Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zima problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Pierwszy post, nie wiem gdzie szukać podpowiedzi. Akumulator kręci ale nie da rady podnieść silnika do normalnej pracy. Jest nowy, zeszłoroczny. Pytanie w zasadzie jakie chciałem zadać jest takie. Jak w tych wynalazkach odpalanych na kartę zagrzać świece żarowe ? Obok stoi Focus na kluczyk i normalnie kluczyk na pół kilka razy, świece zagrzane i odpalenie bez najmniejszego problemu mimo, że samochód wiekowo widocznie starszy. Tu niestety nowsza technologia. Da się tu wzorem Focusa zagrzać świece przez odpalaniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer nie włączy rozrusznika, dopóki nie zostaną nagrzane świece żarowe.

Mimo nowego akumulatora, podepnij na próbę drugi akumulator, żeby go wykluczyć.

Masz samochód z systemem S&S i potrafi on szybko wykończyć akumulator (akumulatory EFB bardzo źle znoszą rozładowanie, które na akumulatorach klasycznych nie robi żadnego wrażenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po czym wnosisz, że ma START/STOP?

 

niektórzy pomagają sobie kilkukrotnym zagrzewaniem świec w ten sposób, że przy wciśniętym sprzęgle wciskają START i po 2 sekundach puszczają sprzęgło.

świeca zagrzeje, ale silnik nie zakręci.

i tak kilka razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaduje po pojemności silnika, bo wszystkie 1,6 dCi go miały :)

Warto wiedzieć, że w tych silnikach świece grzeją też w trakcie i po rozruchu.

Więc takie kilkukrotne podgrzewanie po prostu je szybciej zabije, a nic nie da.

Dzisiaj kolega po kilkukrotnym zakręceniu z trudami odpalił swojego 1,5 dCi przy mrozie -15C.

Odpalił z bólem, bo mimo przebiegu ok. 230 tyś km nigdy nie były wymieniane świece żarowe, okazało się, że wszystkie były spalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po rozruchu grzeją we wszystkich dCi, nie tylko 1,6 dCi.

a co do Twojego kolegi - żyła z niego straszna, skoro 150 PLN żałuje na komplet dobrych świec.

w lecie najlepiej je zmienić, bo wtedy się najłatwiej odkręcają :)

 

ja dziś przy -18*C nie miałem problemów

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żyła, tylko auto służbowe i stało kilka dni, a usterka wyszła teraz jak przyszedł duży mróz.

Jak były temperatury na plusie, to zapalał dobrze.

Dzisiaj od razu był wymieniony komplet świec i do tego akumulator, bo była obawa, że padnie (oryginalny od nowości 10 lat).

Pisząc te silniki miałem na myśli ogólnie dCi :)

Moje auto przy -16 też nie miało problemów z odpaleniem.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje dolać uszlachetniaczy do paliwa. Dzisiaj miałem problem odpalić silnik diesla w mojej koparce. Chociaż 5 dni temu palił od strzałą. Świece zagrzane, 4 razy. I jak odpalił to pracował z przerwami. Podejrzewam wytrącenie się parafiny w przewodach, bo w filtr paliwa był mleczny, a powinien być przezroczysty. Preparat wlany został do baku. Popracował 40 minut i potem było OK. To samo mieliśmy dzisiaj w Fordzie. Odpalił po 10 minutach. Jednak zimowe paliwo na orlenie jest jakieś trefne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jeszcze nie zima i nie taki problem. Z ciekawości zapytam czy to normalne że 1,9 dci nie odpala mi od strzała.

Nawet jeżeli próbuję ponownie odpalić rozgrzany motor to i tak rozrusznik ze 3 obroty (cyknięcia) kręci.

Nowy roczny akumulator, zimą odpala bez większych problemów.

Czy ten typ tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo dobry akumulator przy dieslu to podstawa .Świece żarowe sprawne i jak masz grzałki nurnikowe to pomagają szybciej dogrzać ale płyn przez co szybciej ciepło w aucie.A żeby paliwo było pewne na mrozy to Diesel -Skyd. Olej minimum pół syntetyk 10 W 40.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!