Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zakup nowej (demo) / rocznej Meganki w benzynie. 1.6 16V czy 1.2 TCE?


Lagunczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Przeczytałem dużą ilość postów na forum i już sam nie wiem dokładnie co myśleć. Przedstawię moją sytuację:

<><><><><><><><><><><><><><>

Obecnie jeżdżę wiekową już Laguną I (lift z 1999). Lagunę mam 9 lat. Po zakupie od razu wrzuciłem LPG i tak zrobiłem na instalacji około 150 tyś km. Przez cały ten czas jestem z auta bardzo zadowolony, zarówno z bezawaryjności jak i świetnego silnika 1.6 16V (może muł, ale idealny pod lpg i znany mechanikom)

<><><><><><><><><><><><><><>

Teraz przyszedł czas na zakup nowszego auta, prawdopodobnie będzie to leasing jakiegoś demo lub rocznika 2014. Szukałem wśród Lagun 3, ale dostępne są głównie diesle, wybór padł na 99% na Megane 3 (lub Fluence, to nie ma znaczenia).

<><><><><><><><><><><><><><>

Z tego co zauważyłem:

<><><><><><><><><><><><><><>

Dostęp 1.6 16V jest jeszcze dość duży. Parę salonów oferuje nawet instalację za 1zł. Wybór niby oczywisty, ale zastanawia mnie jedno (po lekturze tego forum)

Wielu z Was pisze, że 1.6 16V jest głośne w tym modelu. Czy to prawda? Czy faktycznie ten silnik "wyje"?. Niektórzy piszą, że dużo lepszym wyborem jest 1.2 TCE. Zgadzam się, ale czy ten silnik można zagazować jakoś sensownie?

<><><><><><><><><><><><><><>

Podsumowując:

Interesują mnie następujące rzeczy:

<><><><><><><><><><><><><><>

1.6 16V (silnik znam) - czy poziom hałasu jest dużo wyższy niż w 1.2 TCE?

1.2 TCE, czy silnik można zagazować nowoczesną instalacją? Tzn domyślam się, że się da, ale czy ma to sens? Czy będzie konieczny "dotrysk" benzyny?

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

Pozdrawiam

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz podniosą się głosy przeciwne w stosunku do tego co napiszę, ale trudno, tak jest zawsze.

Jak większość wolnossących benzyn, ten silnik robi się głośniejszy przy większej prędkości, w tym przypadku ok. 120 km/h. Sporo osób pisze o tym hałasie jakby wymagał wciskania stoperów do uszu. Ten hałas nie przeszkadza w normalnej rozmowie bez podnoszenia głosu. Po prostu słychać głośniejsze wycie silnika, bo pracuje na bardzo wysokich obrotach.

Ten silnik 1.6 jest świetny do zagazowania.

Kiedy wybierałem swoje autko wszędzie mówiono mi że silnik 1.2 TCE nie nadaje się do LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Firan

Widzę, że masz taką konfigurację jak by mi pasowała.

1.6 16V 110KM +LPG, Czy możesz napisać czy ten poziom "wycia" przy powiedzmy jeździe autostradowej (120-140 kmh) jest męczący? Czy ta ze stopniowana 6 biegowa skrzynia jest również tylko takim chwytem?

Wiem, że ten silnik jest świetny pod LPG, bo sam mam go w Lagunie. I owszem Laguna też jest ciężka i ogólnie zamulona, ale to mi nie przeszkadza. Wybaczam to, bo dużo zostaje w portfelu. Dlatego zdecydowałem się ponownie na Renault i 1.6 16V

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie;) Jest na forum ktoś, kto ma zagazowane TCe i jest zadowolony. Nie pamiętam nicka.

Odnośnie hałasu, ja jeździłem wcześniej tez Laguną '96 (1.8 8v), było głośno. Ale jakoś jeździłem, i mimo wszystko uwielbiałem ten samochód. Megane bardzo łatwo wyciszyć w stopniu podstawowym, zawsze to coś pomoże za relatywnie małe pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w Lagunie jest dość głośno i jestem na to wyczulony :) tzn wiadomo, tyle lat jeżdżę i żyje, ale człowiek chciałby sobie komfort poprawić :)

Wygłuszałeś swoją Megankę?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej potestuj Megankę 1.6 16V żebyś nie był rozczarowany. Moim zdaniem przesiadać z starszej kosiarki do nowszej kosiarki nie ma sensu. Jak wywalać ok 50 tyś zł to już na sensowne auto które jest ciche przy jeździe autostradowej. Poloneza Caro można było jeszcze kupić w 2002 roku choć w produkcji był ponad 23 lata, ale był NOWY bo z salonu... Ile robisz km rocznie ?

