Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchomieniem 1.6 16V 110 KM


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem z Megane III 1.6 16V 110 KM, otóż auto po włożeniu karty i wciśnięciu START odpaliło na 2 sekundy, by następnie zgasnąć i.. za Chiny nie dać się zapalić. Rozrusznik kręci, wszystko świeci, paliwem zaczyna zalatywać, ale wóz nie odpala. Podejrzewając problem elektryczny/elektroniczny (bo jednak pompę słychać i paliwem trochę zaczęło zalatywać) oraz korzystając ze swojego doświadczenia zawodowego IT wpadłem na pomysł by auto "zresetować" :rolleyes: . W tym celu odpiąłem klemę minusową (a właściwie te dwa kable do klemy przykręcone) na chwilę i po podłączeniu ... auto zapaliło (chociaż chwilę to trwało i mam wrażenie, że przy próbach odpalenia zalałem świece, bo po uruchomieniu odpalił nierówno i dymiąc na siwo). Po chwili wszystko się uspokoiło i auto chodzi normalnie.

 

Czy komuś się zdarzyło coś podobnego?? Czy macie pomysł o co może chodzić?? Co prawda auto teraz pali, ale wolałbym się nie zdziwić będąc w środku nocy na drugim końcu Polski. Jakieś podobne doświadczenia z tym modelem??

 

Dodano: 28 gru 2015 - 12:32

Historii ciąg dalszy... otóż samochód od ponad 500 km (kilkanaście odpaleń) chodzi bez zarzutu. Jednak ponieważ jest to moje narzędzie pracy i wolałbym wiedzieć o co chodzi, pojechałem do serwisu pod Clip'a. No i niespodzianka... żadnych błędów.

 

Podejrzenie padło na immobiliser, który mógł odciąć zapłon. Stąd pytanie pomocnicze do speców od elektroniki w tym aucie. Czy jest szansa, że immobiliser zablokował zapłon np w wyniku błędu odczytu karty, problemów z kartą itp?? Czy w takim wypadku komputer na desce podaje jakiś komunikat? Czy mogło mieć znaczenie to, że w pośpiechu czasem wkładam kartę i od razy wciskam START, nie czekając aż przetestują się "systemu pokładowe" (BTW. to określenie nadal mnie bawi, mimo, że jeżdżę tym autem 3 rok)??

Edytowane przez silesian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest szansa, że immobiliser zablokował zapłon np w wyniku błędu odczytu karty, problemów z kartą itp??

Wątpię, od razu powinien wywalić błąd, a dioda od immo powinna szybciej migać.

 

Czy mogło mieć znaczenie to, że w pośpiechu czasem wkładam kartę i od razy wciskam START, nie czekając aż przetestują się "systemu pokładowe" (BTW. to określenie nadal mnie bawi, mimo, że jeżdżę tym autem 3 rok)??

Nie ma to znaczenia, czy się przetestują czy nie. Sam od czasu do czasu wkładam kartę do czytnika, noga na sprzęgło i start. A kontrolki dopiero się testują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Nie będę zaczynał nowego wątku tylko podepnę się już do istniejącego.

Auto to Fluence z 2010 roku z przebiegiem 50tyś z instalacją gazową stag 300 prenium. Problem wygląda następująco auto po nocy nie odpala za pierwszym razem tzn odpali rozrusznik kreci po czym gaśnie. Ponowna próba odpalenia i auto zapala normalnie. I tak jest codziennie czy temperatury są dodatnie czy ujemne tylko i wyłącznie po nocy. Autem jadę do pracy, po pracy po 10 godzinach odpala normalnie. Żadnych świecących kontrolek, dziwnej innej niż zawsze pracy silnika. Auto posiadam od nowości. Byłem raz na serwisie jeszcze w ramach gwarancji, ponieważ nie odpalał bez dodania gazu. Wtedy stwierdzono do czyszczenia przepustnica. Po wyjeździe z serwisu był spokój do grudnia ubiegłego roku. Pytanie co może być potencjalną przyczyną?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w tych silnikach przepustnicę musimy czyścić co kilkanaście/dziesiąt kkm. Devon, objawy jak w Ciebie mam przeważnie co 2 lata ( co ok. 20 kkm ). Przepustnicę czyszczę sam i na kolejne 2 lata spokój. Nauczyłem się z tym żyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie zrobię to sam tzn wyczyszczę przepustnice? Nie trzeba potem adaptować itp. Co za ... czemu to tylko w fluencach taki problem.

Ps.

Ma ktoś jakiś manual

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem już 3 razy i nigdy nie adoptowałem. Kiedyś w ASO Olsztyn powiedziano mi, że przed uruchomieniem silnika należy włożyć kartę do czytnika na 2 minuty, dopiero potem uruchomić. Tak też robię i z obrotami nie mam problemów.

Kilka dni temu na forum czytałem temat pt. przepustnica. Tam ktoś ładnie opisał, co po kolei należy zrobić. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzysz w co? W takie rozwiązanie, czy, jak sądzę, w mówienie bzdur przez serwisanta? Nie pytałem się po co. W tamtym czasie mnie to nie interesowało, bo myślałem, że to usterka sporadyczna. Gdy stosowałem takie rozwiązanie kolejnymi razami, słychać było z przepustnicy przez kilkadziesiąt sekund jakieś piszczenie. Może o to chodziło? Nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierzę Ci, ale nie rozumiem co ma pomóc siedzenie i czekanie przez 2 min.

Wiem, że czasem dobrze przekręcić kluczyki i poczekać chwilkę, żeby pompa paliwa wytworzyła ciśnienie w układzie* (gdzieś słyszałem, że pompy nie wytwarzają ciśnienia, ale wiecie o co mi chodzi).... ale 2 min... nie chce się wierzyć**, że ktoś wpadł na taki pomysł i dał taką radę innym...

 

* niekoniecznie dot. Meganki

** nie że Tobie nie wierzę, ale nie dociera to do mnie...

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie, odpaliłem i gasł, trzeba było go chwilę na obrotach potrzymać i w miarę jakoś chodził. Po wyczyszczeniu przepustnicy problem ustał. Spróbuj czyszczenia. Nie jest skomplikowane(mi pierwszy raz zajął niecałą godzinke, odłączenie kabelków, odkręcenie chwila moment) :)

 

Dodano: 11 lut 2016 - 13:05

Czyściłem już 3 razy i nigdy nie adoptowałem. Kiedyś w ASO Olsztyn powiedziano mi, że przed uruchomieniem silnika należy włożyć kartę do czytnika na 2 minuty, dopiero potem uruchomić. Tak też robię i z obrotami nie mam problemów.

Kilka dni temu na forum czytałem temat pt. przepustnica. Tam ktoś ładnie opisał, co po kolei należy zrobić. :rolleyes:

To mój temat i korzystałem z tej instrukcji, porada perfect <ok>

Ja potrzymałem przez 2 minuty, odpaliłem, chodził przez 10 km trochę wyżej na obrotach, ale później już w normie, więc nie ma co się przerażać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!