Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamykanie i otwieranie auta (problem z centralnym zamkiem lub kartami?)


Spanky

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! :)

 

W pierwszej kolejności chciałbym przywitać się z innymi forumowiczami. Macie świeżaka na pokładzie :mrgreen:. Mam nadzieję, że wniosę podobny wkład jak na forum swojego poprzedniego auta.

<><><><><><><><><><><><><><>

Przechodząc do sedna sprawy. W dniu wczorajszym stałem się właścicielem Megi o parametrach wymienionych poniżej. Niestety podczas zakupu auta sprawdziłem wszystko poza.. zamykaniem i otwieraniem auta z kart. Piszę do wszystkich tutaj zgromadzonych o radę i możliwe, że wskazanie przyczyny. W nocy przeczytałem kilkanaście tematów nie tylko z tego forum i do większego wniosku nie doszedłem. Stąd mój temat.

<><><><><><><><><><><><><><>

Auto:

- silnik: 1.9 diesel

- rocznik: 2003

- wersja bez hands free (auto uruchamiam tylko z kartą włożoną do czytnika)

- wersja 5d

- auto bez alarmu

<><><><><><><><><><><><><><>

W skrócie - nie mogę zamknąć auta. Problem polega w głównej mierze na tym, że albo nie funkcjonują obydwie karty, albo coś jest nie tak z centralnym zamkiem w drzwiach. Naciskając którykolwiek przycisk na kartach.. nic się nie dzieje. Obydwie są funkcjonalne w odniesieniu do uruchamiania silnika, natomiast nie mają władności nad zamkiem.

<><><><><><><><><><><><><><>

Objawy:

- samochód cały czas myśli, że karta jest w środku i wyświetla komunikat żebym ją włożył celem uruchomienia silnika, a na desce rozdzielczej widać również symbol hamulca ręcznego (bo go zaciągam :P). Oba objawy pojawiają się nawet po wyjściu z auta i ręcznym zamknięciu go z kluczyka awaryjnego.

- przekręcenie dwukrotnie (w górę i w dół) awaryjnym kluczykiem w zamku np. kierowcy sprawia, że zamykają się tylko te drzwi w których jest kluczyk. Doczytałem i słyszałem, że taki manewr powinien zablokować wszystkie drzwi.

<><><><><><><><><><><><><><>

Na ten moment auto zamykam "sposobem". Otwieram szybę kierowcy, wsuwam się do środka i naciskam przycisk zamykania, zamykam szybę przyciskiem i szybko "wysuwam się" z samochodu.

<><><><><><><><><><><><><><>

Dotychczasowo doczytałem, że problemem może być:

- rozładowana bateria w kartach, wymieniłem dwukrotnie i nic

- za słaby akumulator. kupiony jest nowy i był ładowany na wszelki wypadek

- padnięta antena odbiornika w drzwiach (? tyczy się to tylko wersji z handsfree ?)

- zimne luty w obydwu kartach (ah to szczęście..) które sprawdzę w poniedziałek

- zalanie skrzynki UCH

<><><><><><><><><><><><><><>

Gdzie szukać przyczyny? Co jeszcze mógłbym sprawdzić?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- samochód cały czas myśli, że karta jest w środku i wyświetla komunikat żebym ją włożył celem uruchomienia silnika, a na desce rozdzielczej widać rownież symbol hamulca ręcznego (bo go zaciągam ). Oba objawy pojawiają się nawet po wyjściu z auta i ręcznym zamknięciu go z kluczyka awaryjnego.

Normalne w autach bez HF.

- przekręcenie dwukrotnie (w górę i w dół) awaryjnym kluczykiem w zamku np. kierowcy sprawia, że zamykają się tylko te drzwi w których jest kluczyk. Doczytałem i słyszałem, że taki manewr powinien zablokować wszystkie drzwi.

Megane II nie ma w drzwiach kierowcy siłownika master więc kręcenie zamkiem nic nie da.

Jeżeli problem z zamknięciem i otworzeniem auta występuje na obu kartach, to może to być wina zalanego UCH.

Padnięte obie karty też się zdarzają, bo kolega przerabiał to w swoim aucie.

http://megane.com.pl/topic/6881-centralny-zamek/page__view__findpost__p__58774

Edytowane przez Pawel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel, dzięki.

W takim razie możliwości mam dwie. Obydwie jutro zweryfikuję w serwisie w Łodzi na Woronicza.

Chyba, że forumowicze polecają jakiś inny? :)


PS: Aston76, enter użyłem w takiej ilości żeby oddzielić poszczególne bloki wiadomości. Wydała mi się bardziej przyjazna w czytaniu, ale zapamiętam.

Edytowane przez Spanky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem i słyszałem, że taki manewr powinien zablokować wszystkie drzwi.

Nie ma takiej opcji w megance II. Zamykasz i otwierasz kluczykiem tylko drzwi kierowcy.

Możesz zwrócić się do sprzedawcy z reklamacją, że auto posiada zatajoną wadę w postaci braku zamakania się z karty.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston76, zwróciłem się od razu i odzyskałem ustaloną kwotę z ceny auta, którą przeznaczę na naprawę, ale dzięki za sugestię.