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem mayn... ale nie popadajmy w skrajność ( z tym polonezem :) )

Przed zakupem na 100% przejadę się 1.6 16V i właśnie trochę boje się rozczarowania.

Jazdy autostradowej trochę też będzie, chociaż jak mówię, to będzie przesiadka z auta z rocznika 1999 do 2014, więc mogę powiedzieć, że wymagań nie mam "AŻ" tak dużych.

Rocznie planowane około 30 tyś.

Czy ten 1.2 TCE ma wtrysk pośredni czy bezpośredni? Bo chyba na samym początku był bezpośredni?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 TCe to wtrysk bezpośedni + turbina. Kiedys widziałem ofertę instalacji LPG do tego silnika za.... 8500 zł. Wątpię w opłacalność a tym bardziej w niezawodność. Skoro robisz 30 tyś km, może warto 1.5 dCi rozważyć ? Chyba że nie musi być silnik elastyczny, cichy to nic nie zostaje jak 1.6 16V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku TCE i instalacji za 8500 oczywiście mija się to z celem.

Z ciekawostek gdzieś czytałem, że Dacia na linie modelową 2016 wprowadzi 1.2 TCE ze wzmacnianymi zaworami pod fabryczny LPG.

1.5 dci znam bardzo dobrze, ojciec ma w Kangoo. Jest ok, ale kosztowo i tak wychodzi LPG taniej. Po prostu lubię LPG i przez te lata się do tego przyzwyczaiłem.

Meganka docelowo będzie użytkowana przez 5 lat, a później wykup leasingu i zostanie jako drugie auto w rodzinie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 16V 110KM +LPG, Czy możesz napisać czy ten poziom "wycia" przy powiedzmy jeździe autostradowej (120-140 kmh) jest męczący? Czy ta zestopniowana 6 biegowa skrzynia jest również tylko takim chwytem?

Mi ten poziom wycia nie przeszkadza, bo tak jak napisałem nie jest na tyle szkodliwy by zakłócić kierowcy spokojną rozmowę z kimś kto siedzi na tylnej kanapie. Tobie też nie będzie przeszkadzał skoro potrafisz przeżyć bez marudzenia brak osiągów tego silnika, co wg. mnie można by uznać za zdecydowanie większą wadę porównując do "uturbionych". Mi to słabe przyspieszenie nie przeszkadza bo redukcją biegów można w razie potrzeby zrobić wiele.

Te 6 biegów nie jest niestety fajne w obsłudze. Tu na forum dość dużo osób narzekało na to że nie widać rewelacji w stosunku do 5. biegowej skrzyni i ja tę opinię niestety podzielam. Trzeba się sporo namachać w czasie jazdy biegami, a szóstka i tak nie zmniejsza jakoś niebywale obrotów silnika - i tak są wysokie. Mimo wszystko wolę mieć szóstkę niż piątkę :). 6. bieg włączam zazwyczaj przy około 90 km/h nie patrząc kompletnie na strzałkę na desce rozdzielczej nakazującą zrobić mi to dużo wcześniej.

To że w tym silniku nie ma co się psuć jest najlepszą jego cechą, o czym wiesz jako wieloletni użytkownik lepiej ode mnie :).

Edytowane przez Firan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie w Lagunie jest dość głośno i jestem na to wyczulony :) tzn wiadomo, tyle lat jeżdżę i żyje, ale człowiek chciałby sobie komfort poprawić :)

wygłuszałeś swoją Megankę?

