Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Coupe 1.4 TCE vs 2.0 TCE


Sebastian89K

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Zastanawiam się nad Renault Megane, a raczej jestem zdecydowany-szukam jedynie wartego uwagi egzemplarza.

 

Ostatnio pojawiły się 2 fajne ogłoszenia. Autka bogato wyposażone.

 

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-coupe-sport-bose-1-4tce-11-2011-prywatne-ID6yfCz5.html#05bbb63f45

 

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-coupe-nawigacja-tom-tom-xenon-skora-bazwypadkowa-ID6ygMvW.html#05bbb63f45

 

Do tej 2.0 mam dosyć blisko około 150km, Do 1.4 około 450km. Zastanawia mnie jednak SPALANIE, naczytałem się na forum ile co pali i nadal nic nie wiem :)

 

Może ktoś miał do czynienia z tymi dwoma silnikami osobiście i może je porównać. Poruszam się po drogach dojazdowych i mieście i jedyne czego się boję w wersji 2.0 to spalania na poziomie 12l+/100km. Ale jak 1.4 ma zjeść podobną ilość to wybór robi się prosty.

 

Pozdrawiam, mam nadzieję, że pomożecie rozwiać moje wątpliwości. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście brałabym młodszą i z systemem nagłośnienia.

Co do silników, miałam 1.4TCe, super się jeździ, cisza w porównaniu z 1.6 nieziemska. Spalanie tak średnio trzeba liczyć 7-8, bo nie ma sie co oszukiwać, ze będziesz jeździć jak emeryt. Na trasie spokojnie jadac moze zahaczysz o 6...

2.0TCe myśle ze odpowiednio 1-2 l więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto poczytać ; http://www.autocentrum.pl/renault/megane/ , http://megane.com.pl/topic/66638-megane-iii-15dci-gniezno-prosba-o-ocene/ - wg; mayn

Oba auta sprowadzone !!!!, ilu właścicieli , czy bezwypadkowe . Auto 2,0 - sprzedaż na Vat -marża !!! a 1,4 - !!!! . Przy jeździe w większości po mieście i małych przebiegach - korzystniej wybrać benzynę - można zagazować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi.

1.4 sprzedaje osoba prywatna. Stuknieta w tyl.

2.0 bezwypadek(osobiście uważam, że takie auta nie istnieją).

Z obiema i tak chce jechać na aso żeby sprawdzić.

 

Moje pytanie jednak dotyczyło wyłącznie tych dwóch silników. I tego czy przy normalnej jeździe np w cyklu lekkiego ruchu miejskiego(Poznań)jest duża różnica

spalania.:)

 

Dodano: 27 sty 2016 - 15:16

Dodam jeszcze, że wcześniej jeździłem e87 2.0 140km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem nad tą 2.0 mam do niej 100km, chociaż się zastanawiam czy w ogóle jechać, widać koleś handluje autami, ale jako osoba prywatna. Usłyszałem historie auta, że wylicytowana z aukcji komorniczej, ciekawe, do tego zapewniał o jego bezwypadkowości, co mogę potwierdzić dzięki jego miernikowi lakieru, no ale co mi to da, jak ktoś wspawał "ćwiartkę" albo coś jeszcze lepszego, nic nie wykryje. ASO najbliżej 26km od miejsca sprzedaży.

 

@Sebastian89K

 

Kiedy jedziesz ją sprawdzić ? Oczywiście o ile można wiedzieć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bierz 2.0 ten silnik spala niewiele więcej od 1.4. Jeździłem meganą z jednym i drugim motorem i z mojego odczucia motor 1.4 wcale nie jest tak elastyczny jak go opisują na różnych stronach. Mimo krótszych przełożeń w 1.4, to i tak jest przepaść między tymi jednostkami. Przy prędkościach autostradowych z racji niższych obrotów w tym większym, poziom hałasu jest mniej dokuczliwy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motor 1.4 wcale nie jest tak elastyczny jak go opisują na różnych stronach. Mimo krótszych przełożeń w 1.4 , to i tak jest przepaść między tymi jednostkami. Przy prędkościach autostradowych z racji niższych obrotów w tym większym, poziom hałasu jest mniej dokuczliwy.

Mam 1,4 TCe i silnik jest elastyczny. To fakt, że przełożenia ma krótkie i trzeba się namęczyć w mieście ale za to spalanie jest przyzwoite.

U mnie przy 140 km/h na autostradzie silnika nie słychać tylko szum powietrza i opory toczenia. Nie wiem jak jest w przypadku 2.0. Zresztą nie warto pomykać autostradą powyżej 140, ponieważ wtedy spalanie drastycznie wzrasta.

Najlepiej porównaj obydwa i wybierz ten, któty lepiej Ci leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem o co chodzi z tym machaniem biegami w mieście. Ruszam z 1, wrzucam po chwili 2 (jak w każdym samochodzie praktycznie), na 2 rozpędzam się do 50km/h i wrzucam 4. Na 2 biegu spokojnie można dobić do 80km/h i dać 6. Jak dla mnie to całkiem elastycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będę przecież 4 wrzucał bo mi strzałka karze

Jak chcesz aby ciągnął to nie ale kiedy chodzi o ekonomię to wg mnie strzałki dają bardzo dobrą wskazówkę. Ja już nie patrzę na nie a jedynie na prędkościomierz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!