Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozterki przy zakupie Megane III


MaxErnst

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałem zakupić Meganke hatchback generacji 3. Upatrzyłem sobie egzemplarz, który po wstępnym obejrzeniu wydaje się sensownym zakupem. Samochód jest sprowadzony, rocznik 2010, 130 000 km. Jednak posiada on silnik 1,5 dCI (90 KM, bez filtra cząsteczek). Natknąłem się na mnóstwo opinii w sieci że jest to silnik, w którym istniej wysokie prawdopodobieństwo usterek układu wtryskowego. Czy ten silnik jak i 1,9 dCi faktycznie są tak awaryjne? Czy obracające się panewki korbowodowe faktycznie generują naprawy rzędu kilku tysięcy złotych?

Mam jeszcze w odwodzie ten sam model z silnikiem 1,6 (100 KM) i mniejszym przebiegiem (auta tego nie widziałem jeszcze na oczy). Lecz w tym przypadku ponoć dużo pali.

Dodam, że jestem młodym kierowcą. Zaledwie 2 lata za kółkiem aczkolwiek jeżdżę ostrożnie. Czy pakować się w zakup 1,5 dCi czy może wybrać 1,6 w benzynie? Auto będę użytkował w 90% w mieście.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w Megane 3 nie ma problemu z instalacją wtryskową.

Jeżeli jeździsz głównie po mieście, to raczej pomyśl nad wersją z silnikiem 1,6.

Chyba, że po mieście robisz jednorazowo dłuższe przebiegi, to wtedy 1,5 dCi będzie dobrym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim określ roczny przebieg. Mam znajomego który 7 lat temu kupił Mercedesa CDI, rocznie pokonuje AUTENTYCZNIE nie więcej niż 300 km. Dzisiaj są takie skutki że gdy zjeżdza z kraweżnika o wysokości 1 cm wszystko skrzypi w zawieszeniu, hamulce piszczą. Auto musi jeżdzić, inaczej wszystko się niszczy, zapieka. Tym bardziej diesel nie nadaje się na trasy 2-4 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za opinie.

Markaba dziękuje za rady. Tylko widzisz ja kupuje auto, które do tej pory miało wymieniany olej co 30 000 km według dokumentów. Rozumiem że jest to silnik o który trzeba więcej dbać ale nie wiem czy takie podejście podzielał poprzedni właściciel. Inne silniki nie mają takiej opinii stąd też chciałem zapytać i się upewnić :D Rozumiem że mogę się decydować.

To muszę się zastanowić Panowie nad 1,6 bo będą najczęściej robił odcinki 5-6 km. Takie trasy, w moim przypadku to są pewne ale nie wiem co przyniesie przyszłość i czy nie będę musiał więcej jeździć.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wystarczy wymieniać olej co 10tyś

15 tyś km bezpieczny margines jeśli olej jest pełen syntetyk.

 

wymieniać filtr paliwa 2x w roku.

Wszystko zależy od przebiegu. W moim przypadku dCi robi 15-20 tyś km rocznie, wymieniam zawsze jesienią przed zimą.

 

Inne silniki nie mają takiej opinii stąd też chciałem zapytać i się upewnić :D

2.0 TDI nie ma problemów z panewkami, ale ma problemy z głowicami i smarowaniem, a to koszty 2, 3 x droższe od panewek w dCi. Panewki się obracały jak olej był zmieniany co 30 tyś km. Później to zmniejszono na 20 tyś km i problem znikł. Indywidualnie najlepiej zmieniać co 15 tyś km olej pełen syntetyk o ile wcześniej nie było pół syntetyka. 1.9 TDI 105 KM BXE ma poważne problemy z panewkami ponoć częściej siadają niż w 1.5 dCi starej serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kilkanaście kilometrów o których wspomniałem to pewne, nie samą pracą człowiek żyje :D

Możliwe że 20 tysiecy. Pisałem jak zapamiętałem, teraz zwrócę uwagę. Więc w przypadku 30 000 lepiej sobie odpuścić to auto, bo jako nowy właściciel bym dzięki Wam wiedział, że częstsze wymiany przełożą się na większa żywotność. Przypominam że ma ono już prawie 130 000 na liczniku. Jakie są koszta panewek do tego typu silnika? (1,5 dCi) tak w ogóle to w jakiej ilości występują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy awarii panewek lepiej wymienić cały silnik za 4.5 tys z robocizną , a stary sprzedać na części .

Ale .... w M3 te problemy z panewkami NIE występują.

To choroba silników dci w M2 do 2006 roku.

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale .... w M3 te problemy z panewkami występują.

To choroba silników dci w M2 do 2006 roku.

 

Nie zjadłeś tu czasem jednego "nie"? Bo wcześniej pisałeś co innego - że panewki NIE są problemem w MIII (i tak zresztą większość opinii wygląda, że to poprawione motory - ale oczywiście wymianę oleju warto robić częściej, koszt w sumie niewielki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od rocznego przebiegu...jeśli ma to być 10 tys. km ...kup benzynę..jeśli więcej to ja zagazuj...:)

ps. piszesz że 90 procent to miasto....czyli odpowiedziałeś sobie już na to pytanie.

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!