 

Tak, za niecałe 300zł wyłożyłem dokładnie matami drzwi przednie (tylnych nie mam), dodałem warstwę 15mm filcu pod boczki, pod tylną kanapę, i cały bagażnik (też wyklejony matami). A jest sporo miejsc gdzie można jeszcze poprawić - przegroda, nadkola, tylne boczki... różnica jest znaczna nawet po tym co już zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobie też nie będzie przeszkadzał skoro potrafisz przeżyć bez marudzenia brak osiągów tego silnika, co wg. mnie można by uznać za zdecydowanie większą wadę porównując do "uturbionych". Mi to słabe przyspieszenie nie przeszkadza bo redukcją biegów można w razie potrzeby zrobić wiele.

Dokładnie, osiągi 1.6 16V są dla mnie zupełnie akceptowalne. Tyle lat jeżdżę Laguną i mi emerycki styl jazdy zupełnie odpowiada.

 

Trzeba się sporo namachać w czasie jazdy biegami, a szóstka i tak nie zmniejsza jakoś niebywale obrotów silnika - i tak są wysokie.

Wiem coś o tym. W lagunie mam skrzynie 5 i jak czytałem wartości obrotów przy 100km/h to wyszło mi, że w mojej skrzyni jest tyle samo na 5 jak u innych na 6 biegu. Laguna też ma dziwnie zestopniowaną skrzynie, przy energicznym przyspieszaniu można z 2 wrzucić na czwórkę (a czasem i na 5tkę jeśli na dwójce pociągniemy do 5 tyś obrotów) i się jedzie dalej... Bez sensu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Przeczytałem dużą ilość postów na forum i już sam nie wiem dokładnie co myśleć. Przedstawię moją sytuację:

<><><><><><><><><><><><><><>

Obecnie jeżdżę wiekową już Laguną I (lift z 1999). Lagunę mam 9 lat. Po zakupie od razu wrzuciłem LPG i tak zrobiłem na instalacji około 150 tyś km. Przez cały ten czas jestem z auta bardzo zadowolony, zarówno z bezawaryjności jak i świetnego silnika 1.6 16V (może muł, ale idealny pod lpg i znany mechanikom)

<><><><><><><><><><><><><><>

Teraz przyszedł czas na zakup nowszego auta, prawdopodobnie będzie to leasing jakiegoś demo lub rocznika 2014. Szukałem wśród Lagun 3, ale dostępne są głównie diesle, wybór padł na 99% na Megane 3 (lub Fluence, to nie ma znaczenia).

<><><><><><><><><><><><><><>

Z tego co zauważyłem:

<><><><><><><><><><><><><><>

Dostęp 1.6 16V jest jeszcze dość duży. Parę salonów oferuje nawet instalację za 1zł. Wybór niby oczywisty, ale zastanawia mnie jedno (po lekturze tego forum)

Wielu z Was pisze, że 1.6 16V jest głośne w tym modelu. Czy to prawda? Czy faktycznie ten silnik "wyje"?. Niektórzy piszą, że dużo lepszym wyborem jest 1.2 TCE. Zgadzam się, ale czy ten silnik można zagazować jakoś sensownie?

<><><><><><><><><><><><><><>

Podsumowując:

Interesują mnie następujące rzeczy:

<><><><><><><><><><><><><><>

1.6 16V (silnik znam) - czy poziom hałasu jest dużo wyższy niż w 1.2 TCE?

1.2 TCE, czy silnik można zagazować nowoczesną instalacją? Tzn domyślam się, że się da, ale czy ma to sens? Czy będzie konieczny "dotrysk" benzyny?

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

Pozdrawiam

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Możesz się rozczarować. Osobiście jeżdżę dCi, a jakiś czas temu miałem zastępczaka Megane III 1.6 z ASO i po zwrocie auta byłem bardzo szczęśliwy, że mogę jeździć swoim dCi, które jest w porównaniu z benzyną ciche. 1.6 jadąc w mieście przeszkadza, że nie wspomnę o prędkościach autostradowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak planujesz 30.000 rocznie i ma być tanio, to tylko 1.6 i gaz.

1.2 TCe i lpg ?, nie słyszałem, te reklamówki z OtoMoto są nazwijmy to poglądowe, nawet jakby, to sensu gazowania silnika który spala od 5-8 litrów Pb brak, jak dla mnie.

Laguna 1999 to jednak wyższa półka od Megane 2014 nie łudź się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!