Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty na chwilę w górę po zatrzymaniu auta


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jakiś czas temu miałem problem z tym, że auto (Megane III Grandtour z CVT) ciężko odpalało (tzn. odpalało, ale zaraz gasło), potrafiło też zgasnąć przy zatrzymaniu się (np. na światłach) - obroty sobie po prostu schodziły do 0.

Pojechałem do ASO gdzie wyczyścili mi przepustnice - pomogło. Auto odpala za pierwszym razem i po zatrzymaniu nie gaśnie. Problem w tym, że teraz jest odwrotnie niż było, tzn. po uruchomieniu silnika obroty od razu wchodzą na 2000 i powoli schodzą do 800, a co bardziej uciążliwe: po wyhamowaniu (np w korku lub na światłach) obroty często na ok 3 sekundy idą w górę na jakieś 1300, po czym spadają do normalnych 800-900. Przez te 3 sekundy czuć lekko, że auto chce jechać do przodu, ale noga na hamulcu mu w tym oczywiście przeszkadza.

 

Dla lepszego zobrazowania nagrałem filmik i wrzuciłem go tutaj:

.

Przez pierwsze 2 zatrzymania obroty spadają normalnie, na kolejnych już jest z tym problem.

 

Pytanie - co to może być? Raczej nie jest to normalne zachowanie? Auto jest zagazowane, ale nie ma znaczenia czy jedzie na benzynie czy na lpg. Jest to dość uciążliwe, bo gdy np. chcę po wyhamowaniu auta włączyć wsteczny - muszę często czekać te parę sekund na spadek obrotów, by przypadkiem nie uszkodzić skrzyni... Myślałem, że auto "nauczyło się" że np. być może często wyhamowuję i od razu ruszam, dlatego zwiększa obroty, ale to raczej bez sensu. W ASO powiedzieli żebym zatankował 98 zamiast 95, ale to bez sensu (oczywiście nie pomogło). Przed ponowną wizytą chciałbym zasięgnąć jakieś info od was.

 

EDIT: Aha, do tego dostałem wykaz błędów, zapewne sprzed przeczyszczenia przepustnicy (przed ASO auto było u innych mechaników, którzy szukali powodów w czujnikach - może oni wywołali te dwa pierwsze błędy?):

 

Moduł elektronic. wtrysk EMS 3110:

DTC034029 - Obwód czujnika wałka rozrządu - 6.DEF

DTC033531 - Sygnał czujnika obrotów silnika - 2.DEF

DTC022029 - Obwód potencjometru przepustnicy ścieżka 2 - 1.DEF

DTC012029 - Obwód potencjometru przepustnicy ścieżka 1 - 1.DEF

DTC1525F3 - Zgodność inf. multipl. dla reg./ogr. prędkości - DEF

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Ravvar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym myślałem. Co prawda na fakturze mam 3 pozycje:

1. demontaż-montaż zespołu przepustnicy

2. czyszczenie zespołu przepustnicy

3. przeprogramowanie komputer wtrysku

więc pewnie pkt 3 to adaptacja - może o niej zapomnieli? <_< ...

 

Aha, do tego dostałem wykaz błędów (przed ASO auto było u innych mechaników, którzy szukali powodów w czujnikach - może oni wywołali te dwa pierwsze błędy..):

 

Moduł elektronic. wtrysk EMS 3110:

DTC034029 - Obwód czujnika wałka rozrządu - 6.DEF

DTC033531 - Sygnał czujnika obrotów silnika - 2.DEF

DTC022029 - Obwód potencjometru przepustnicy ścieżka 2 - 1.DEF

DTC012029 - Obwód potencjometru przepustnicy ścieżka 1 - 1.DEF

DTC1525F3 - Zgodność inf. multipl. dla reg./ogr. prędkości - DEF

 

zapewne na jego podstawie ASO stwierdziło że problemy dotyczyły przepustnicy i faktycznie - jej przeczyszczenie naprawiło problem z odpalaniem i gaśnięciem. Czy pozostałe błędy były wynikiem przepustnicy - tego nie wiem, ale przecież kto jak kto - w ASO powinni. Skoro tylko wyczyścili przepustnice to może i inne błędy poznikały, lub jak wspomniałem wcześniej - wcześniejsi mechanicy je wywołali grzebiąc przy czujnikach, nie wiem :huh: ...

 

PS. swoją drogą dlaczego tak ciężko znaleźć jakieś info na necie po powyższych kodach błędów? Wcześniej miałem Opla i wystarczylo wpisać jakikolwiek kod błędu w google i tysiące informacji było, a tu nic <_<

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto by było podpiąć auto jeszcze raz i sprawdzić, czy znowu nie wyrzuciło jakichś błędów.

Spokojnie można to zrobić poza ASO, bo do oczytania błędów wystarczy ELM za 30 zł.

Jeżeli błędy z przepustnicą się powtórzą, to możliwe, że nie obędzie się bez jej wymiany.

 

Dodano: 07 sty 2016 - 17:24

PS. swoją drogą dlaczego tak ciężko znaleźć jakieś info na necie po powyższych kodach błędów? Wcześniej miałem Opla i wystarczylo wpisać jakikolwiek kod błędu w google i tysiące informacji było, a tu nic

Przecież kody błędów masz dokładnie opisane po wyżej, co więcej byś chciał :)

Inna sprawa, że przy tym silniku, w CLIPie są trochę inne kody błędów niż przy typowych silnikach Renaultowskich.

Po tym przebiegu, który masz wpisany, warto by było sprawdzić luzy na zaworach, tym bardziej, że masz LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego, ale... dolanie pół baku 98 do połowy już się tam znajdującej 95 i przejechanie jeszcze jakiś 40km... rozwiązało problem :blink: . Czyli mechanik z ASO miał rację B) , aczkolwiek nie mam zielonego pojęcia jaki to miało związek, no ale jednak.

 

Obroty już nie idą w górę, tak jak na załączonym w pierwszym poście filmie - wszystko zdaje się powróciło w końcu do normy :mrgreen:

 

PS. jest możliwość, że ASO zapomniało o adaptacji przepustnicy, która to sama po jakimś czasie się "zaadaptowała"? czy faktycznie zmieszanie paliw mogło mieć tu znaczenie?

Edytowane przez Ravvar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica po jakimś czasie sama się dopasuje.

Ja bym raczej obstawiał dolanie świeżego paliwa, a nie cudowne właściwości 98.

Jak dawno nie tankowałeś, to paliwo po prostu zwietrzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dawno nie tankowałeś, to paliwo po prostu zwietrzało.

Nic z tych rzeczy - tankowałem do pełna dzień przed wizytą w ASO. Więc problemy zaczęły się jak paliwo miało w baku jeden dzień ;). A i tak było to niedawno, bo 3 tygodnie temu.

No nic to - ważne że problem się rozwiązał :).

Edytowane przez Ravvar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze tankuję na BP, więc nie sądzę by paliwo było kiepskiej jakości...

 

Ale niestety zauważyłem, że po przeczyszczeniu przepustnicy znacznie zwiększyło się spalanie (w mieście przynajmniej, jeszcze nie wiem jak w trasie) <_< , aczkolwiek może być to tylko subiektywne odczucie, jeszcze potestuję.

Edytowane przez Ravvar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!