Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zimny silnik, po ruszeniu robi "żabę", potem jedzie


mjrm3

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Czytałem, porównywałem i ... nie dopasowałem do opisanych już zestawów objawowych. Coś jakby połączenie "dławienia" z "falowaniem obrotów".

 

Pacjetka:

Megane III phIII; 2014; 25kkm

Objaw pojawia się nieregularnie zarówno przy pogodzie jesiennej (15 stopni) jak i zimowej (0 stopni). Nie widzę korelacji z paliwem (różne stacje), ustawieniem auta, obciążeniem czy załączonymi urządzeniami (radio, klima, itd.).

 

Scenariusz:

Start zimnego silnika (bez problemów).

Obroty normalnie wędrują na ~1000-1250 i za chwilę spadek na ~750.

1 bieg, przyśpieszanie przed zmianą biegu, bez katowania auta (parking, uliczka osiedlowa).

Przy obrotach ~2000 nagłe "przytkanie" auta, noga z gazu + sprzęgło.

Obroty lecą pod 3000 i zaraz spadają znów w okolice 2000.

2 bieg, auto jakby z mniejszą mocą przez parędziesiąt metrów. Objaw ustępuje po chwili.

 

Pierwsza wizyta w ASO - auto zostawione do analizy; objaw nie wystąpił; błędów brak; sprawdzone świece i kable; wykonane czyszczenie przepustnicy.

Druga wizyta w ASO - tuż przed nią zaświeciła się na krótko kontrolka układu oczyszczania spalin; po zajrzeniu w komputer wymieniono cewkę.

 

Po paru dniach problem wrócił i wciąż występuje losowo. Auto pewnie znów powędruje do ASO na 1-2 dni, ale może wcześniej Szanowni Forumowicze zaproponują jakąś diagnozę albo chociaż scenariusz testowy? Pytam, bo nie udało mi się znaleźć sposobu na każdorazowe wywoływanie tej przypadłości, a pozbywanie się auta za każdym odstawieniem do ASO jest mało zachęcające.

 

UAKTUALNIENIE:

Auto powędrowało do ASO. Wróciło po dniu analiz, "przyuczeniu" przepustnicy i ze stwierdzeniem "chodzi normalnie". Bezsprzecznie po całej tej operacji (i wszelakich pobocznych o których może nie wiem) auto odzyskało moc i kulturę pracy.

Natomiast nazajutrz temat dławienia znów wystąpił. Ponieważ przy okazji zapaliła się rezerwa, więc po wyjeżdzeniu przez kolejne dni jeszcze ~30 kilometrów wlałem tym razem PB98 zamiast zwyczajowego PB95. Ku mojemu zdziwieniu problemu praktycznie nie ma, albo jest minimalny. Będę obserwował jeszcze jakiś czas - mam wrażenie że przy odpaleniu na zimnym silniku, tzn. nawet jak w garażu jest 15 stopni, to długo wisi z obrotami w przedziale 1250-1500. Po dodaniu gazu i odpuszczeniu spadają poniżej 1000.

Jeśli któremuś z forumowiczów takie objawy wydają się znajome, to proszę o komentarz. Czyżby aż taka wrażliwość na paliwo lub mój pech w wyborze stacji? A może przepustnica taka felerna, że co chwila albo do czyszczenia/przyuczania?

Edytowane przez mjrm3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To dławienie na zimnym u mnie występuje cały czas. Silnik rano musi trochę popracować aby nie dławiło. Jak sadzę w Twoim przypadku wcześniej nie miało to miejsca? W moim serwis stwierdził, że potrzebne jest uaktualnienie sterownika, którego nie ma w tej chwili, bo soft mam aktualny. A auto jak się dławiło tak się dławi.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje to taki urok tego silnika :) Mam roczną Megane III z tym silnikiem i często auto rano "żabkuje" zaraz po ruszeniu. Jako ciekawostkę dodam, że rodziców Scenic II 1.6 16V 110 KM również się tak zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze dorzucę, mam silnik K4M700 (1,6/16V) czyli "pierwszy" model jaki był montowany w Megane/Scenic i nie tylko.

Zawsze rano lub po dłuższym postoju(kilkugodzinnym) silnik łapie "żabę" po przejechaniu kilku metrów i trochę muli, ale tak gdzieś po 100-200m coś jakby się odblokowało i jest OK. Potem mogę stawać i odpalać, i to nie występuje.

