink: (po prawdzie to bardziej jemu zależy na sprzedaży niż mnie na kupnie, bo Meganka jest po prostu za duża jak na moje potrzeby) a potem jak chcę kilka konkretnych informacji (choćby nawet VIN to sobie odkoduję wyposażenie) to cisza. Ech... :mad:

 

Dodano: 09 lip 2015 - 22:24

No, doczekałem się. Teraz wasza rola określić, ile w tym "chłytu małketingowego". Tylko szczerze :mrgreen: Opis kopiowany żywcem z maila, tylko konieczne skróty porobiłem:

 

"w środku nie wysprzątane - Żonka nabrudziła, zdjęcia nie poprawiane żadnym programem itp., auto posiada oryginalne kołpaki RENAULT - te na zdjęciach to są pożyczone

 

- rok produkcji 2004

- 193tys. przebiegu, posiadam go od listopada 2014 roku

- kupiony w polskim salonie

- ja kupiłem auto od 1 właściciela

- do auta są wszystkie dokumenty kompletne, łącznie z książką serwisową

- 2 komplety kart kodowych

- autko posiada bardzo dynamiczny silnik 1.6 16v mnie spalanie wychodzi w warunkach tylko po mieście, krótkie dystanse 7 litrów

(uważam to za bardzo dobry wynik - używam klimatyzacji przy jeździe)

- poprzedni właściciel wszystko robił w serwisie (potwierdziłem to) łącznie z wymianą takich dupereli jak żarówki czy wieszak od tłumika

- auto jest zapisane do programu MOJE RENAULT dzięki czemu jest dostęp do wielu promocji serwisowych (uczestniczyć mogą w tym tylko auta zakupione w polskim salonie)

 

Podczas mojej eksploatacji wymieniłem następujące rzeczy(na wszystko są faktury i gwarancja oczywiście):

- kompletny rozrząd Renault wraz z pompą wody (taki zestaw jak idzie na pierwszy montaż w fabryce) 1500 zł GWARANCJA (wymienione także simeringi na nowe)

- koło zmiennych faz rozrządu oryginał Renault 550 zł GWARANCJA

- czujnik zmiennych faz rozrządu oryginalny Renault 500 zł GWARANCJA

- świece zapłonowe dedykowane do tego auta Boscha 100 zł GWARANCJA

- pełen serwis klimatyzacji (czyszczenie kompleksowe, odgrzybianie, ozonowanie, napełnienie) 250 zł

- wymiana tulejek i szczotek w rozruszniku 200 zł

- wymiana amortyzatorów przednich na KAYABY wraz z oryginalnymi poduszkami (ludzie często to pomijają by zaoszczędzić trochę-Ja jak robię, to zawsze porządnie) 1200 zł GWARANCJA

- wymiana kompletnej piasty oryginał LPR (taka jak idzie na pierwszy montaż w fabryce)- było słychać łożysko-ludzie wybijają łożysko i tylko je wymieniają, da się, ale pewniejsza i lepsza jest wymiana kompletnej piasty-masz wtedy gwarancje niezawodności za piastę z wymianą 450 zł GWARANCJA

- ustawienie geometrii kół 70 zł

- wymiana oleju na ELF 5W40 wraz z filtrem, filtr powietrza, filtr kabinowy (ten od klimatyzacji) 180 zł

 

Przegląd techniczny aktualny do połowy listopada 2015 roku

Ubezpieczenie aktualne (opłacone) do grudnia 2015 roku

 

Posiada następujące wyposażenie:

- klimatyzacja (w pełni sprawna)

- elektryczne szyby (z przodu oraz z tyłu)

- elektryczne lusterka

- ABS i tym podobne systemy bezpieczeństwa

- 6 poduszek powietrznych (2 z przodu,2 kurtyny boczne, 2 kurtyny tylne)

- halogeny (nie jest to takie oczywiste bo miały je bogatsze wersje)

