Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zimny silnik, po ruszeniu robi "żabę", potem jedzie


mjrm3

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Czytałem, porównywałem i ... nie dopasowałem do opisanych już zestawów objawowych. Coś jakby połączenie "dławienia" z "falowaniem obrotów".

 

Pacjetka:

Megane III phIII; 2014; 25kkm

Objaw pojawia się nieregularnie zarówno przy pogodzie jesiennej (15 stopni) jak i zimowej (0 stopni). Nie widzę korelacji z paliwem (różne stacje), ustawieniem auta, obciążeniem czy załączonymi urządzeniami (radio, klima, itd.).

 

Scenariusz:

Start zimnego silnika (bez problemów).

Obroty normalnie wędrują na ~1000-1250 i za chwilę spadek na ~750.

1 bieg, przyśpieszanie przed zmianą biegu, bez katowania auta (parking, uliczka osiedlowa).

Przy obrotach ~2000 nagłe "przytkanie" auta, noga z gazu + sprzęgło.

Obroty lecą pod 3000 i zaraz spadają znów w okolice 2000.

2 bieg, auto jakby z mniejszą mocą przez parędziesiąt metrów. Objaw ustępuje po chwili.

 

Pierwsza wizyta w ASO - auto zostawione do analizy; objaw nie wystąpił; błędów brak; sprawdzone świece i kable; wykonane czyszczenie przepustnicy.

Druga wizyta w ASO - tuż przed nią zaświeciła się na krótko kontrolka układu oczyszczania spalin; po zajrzeniu w komputer wymieniono cewkę.

 

Po paru dniach problem wrócił i wciąż występuje losowo. Auto pewnie znów powędruje do ASO na 1-2 dni, ale może wcześniej Szanowni Forumowicze zaproponują jakąś diagnozę albo chociaż scenariusz testowy? Pytam, bo nie udało mi się znaleźć sposobu na każdorazowe wywoływanie tej przypadłości, a pozbywanie się auta za każdym odstawieniem do ASO jest mało zachęcające.

 

UAKTUALNIENIE:

Auto powędrowało do ASO. Wróciło po dniu analiz, "przyuczeniu" przepustnicy i ze stwierdzeniem "chodzi normalnie". Bezsprzecznie po całej tej operacji (i wszelakich pobocznych o których może nie wiem) auto odzyskało moc i kulturę pracy.

Natomiast nazajutrz temat dławienia znów wystąpił. Ponieważ przy okazji zapaliła się rezerwa, więc po wyjeżdzeniu przez kolejne dni jeszcze ~30 kilometrów wlałem tym razem PB98 zamiast zwyczajowego PB95. Ku mojemu zdziwieniu problemu praktycznie nie ma, albo jest minimalny. Będę obserwował jeszcze jakiś czas - mam wrażenie że przy odpaleniu na zimnym silniku, tzn. nawet jak w garażu jest 15 stopni, to długo wisi z obrotami w przedziale 1250-1500. Po dodaniu gazu i odpuszczeniu spadają poniżej 1000.

Jeśli któremuś z forumowiczów takie objawy wydają się znajome, to proszę o komentarz. Czyżby aż taka wrażliwość na paliwo lub mój pech w wyborze stacji? A może przepustnica taka felerna, że co chwila albo do czyszczenia/przyuczania?

Edytowane przez mjrm3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To dławienie na zimnym u mnie występuje cały czas. Silnik rano musi trochę popracować aby nie dławiło. Jak sadzę w Twoim przypadku wcześniej nie miało to miejsca? W moim serwis stwierdził, że potrzebne jest uaktualnienie sterownika, którego nie ma w tej chwili, bo soft mam aktualny. A auto jak się dławiło tak się dławi.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje to taki urok tego silnika :) Mam roczną Megane III z tym silnikiem i często auto rano "żabkuje" zaraz po ruszeniu. Jako ciekawostkę dodam, że rodziców Scenic II 1.6 16V 110 KM również się tak zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze dorzucę, mam silnik K4M700 (1,6/16V) czyli "pierwszy" model jaki był montowany w Megane/Scenic i nie tylko.