W dalekiej rodzinie kuzyn również ma Megę, ale z silnikiem 1.5 diesla i u niego działa ryglowanie wszystkich drzwi podwójnym przekręceniem kluczyka awaryjnego w zamku. Zgłupiałem :mellow:

Edytowane przez Spanky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel, Moduł UCH znajduje się po stronie kierowcy, na lewo pod kierownicą? Przeczytałem wskazany przez ciebie wątek, ale nie mogę się doszukać jak się dostać do wspomnianego elementu. Wolę dopytać dla pewności, bo poprzednie wozidło (Stilo) uwaliłem na miesiąc wyjmując ECU (odpowiednik UCH w Renault?) bo jakimś sposobem upaliła się ścieżka na płycie przy wyjmowaniu i/lub odłączaniu go...

 

Pogadałem z kuzynostwem i odkrył tę funkcję przy okazji mojego problemu. Wcześniej nigdy z tego nie korzystał. Ba, nie wiedział nawet o istnieniu czegoś takiego więc to rzeczywiście musi być miły dodatek od poprzedniego właściciela <ok>

Edytowane przez Spanky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł UCH znajduje się po stronie kierowcy, na lewo pod kierownicą?

Tak, charakterystyczna czarna skrzynka :)

http://megane.com.pl/topic/46171-uch/

ECU (odpowiednik UCH w Renault?)

ECU to sterownik silnika i znajduje się pod maską.

UCH zarządza resztą elektroniki w aucie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel, serdeczne dziękuje za wyjaśnienie B) Jestem zupełnie nowy na forum, a nie czuję żadnej presji czy też nacisku na znienawidzone "szukaj. było".

Jutro biorę się za dotarcie do niej i efekty na pewno pojawią się na forum (jako aktualizacja tego postu?).

W Stilo były 2 ECU - bez wyróżnienia nazw. Jedno zainstalowane było pod maską i sterowało silnikiem oraz jego komponentami, a drugie w kabinie obok kierownicy i sterowało elektroniką. Analogicznie jak tutaj. Renault jednak widzę posiada dwie nazwy (na całe szczęście, bo to wiele ułatwia przy diagnozach) - stąd też moje zapytanie.

 

PS: Czemu na forum nie ma "piwa" w podzięce? Plus nie odwzajemnia aż tak bardzo wdzięczności :P

Edytowane przez Spanky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff. Minął tydzien od ostatniej wiadomości, a miało być na drugi dzień.

Mechanik chorował, kurier dowiózł zamiast transpondera (bo to według elektryka padło) zaczepy do plastików do Citroena :notacrook:

 

Mniejsza. Elektryk wymienił transponder czym usunął śmieci jakie karta wysyłała po drodze, bo nie był to czysty sygnał ale... karta dalej tylko działa na odpalanie/gaszenie pojazdu.

 

Rozwiązaniem jest instalacja alarmu + zamykania z osobnego kluczyka, albo szukanie problemu dalej w aucie - tak więc w weekend witam się z czarną skrzynką o której wspomniał Paweł. Jak to nie ona to instaluję osobny pilot i z głowy.. <_< Chyba, że koledzy macie jakiś inny pomysł?

Edytowane przez Spanky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć.

Chciałbym się podczepić do tematu odnośnie tego cudownego systemu, który jak widze nie tylko u mnie dizała jak ma na to ochote. Poszukałem troche tu i tam i niestety nie znalazlem tego czego szukałem. W moim przypadku do zeszłego poniedziałku działało hands free, otwieranie, zamykanie guzikami na klamkach a nawet odpalanie bez wkładania karty w czytnik, z przycisków na karcie działało nie za każdym razem i z bardzo bliskiej odległości ale to juz bylo i nie wróci więcej.

Teraz jest cały cyrk nie działa zaden przycisk na karcie, nic nie reaguje, auto odpala tylko po włożeniu karty w czytnik.

Co juz porobilem:

klamki pozdejmowane przyciski sprawne

bezpieczniki posprawdzane

CLIP pokazał błąd modułu 645, a w nim zwarcei do masy lub cos podobnego "obwodu czytnika karty" co wchodzi w skład tego obwodu?

UCH wyjęte rozebrane nie bylo w ni wilgoci

przyciskiem w środku tym do centralnego zamka wsystko działa

bateria w karcie nowa

znalazlem post na innym forum gdzie pewna osoba miala identyczny przypadek niestety nie podzieliła sie jak rozwiązała problem poprostu samo sie naprawilo jak stanol lewą strona auta na krawężniku. Niestety ja w cuda nie wierze.

Czy ta szeroka biała kostka pod siedzeniem kierowcy moze miec wpływ na ta usterke były w niej przegnite przewody ale od szyb tylnych.

Będę bardzo wdzięczny za jakieś sugestie, pomysły gdzie moge szuakc przyczyny co moge jeszcze sprawdzić

Czy mozna z drugiego auta podmienić czytnik i nic sie

nie zadzieje złego ?

czy moze porucz testów anten nadawczych i odbiorczych mozna cos jestcze ciekawego CLIPem zrobic?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi, ortografia. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!