Zawsze jednak występuje na zimnym silniku, im zimniej tym bardziej czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podobnie miałem w Lagunie 1.8 8v '97, tak samo mam obecnie. Samochód po nocnym postoju, po wyjechaniu na ulicę robi bardzo delikatną żabkę na drugim biegu, w okolicach 30-40km/h, w trakcie zwykłego rozpędzania. Po emerycku nie czuć nawet. Generalnie im więcej gazu tym wyraźniejsza żaba. I zawsze tylko ten jeden raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem co oznacza "żaba" w tytule.

U siebie mam czasem tak, że jak ruszam (po nocy - auto w garażu) to samoczynnie rosną obroty, tzn. ruszam na jedynce, na półsprzęgle dojeżdżam do bramy i wciskam sprzęgło, żeby się zatrzymać. Wtedy obroty idą w głórę mimo, że puściłem gaz. Szybko wtedy sprzęgło, jedynka i puszczam sprzęgło, żeby go przydusić, żeby troszeczkę ruszyć (żeby niejako przejąć nad tym kontrolę)....

W sumie nigdy się nie zastanawiałem co jest grane... zdażyło się to może z 5 razy.

 

ASO was kasowało za czyszczenie przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 16.11.2015 o 15:07, deku napisał(a):

Nie bardzo rozumiem co oznacza "żaba" w tytule.

Używając tego określenia miałem na myśli zachowanie, kiedy auto najpierw jest przyhamowane/przyduszone, a potem gwałtownie szarpie do przodu. Ot, jak żabi skok.

 

  W dniu 16.11.2015 o 15:07, deku napisał(a):

U siebie mam czasem tak, że jak ruszam (po nocy - auto w garażu) to samoczynnie rosną obroty, tzn. ruszam na jedynce, na półsprzęgle dojeżdżam do bramy i wciskam sprzęgło, żeby się zatrzymać. Wtedy obroty idą w głórę mimo, że puściłem gaz.

Czyli dokładnie to samo, tyle że u mnie dużo częściej. Nieregularnie, ale często.

 

  W dniu 16.11.2015 o 15:07, deku napisał(a):

ASO was kasowało za czyszczenie przepustnicy?

Nie, wszystkie operacje naprawcze do tej pory, wykonane zostały w ramach gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no to macie to samo co ja w megane coupe 1.6 16v z 2001 r tylko u mnie dochodzi jeszcze bardzo intensywny zapach benzyny a tankuje na firmowych stacjach najczęściej orlen lub Statoil najpierw go dusi po czym jedzie normalnie i to tylko na zimnym po dłuższym postoju i do tego nie zawsze,najlepsze jest to ze mam też megane 3 1.2 tce ale póki co tego objawu jeszcze nie ma bo bym się załamał

 

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi

Czas na poprawę 48h

Krzychu

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no "fajnie" już też normalnie "czekam" na tą przypadłość żabkową normalnie w swoim MII, na razie obroty czasem mnie wkurzają, przez elektroniczną przepustnicę. Widać kolo w Sagemie, czy gdzieś tam nie poszedł po rozum do głowy od 90 lat. Ale jakbym miał takie coś w nowym aucie prawie, to bym się wkurzył na ostro.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam objawy w mojej Megi 1,6 16V z 2014 roku (identyczne jak u kolegi deku). Pojawiły się kilka tygodni po zakupie. Denerwujące, zwłaszcza jak obroty podskoczą a ty się toczysz na dwójce i silnik zawyje jakbyś chciał kogoś rozjechać. W ASO powiedzieli ze TTTM - "ten typ tak ma" i falowanie obrotów, żabie skoki to taki urok tych silników. Przyzwyczaiłem się do ruszania po emerycku z zimnego silnika i delikatnie operuję sprzęgłem i gazem przez pierwsze 30 sekund :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię tak. Po wyjeździe z garażu nie wyłączam silnika i jest dobrze. Gdy muszę ruszyć z zimnego jak najszybciej włączam dwójkę i "żaba" jest trochę mniejsza ale oczywiście jest. Diagnoza serwisu TTTM i proszę czekać na aktualizację sterownika. Udają, że niby wiedzą o problemie, ale może producent poprawi. He he.

Rzeczywiście to auto to iście emerycki dupowóz ale można się przyzwyczaić.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • +1
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!