Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej dolać


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Megane III z 2013r, 1,5dCi, 110KM, przejechane 55500km. Poziom oleju w silniku na bagnecie około 5mm ponad kreską minimum a na komputerze dwie z sześciu możliwych kropek. Moje pytanie: jaki olej dolać(w książce przeglądów nie jest napisane jaki jest wlany)? Czy może poczekać do przeglądu przy 60000km i wtedy wymienią całość?

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy ten model 1,5 dci ma FAP czy nie, dryngnij z vinem do ASO powiedzą Ci, chyba, że ktoś tu podpowie.

Jeśli nie ma FAP to 5w-40, jak z FAP to jakiś nisko popiołowy 5w-30 z standardem RN0720 np ELF ma, ale i większośc innych producentów. Oczywiście syntetyk, nie wierzę, że ktoś mógł zalać tak nowe auto jakimś minerałem.

Ale tak naprawdę radzę wymienić olej. Nie patrz na książeczkę co 30 tys km, to za dużo, ja wymieniam co 20 tys-nie mniej niż raz na rok, choć większość robi co 15 tys. Autko Ci podziękuje. Co lać to głęboki temat, jest podpięty w sekcje. Chyba każdy ma swoje opinie co lać :) ja też :P

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W30

Wiesz, że zalewasz niewłaściwy olej?

Do tego silnika powinien być olej w normie RN 0720, a takowy mają tylko oleje klasy C4.

Zresztą zerknij na kartę charakterystyki, ELF Evolution FULL-TECH FE 5W30 ma lepsze parametry kinematyczne i większą odporność na koksowanie.

Motul nie jest wcale taki super ekstra, to przeciętny olej z dobrą reklamą.

Przekonały mnie o tym jeszcze badania na polibudzie, gdzie pod względem ochrony X-Clean uplasował się pomiędzy zwykłym Lotosem i Quazarem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten olej zalewa mi gość prowadzący serwis renówek.

wiem, że jest on do silników z suchym filtrem cząstek czyli takim, jak w renówkach

wiem, że ma mieć RN 0720 i wydawało mi się, że na butelce widziałem, ale głowy nie dam uciąć.

niestety - książka obsługi nie podaje już typów olejów do SCIII, jak to było w książce z SCII :(

 

specyfikacja mojego:

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w30

 

specyfikacja MOTUL RN 0720:

http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-179.html

 

 

hmmm...

jutro mam zmianę tego oleju, po przejechanych 10 kkm.

wiem, że ma przygotowany ten sam olej <_<

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul x-clean 5w30 nie może spełniać RN720, ponieważ ta norma wymaga utrzymania limitu zawartości popiołu siarczanowego na poziomie 0,5%, czyli dla tzw. oleju low saps, tudzież z normą C4. Wg karty technicznej motul x-clean ma zawartość popiołów na poziome 0,79%, czyli spełnia kryteria oleju mid saps i mormy C3 wg ACEA. Tak czy inaczej niektórzy z premedytacją leją oleje C3 tam gdzie producent nakazuje stosowania oleju low saps. Czy słusznie? Czas pokaże. Jeśli silnik zużywa mało oleju może się okazać, iż taki "niewłaściwy" olej DPFowi nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na parametry, oba te Motule mają gorsze parametry lepkości i większą zdolność do koksowania niż Elf :)

Tak jak wyżej pisałem, nie ma sensu przepłacać za oleje z mocno rozdmuchanym PR.

Jeżeli już się stosuje olej C3 zamiast C4, to powinien przynajmniej mieć jak najwyższą temperaturę zapłonu,a oba Motule mają niższą niż Elf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tek00 2013r. bez FAPa? raczej mało prawdopodobne. Lej Elfa do silników z FAPem i zlituj się, nie rzadziej jak 15 tyś. wymiana. Ja robię wymianę co 10-11 tyś. Taka wymiana to max 200zł, oszczędzanie na oleju to najgorsza oszczędność jaka może być. W robocie latamy 10cio letnim Jeepem i wymieniamy olej co kilka miesięcy a wchodzi 6 litrów i koszt min. 350zł. Mimo, że silnik zagazowany to mruczy jak kotek i ciągnie jak samolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że trochę dziwne, iż człowiek prowadzący serwis Renaultów nie wie na jakich olejach te auta powinny jeździć.

Taka ciekawostka, Elfy mają dość dużo dodatków czyszczących i długo utrzymują czystość w silniku.

Kolega miał u siebie 1,6 K4M, który od nowości jeździł na Elfie 5W40 i silnik w środku był naprawdę bardzo czysty przy przebiegu 380 tyś km.

Niestety zabiła go wizyta na kiepskiej drodze, gdzie przedziurawił miskę.

Potem wjechał chyba na autostradę, gdzie błyskawicznie wyrzuciło olej i silnik niestety tego nie wytrzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za cenne rady! <piwko> <piwko> <piwko>

 

Olej zamieniłem na ELF 5W30 C4 z normą RN0720. Kupiłem go w mojej hurtowni za 162 PLN/5 litrów i już wlany do silnika.

Filtry zmienione.

Teraz następne 10 kkm :)

 

Mech nie protestował. Przekazałem kulturalnie, że muszę mieć olej klasy C4 i jak nie ma, to mam swój :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, że zalewasz niewłaściwy olej?

Do tego silnika powinien być olej w normie RN 0720, a takowy mają tylko oleje klasy C4.

Zresztą zerknij na kartę charakterystyki, ELF Evolution FULL-TECH FE 5W30 ma lepsze parametry kinematyczne i większą odporność na koksowanie.

Motul nie jest wcale taki super ekstra, to przeciętny olej z dobrą reklamą.

Przekonały mnie o tym jeszcze badania na polibudzie, gdzie pod względem ochrony X-Clean uplasował się pomiędzy zwykłym Lotosem i Quazarem.

Kolego masz może tą charakterystykę elfa z norma 0720, bo zastanawiam się nad Motulem z normą 0720. A piszesz, że to wcale nie taki ideał i chciałem sobie ich porównać.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!