Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozterki przy zakupie Megane III


MaxErnst

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałem zakupić Meganke hatchback generacji 3. Upatrzyłem sobie egzemplarz, który po wstępnym obejrzeniu wydaje się sensownym zakupem. Samochód jest sprowadzony, rocznik 2010, 130 000 km. Jednak posiada on silnik 1,5 dCI (90 KM, bez filtra cząsteczek). Natknąłem się na mnóstwo opinii w sieci że jest to silnik, w którym istniej wysokie prawdopodobieństwo usterek układu wtryskowego. Czy ten silnik jak i 1,9 dCi faktycznie są tak awaryjne? Czy obracające się panewki korbowodowe faktycznie generują naprawy rzędu kilku tysięcy złotych?

Mam jeszcze w odwodzie ten sam model z silnikiem 1,6 (100 KM) i mniejszym przebiegiem (auta tego nie widziałem jeszcze na oczy). Lecz w tym przypadku ponoć dużo pali.

Dodam, że jestem młodym kierowcą. Zaledwie 2 lata za kółkiem aczkolwiek jeżdżę ostrożnie. Czy pakować się w zakup 1,5 dCi czy może wybrać 1,6 w benzynie? Auto będę użytkował w 90% w mieście.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w Megane 3 nie ma problemu z instalacją wtryskową.

Jeżeli jeździsz głównie po mieście, to raczej pomyśl nad wersją z silnikiem 1,6.

Chyba, że po mieście robisz jednorazowo dłuższe przebiegi, to wtedy 1,5 dCi będzie dobrym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim określ roczny przebieg. Mam znajomego który 7 lat temu kupił Mercedesa CDI, rocznie pokonuje AUTENTYCZNIE nie więcej niż 300 km. Dzisiaj są takie skutki że gdy zjeżdza z kraweżnika o wysokości 1 cm wszystko skrzypi w zawieszeniu, hamulce piszczą. Auto musi jeżdzić, inaczej wszystko się niszczy, zapieka. Tym bardziej diesel nie nadaje się na trasy 2-4 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za opinie.

Markaba dziękuje za rady. Tylko widzisz ja kupuje auto, które do tej pory miało wymieniany olej co 30 000 km według dokumentów. Rozumiem że jest to silnik o który trzeba więcej dbać ale nie wiem czy takie podejście podzielał poprzedni właściciel. Inne silniki nie mają takiej opinii stąd też chciałem zapytać i się upewnić :D Rozumiem że mogę się decydować.

To muszę się zastanowić Panowie nad 1,6 bo będą najczęściej robił odcinki 5-6 km. Takie trasy, w moim przypadku to są pewne ale nie wiem co przyniesie przyszłość i czy nie będę musiał więcej jeździć.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wystarczy wymieniać olej co 10tyś

15 tyś km bezpieczny margines jeśli olej jest pełen syntetyk.

 

wymieniać filtr paliwa 2x w roku.

Wszystko zależy od przebiegu. W moim przypadku dCi robi 15-20 tyś km rocznie, wymieniam zawsze jesienią przed zimą.

 

Inne silniki nie mają takiej opinii stąd też chciałem zapytać i się upewnić :D

2.0 TDI nie ma problemów z panewkami, ale ma problemy z głowicami i smarowaniem, a to koszty 2, 3 x droższe od panewek w dCi. Panewki się obracały jak olej był zmieniany co 30 tyś km. Później to zmniejszono na 20 tyś km i problem znikł. Indywidualnie najlepiej zmieniać co 15 tyś km olej pełen syntetyk o ile wcześniej nie było pół syntetyka. 1.9 TDI 105 KM BXE ma poważne problemy z panewkami ponoć częściej siadają niż w 1.5 dCi starej serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kilkanaście kilometrów o których wspomniałem to pewne, nie samą pracą człowiek żyje :D

Możliwe że 20 tysiecy. Pisałem jak zapamiętałem, teraz zwrócę uwagę. Więc w przypadku 30 000 lepiej sobie odpuścić to auto, bo jako nowy właściciel bym dzięki Wam wiedział, że częstsze wymiany przełożą się na większa żywotność. Przypominam że ma ono już prawie 130 000 na liczniku. Jakie są koszta panewek do tego typu silnika? (1,5 dCi) tak w ogóle to w jakiej ilości występują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy awarii panewek lepiej wymienić cały silnik za 4.5 tys z robocizną , a stary sprzedać na części .

Ale .... w M3 te problemy z panewkami NIE występują.

To choroba silników dci w M2 do 2006 roku.

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale .... w M3 te problemy z panewkami występują.

To choroba silników dci w M2 do 2006 roku.

 

Nie zjadłeś tu czasem jednego "nie"? Bo wcześniej pisałeś co innego - że panewki NIE są problemem w MIII (i tak zresztą większość opinii wygląda, że to poprawione motory - ale oczywiście wymianę oleju warto robić częściej, koszt w sumie niewielki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od rocznego przebiegu...jeśli ma to być 10 tys. km ...kup benzynę..jeśli więcej to ja zagazuj...:)

ps. piszesz że 90 procent to miasto....czyli odpowiedziałeś sobie już na to pytanie.

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!