- podświetlanie wszystkich drzwi (przednich i tylnych – dostępne w bogatszej opcji)

- oryginalne radio CD zintegrowane ze sterowanie z kierownicy (w bogatszych wersjach montowane)

- czujnik z programatorem automatycznego włączania świateł

- czujnik z programatorem automatycznego włączania wycieraczek podczas deszczu oraz automatycznego doboru prędkości wycieraczek w zależności od intensywności opadów

- blokadę BEARLOCK z kompletem kluczy i kartą kodową

- wspomaganie kierownicy

- oryginalne dywaniki Renault

 

Podsumowując pełne możliwe dostępne w salonie wyposażenie (oprócz skóry).

Nr VIN : VF1BM0C0H31614442"

 

Link do albumu z fociami:

 

Z góry wieeelkie dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne, chce Ci koniecznie wmówić że to najbogatsza wersja, taki ful wypas bez skóry. Z najbogatszej wersji to brakuje jej automatycznej klimy, ESP, ASR, tempomatu, hands free, podgrzewanych foteli, nawigacji. Rozbawiły mnie te pożyczone kołpaki, oryginały w domu żeby się nie pobrudziły z pewnością. Mocowanie pokrowca na kierownicy za pomocą taśmy izolacyjnej też było dostępne tylko w najbogatszej wersji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego się zarejestrowałem na forum i pytam, po co wyważać otwarte drzwi skoro są mądrzejsi <piwko>

 

Ogólnie nie jestem specjalnym estetą, ale (ja mawia Żona Moja) ręce i cycki mi oklapły, jak zobaczyłem te focie :blink: <czerwona> Plastiki wnętrza w kolorze "tego, co Koorvinoxy lubią najbardziej" :mrgreen: , jedna z najpaskudniejszych tapicerek jakie widziałem, i jeszcze te stalówki na lato... Pal licho kołpaki rodem z jakiegoś Auchana na wyprzedaży, ale ja nawet w swoim pedolociku 106 mam alu 15". No żal.pl.

 

PS. Przy takim przebiegu to nie powinna być zrobiona belka?

 

Dodano: 10 lip 2015 - 18:14

To ostatecznie, pomijając "chłyty małgetingowe" :mrgreen: i cały ten propagandowy bullshit :mrgreen: , to czy w przypadku gdyby stan techniczny faktycznie był tip-top (auto byłoby przetrzepane przez serwis aut fancuskich, przeze mnie zresztą też bo trochę w autach amatorsko grzebię), to za te okolice 10,5 tysiaka (aha, plus komplet zimówek 15 w cenie) jest to jakaś opcja?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jest jeden problem. Auto ma tablice jeszcze z flagą Polski, a to oznacza że było zarejestrowane przed majem/czerwcem 2006r. I jeżeli jest w jego posiadaniu od 2014 to powinno mieć już rejestrację z flagą unii albo po prostu jeszcze go nie przerejestrował. I tutaj należy być czujnym na kogo będzie umowa kupna sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

@Jottar - zgadza się. Obaj właściciele z "Częstochowa miasto" (nie mylić w żadnym wypadku z "Częstochowa wieś" :mrgreen: ) i dlatego tak jest. Niemniej miałem kiedyś zamotę a autem, w którym dwaj właściciele nie przerejestrowywali (jeden to był komis, a drugi miał auto bardzo krótko) i wtedy dopiero jest burdel :mrgreen:

 

To będę miał wasze uwagi na uwadze, chociaż jak tak dalej pójdzie to auto zobaczę na oczy chyba pierwszy raz za 4 tygodnie :P bo teraz sam jadę "w delegację" na drugi koniec Polski, potem sprzedający ma urlop i pewnie tyle zejdzie :P

 

