Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Helena , mam zawał" czyli jak sprawdzałem VIN


truuughhh

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Przygoda zaczęła się kilka dni temu. Podskoczyłem gdzieś na dziurze i zaczęło coś klekotać. Okazało się że w prawym górnym rogu odkleiła się szyba czołowa. Postanowiłem zgłębić historię serwisową. Przy zakupie sprawdzałem Megankę przez historiapojazdu.gov pl i wszystko było ok. Dzisiaj myRenault zarejestrowałem się , podałem VIN i mało nie dostałem zawału. Ekran pokazał 258 540 (w aucie mam 199200).

Może mi ktoś sprawdzić VIN? Auto dna nie zna mojego przebiegu. Po świętach wizyta w ASO. Błagam pomóżcie!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do ASO, powinni powiedzieć Ci bezpłatnie. Dane MyRenault nie muszą być aktualne, uaktualniają się podczas wizyty w ASO. Jak auto w ASO dawno nie było, to strona oblicza sobie przybliżony aktualny przebieg według starych uśrednionych przebiegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie, mimo wszystko chciałbym wiedzieć co kupuję. Żadna bariera, bo mam druga meganke która ma 278 kk przebiegu i sprawuje się znakomicie, poprzednie auto (Mondeo mk2) kupiłem jak miało 221 kk i jakoś żyłem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według auta jak kupiłem 96k

Według historia gov pl 96k (oczywiście wcześniej było 91k z groszem - ale się zgadza)

Według myRenault 140k z groszami, zmieniłem od razu na 96 i na około 15k rocznie i powolutku rośnie ;)

Więc na myRenault prosta zasada

Ilość KM wciągu roku podzielona na ilość dni = X

Czyli

przebieg aktualny + X (codziennie + 1X) = przebieg na stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewien jesteś? Skąd masz takie info?

Była o tym mowa na forum. Potwierdziłem własnymi obserwacjami. Najwyraźniej było to widać latem, kiedy jeździłem mniej i przebieg na MyRenault mocno wyprzedził mój prawdziwy licznikowy. Teraz się wyrównało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to w ogóle nie wiem o czym jest temat. Jak auto było kupowane w komisie to właściwie niemal pewne, że przebieg jest większy niż widać na komputerze (chyba już każdy wie w Polsce co się robi w komisach i dlatego nikt tutaj o tym nie pisze, że polskie prawo nie reguluje tego tematu a sądzić się możesz tylko cywilnie i każdy robi co chce, nie ma też ogólnodostępnej bazy VIN jak w Niemczech gdzie każdy może sobie przed zakupem sprawdzić prawdziwy przebieg a przekręcanie liczników jest karalne). Ale żeby zawału dostawać przy różnicy 60tyś km, tym bardziej, że każdy wie jak jest z licznikami w PL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie również zaskakuje powyższy temat. Jak można być zszokowanym po samochodzie 15 letnim który ma przebieg 260 tyś czy ile tam ? Taki przebieg bez problemu robi większość diesli na zachodzie, już 4-5 letnie mają taki stan licznika. W Polsce wszystko jest magiczne:

 

- 3 letni diesel sprowadzony ma 180-220 tyś km,

- 5 letni diesel sprowadzony ma 180-220 tyś km,

- 10 letni diesel sprowadzony ma 180-220 tyś km,

- 15 letni diesel sprowadzony ma 180-220 tyś km,

 

Zakup diesla na zachodzie ma sens jak się robi powyżej 50 tyś km rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Dobry samochód tzn. bezwypadkowy, od 1 właściciela z salonu, z niewygórowanym przebiegiem jest drogi. Niemiec głupi nie jest, tanio dobrego samochodu nie odda. Warto pamiętać że na zachodzie nowe samochody są o wiele droższe niż w Polsce. Przykładowo Clio IV z silnikiem 1.2 16V w wersji LIMITED kosztuje 47 400 zł, czyli po przeliczeniu około 11 200 euro. W Niemczech taka sama wersja z tym samym silnikiem to koszt 14 190 euro, czyli różnica raptem 3 tyś euro (ponad 12 tyś zł). Tak więc gdzie na logikę opłacało by się sprowadzać dobre samochody ? Gdzie zarobek handlarza kilka tyś zł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!