Zawsze rano lub po dłuższym postoju(kilkugodzinnym) silnik łapie "żabę" po przejechaniu kilku metrów i trochę muli, ale tak gdzieś po 100-200m coś jakby się odblokowało i jest OK. Potem mogę stawać i odpalać, i to nie występuje.

Zawsze jednak występuje na zimnym silniku, im zimniej tym bardziej czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podobnie miałem w Lagunie 1.8 8v '97, tak samo mam obecnie. Samochód po nocnym postoju, po wyjechaniu na ulicę robi bardzo delikatną żabkę na drugim biegu, w okolicach 30-40km/h, w trakcie zwykłego rozpędzania. Po emerycku nie czuć nawet. Generalnie im więcej gazu tym wyraźniejsza żaba. I zawsze tylko ten jeden raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem co oznacza "żaba" w tytule.

U siebie mam czasem tak, że jak ruszam (po nocy - auto w garażu) to samoczynnie rosną obroty, tzn. ruszam na jedynce, na półsprzęgle dojeżdżam do bramy i wciskam sprzęgło, żeby się zatrzymać. Wtedy obroty idą w głórę mimo, że puściłem gaz. Szybko wtedy sprzęgło, jedynka i puszczam sprzęgło, żeby go przydusić, żeby troszeczkę ruszyć (żeby niejako przejąć nad tym kontrolę)....

W sumie nigdy się nie zastanawiałem co jest grane... zdażyło się to może z 5 razy.

 

ASO was kasowało za czyszczenie przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem co oznacza "żaba" w tytule.

Używając tego określenia miałem na myśli zachowanie, kiedy auto najpierw jest przyhamowane/przyduszone, a potem gwałtownie szarpie do przodu. Ot, jak żabi skok.

 

U siebie mam czasem tak, że jak ruszam (po nocy - auto w garażu) to samoczynnie rosną obroty, tzn. ruszam na jedynce, na półsprzęgle dojeżdżam do bramy i wciskam sprzęgło, żeby się zatrzymać. Wtedy obroty idą w głórę mimo, że puściłem gaz.

Czyli dokładnie to samo, tyle że u mnie dużo częściej. Nieregularnie, ale często.

 

ASO was kasowało za czyszczenie przepustnicy?

Nie, wszystkie operacje naprawcze do tej pory, wykonane zostały w ramach gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no to macie to samo co ja w megane coupe 1.6 16v z 2001 r tylko u mnie dochodzi jeszcze bardzo intensywny zapach benzyny a tankuje na firmowych stacjach najczęściej orlen lub Statoil najpierw go dusi po czym jedzie normalnie i to tylko na zimnym po dłuższym postoju i do tego nie zawsze,najlepsze jest to ze mam też megane 3 1.2 tce ale póki co tego objawu jeszcze nie ma bo bym się załamał

 

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi

Czas na poprawę 48h

Krzychu

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no "fajnie" już też normalnie "czekam" na tą przypadłość żabkową normalnie w swoim MII, na razie obroty czasem mnie wkurzają, przez elektroniczną przepustnicę. Widać kolo w Sagemie, czy gdzieś tam nie poszedł po rozum do głowy od 90 lat. Ale jakbym miał takie coś w nowym aucie prawie, to bym się wkurzył na ostro.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam objawy w mojej Megi 1,6 16V z 2014 roku (identyczne jak u kolegi deku). Pojawiły się kilka tygodni po zakupie. Denerwujące, zwłaszcza jak obroty podskoczą a ty się toczysz na dwójce i silnik zawyje jakbyś chciał kogoś rozjechać. W ASO powiedzieli ze TTTM - "ten typ tak ma" i falowanie obrotów, żabie skoki to taki urok tych silników. Przyzwyczaiłem się do ruszania po emerycku z zimnego silnika i delikatnie operuję sprzęgłem i gazem przez pierwsze 30 sekund :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię tak. Po wyjeździe z garażu nie wyłączam silnika i jest dobrze. Gdy muszę ruszyć z zimnego jak najszybciej włączam dwójkę i "żaba" jest trochę mniejsza ale oczywiście jest. Diagnoza serwisu TTTM i proszę czekać na aktualizację sterownika. Udają, że niby wiedzą o problemie, ale może producent poprawi. He he.

Rzeczywiście to auto to iście emerycki dupowóz ale można się przyzwyczaić.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!