Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kompresja silnika 1.9dci test


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Korzystając z okazji zrobiłem w nl test kompresji w mojej megi. Licznik wskazuje prawie 290kkm. Według mechanika nowy silnik ma kompresję 22 bar. W moim wyszło kolejno:

1:26.0

2:23.6

3:24.9

4:25.7

Różnica pomiędzy najniższym a najwyższym ma niby wynosić według niego 10%. Stwierdził że jest ok, ale wolę też zasięgnąć rady na forum. Co myślicie o takim ciśnieniu?

 

Dodano: 26 lis 2015 - 17:02

Dodam, że auto jeździ i ma kopyto, zero problemów. Po wymianie zaworu odmy i czyszczeniu samej odmy jedyny wyciek oleju jest na zimmeringu silnik - skrzynia. Po 10kkm ubytek oleju według komputera to 2-3 kreski. Mam się bać czy cieszyć :)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku tego silnika ideałem jest około 32 bary, minimalne około 28 barów.

Różnica między najsłabszym i najlepszym cylindrem nie powinna przekraczać 10%.

Jest to wynik pomiaru na sucho, czy z olejem?

Przed wykonaniem próby należy zrobić regulację zaworów, która w tym silniku jest ręczna.

Po takim przebiegu regulacja może podnieść ciśnienie sprężania.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

W święta skorzystam z okazji i zahaczę o mechanika w Polsce bo powiem szczerze, że trudno jest cokolwiek ustalić, jeśli każdy ma swoje zdanie i operuje swoimi cyframi. Raczej test był robiony na sucho ale się dowiem, bo nie było mnie przy tym.

 

Dodano: 22 sty 2016 - 12:18

Witam ponownie,

z okazji Świąt postanowiłem sobie pojechać wozikiem na urlop do Polski. Nacieszyłem się tylko 4 dni bo potem walenie w silniku i diagnoza ....przekręcona panewka heh. Po drodze wyszło , że koło dwumasowe w komplecie ze sprzęgłem i wysprzęglikiem, zimmering skrzynia-silnik (to juz od dwna wiem), zmasakrowane łopatki turbiny, szlif wału itd.itd. Dodam, że po powrocie z urlopu chciałem auto sprzedać żeby nie ciągnąć za sobą papierów do kraju ojczystego a tu taka przypadłość :(

 

Dodano: 16 mar 2016 - 09:27

Witam wszystkich forumowiczów :),

 

po dwóch miesiącach nieobecności na forum oraz po całych dwóch miesiącach bez mojej Megi, w końcu wczoraj odebrałem autko z warsztatu. Co tu dużo mówić....Po otwarciu silnika okazało się, że do zrobienia jest mnóstwo rzeczy. Postaram się wymienić wszystkie :):

remont głowicy, szlif wału, regeneracja turbiny, zestaw pierścieni tłoka, sprzęgło z kołem dwumasowym, panewki, kompletny rozrząd, wszystkie możliwe uszczelki, olej i płyn do chłodnicy.

 

Koszt z robocizną około 7500 złociaków. Gdyby nie ta nieszczęsna dwumasa....

Od wczoraj auto już jeździ, przez najbliższe kilka tygodni będę docierał silnik. Po tych wszystkich wymianach jest lekko mułowate, możliwe że to przez odzwyczajenie . Pozdrawiam i mam nadzieję, że ta przygoda już mnie nie spotka :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że na początku myślałem o innym silniku lecz mój mechanik powiedział, że lepiej sprawdzić najpierw jakie uszkodzenia są w obecnym i wtedy podjąć decyzję. Druga sprawa to to ,że wolałem zrobić remont silnika , który znam niż kupić coś czego nie jestem pewny. Turbina, dwumasa i sprzęgło wyszły niespodziewanie, ponieważ wszystko chodziło bardzo dobrze do tej pory , ale przy takim przebiegu i rozebraniu tych części wyszły na wierzch pewne uszkodzenia m.in. uszkodzone łopatki po stronie zimnej w turbinie. Kwota duża , ale mam nadzieję pojeździć jeszcze baaardzo długo tą Renią bo staram się wymieniać zawsze wszystko na bieżąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!