PS. Tak trafiłem ostatnio na dwa (trzy) fajne autka, to - wszystkie poszły w 48h od wystawienia, z czego jedno typowo do handlarzyny bo zdążyło już wypłynąć z powrotem z ceną 20% większą :mad: Więc może i dobrze, że ten sobie stoi i czeka :P Jak przyjdzie co do czego to się siądzie, się flaszkę odbije, się ponegocjuje :P

 

Dodano: 12 sie 2015 - 07:55

EDIT: Tja, miesiąc trwało aż się wreszcie spotkaliśmy z właścicielem, i mam kilka pytań ostatecznych. Mianowicie znalazłem kilka dupereli, i teraz odpowiedzcie (jeśli chcecie :mrgreen: ) czy można to łatwo, szybko i za ile $$$ :D naprawić. Po kolei:

 

- pali się kontrolka Service. Bo tak.

- pali się kontrolka poduszki. Ponoć od wtyczki pod fotelem kierowcy, raz się pali a raz nie,

- elektryka szyb - ta od pasażera działa skokowo (zjedzie z centymetr i stop, jak wciśniesz drugi raz przycisk to znów kawałek i znów stop), od kierowcy w ogóle :bash:

 

Reszta auta owszem, wykazuje ślady zużycia (typu wytarte plastiki), ale reszta jest git, wszystko sprawne, prowadzi się ładnie, blachy faktycznie super stan i w 100% ory lakier (pierwszy raz od dawna widzę takie auto), silnik chodzi jak złoto. tylko te drobne pierdoły wkurzają. Więc czy są to grubsze problemy, czy drobniejsze, i +- ile szmalcu może pochłonąć naprawa?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi <piwko>

Edytowane przez MrJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- pali się kontrolka Service. Bo tak.

Może się świecić od poduszki, dokładna diagnoza tylko CLIPem.

Ewentualnie odpiąć klemy na jakieś 10-15 min, jak nie będzie stałego błędu, to nie wróci.

- pali się kontrolka poduszki. Ponoć od wtyczki pod fotelem kierowcy, raz się pali a raz nie,

Znana przypadłość tego modelu.

- elektryka szyb - ta od pasażera działa skokowo (zjedzie z centymetr i stop, jak wciśniesz drugi raz przycisk to znów kawałek i znów stop), od kierowcy w ogóle

Prawa, to może być błahostka i po prostu nie jest przyuczona.

Lewej trzeba się mocniej przyjrzeć.

Najlepiej podać napięcie bezpośrednio na silnik, jak zadziała, to albo moduł, albo włącznik do zrobienia.

Koszt usunięcia wszystkiego (poza lampką serwis, bo to do dokładniejszego sprawdzenia jak nie zniknie) w najgorszej wersji nie powinien przekroczyć 300 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne , że ktoś sprzedaje auto z taką ilością błędów i nie chce tego usunąć, jeżeli naprawa faktycznie kosztowała by tylko 300 zł.

Może naprawa problemu jest znacznie droższa i dlatego sprzedaje auto w takim stanie.

Błędy od poduszki mogą być naprawdę "od poduszki" , może była już używana ;)

Kontrolka service może być od różnych spraw , nie tylko od poduszki, ale też od wtrysków, EGRa itp.

Szyby co źle chodzą może da się zresetować, trzeba na wyłączonym silniku w aucie przytrzymać klawisz aż zjedzie do końca i jeszcze poczekać chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość włożył 4 koła, pojeździł 10 m-cy i sprzedaje? dla mnie bomba nic tylko brać ;).

 

Rozrząd 1500zł w 1.6 ? do Vectry 2 litrowej z robotą dałem 700zł a tam jest co robić..to jest normalna cena? z ciekawości pytam.

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same części do rozrządu 1,6 16V to niecałe 900 zł, do niedawna jeszcze nawet 1200 zł, ale potaniały KZFR.

Do tego trzeba jeszcze doliczyć pasek i rolkę osprzętu za 250 zł.

Rozrząd w Vectrze, to przy Megance mały pikuś, jeżeli ktoś się bierze za wymianę KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!