Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupujemy MIVPhI


Rolandzikl

Rekomendowane odpowiedzi

Zobaczmy jeszcze na ile go wycenią.

 

Swoją drogą, nie do końca rozumiem to marudzenie, że 130KM w kompakcie jest za mało. Moim zdaniem taka moc z powodzeniem sprawdza się w samochodzie dla niewielkiej rodziny, zarówno w mieście jak i na trasie. Oczywiście przy prędkościach dozwolonych. Z wyprzedzaniem na drogach krajowych też nie ma tutaj problemu. No chyba, że ktoś oczekuje niemal "binarnego" przyśpieszenia - ale to raczej powinien przesiąść się na motocykl albo samochód wyczynowy. W praktyce wystarczy nieco przewidywać sytuację na drodze i można wyprzedzać również Pandą.

 

Przecież nie tak dawno motory o pojemnościach 1.8l czy 2.0l osiągały mniejsze moce. Jaki jest więc tzw "use case" uzasadniający posiadanie 200KM w kompakcie dla przeciętnego użytkownika?

 

EDIT: Żeby nie było, popularny VW Golf MK3 1.8 z końca lat dziewięśdziesiątych posiadał 90KM i masę własną ok 1100kg. Nowa Meganka ma 130KM i masę ok 1200kg.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja Limited będzie słabo wyposażona czytałem gdzieś artykuł i mają być w tej wersji felgi 17" i lusterka w kolorze piano black jako dodatek do wersji Zen. Silnik 1.2 130km KM jest naprawdę dynamiczny elastyczny i ekonomiczny jeśli tego chcemy. Spokojnie można wyprzedzić w 4 dorosłe osoby. Gdybym miał teraz wybierać między 1.2 tce a 1.6 tce decydowała by raczej cena. Przeskoczyłem z silnika 2.0l 140KM i jestem naprawdę miło zaskoczony.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu bardziej niż o moc, chodzi o pojemność. Mazda 3 przy 120 km KM(nie wspomnę o 168km KM), bije Megane 130 km KM. Wolnossący silnik, ale samochód szybciej przyspiesza, mniej pali i przede wszystkim silnik nie jest wysilony. Można robić takie auta, które są proekologiczne, mocne i nie maja małych silników. Szkoda, że europejscy producenci na siłę wciskają nam coraz mniejsze i coraz gorsze silniki. Mogłem się wstrzymać, to bym kupił 1.6 Tce :), ale nic za 4 lata zmiana, więc wiem, co kupie następne. :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest ta granica kiedy przestaniemy mówić, że silnik nie jest wysilony? Ford T posiadał silnik 2.9l o mocy 22.5KM. Toż to bardzo wysilony silnik ma ta Mazda... :)

Dwa, moc sama w sobie ma przełożenie jedynie na prędkość maksymalną :) Nie zapominaj o zestopniowaniu skrzyni biegów, które to wpływa na elastyczność i zużycie paliwa w normalnym użytkowaniu. To, że auto ma słabsze przyśpieszenie 0-100km/h świadczy tylko i wyłącznie o tym, że ma słabsze przyśpieszenie 0-100km/h. I o niczym więcej. A więc w tym konkretnym przypadku, silnik wraz ze skrzynią są tak ustawione aby przyśpieszenie w folderach wyglądało dobrze. Pytanie jak np wygląda głośność przy prędkościach np 120km/h? Megane bije tu na głowę Mazdę :) Silnika w Megane 1.2 długo nie słychać.

 

Świat idzie do przodu. Mazda pozostaje jedynym pośród kompaktów, który oferuje silniki bez turbo bo nawet Honda zmieniła ofertę wraz z nowym modelem.

A jak było z dieslami? Póki nie pojawiło się turbo, nikt tym w zasadzie nie chciał jeździć. A obecne diesle z turbo są praktycznie "nie do zajechania". Kto powiedział, że tak nie będzie z benzynowymi?

 

BTW. Dla koneserów samochodów zza wielkiej wody, silnik 1.6 TCE też jest małolitrażowy. Nie tragizujmy, 0,4l nie robi żadnej różnicy.

BTW2. Moc uzyskana z jednego litra dla wersji 1.6 oraz 1.2 są zbliżone. Można więc uznać, że oba są tak samo "wysilone" i padną po przejechaniu 100tyś km :)

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jedynie silnik Megane jest trochę cichszy. Jak nie chcesz słyszeć silnika w samochodzie, to najlepiej kupić Tesle. :) A co do postępu, to europejscy producenci zaczynają wracać do większych silników, a to o czymś świadczy.

 

Uwierz mi, że 0,4 jednak robi różnice. Duże może więcej. :)

Edytowane przez wojfux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj proszę jeszcze raz ta cześć o zestrojenie silnika i skrzyni biegów:) Wybacz, 1.6 jest dla mnie tak samo "duże" jak 1.2. Trzeba było kupić Mazdę:)

 

Zreszta, proponuje koniec off topu. Niech każdy jeździ tym co lubi albo na co go stać. Byle przepisowo:)

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane ma więcej miejsca w środku(lepiej mi się w nim siedzi) i tym wygrał z Mazda, a silnika Renault nie chciał zamontować. :) Napisałem, że jak chcesz mieć cichsze auto to kup Tesle. :) Tym skwitowałem Twoją opowieść o przełożeniach. :) Ja testowałem mazdę i dużo głośniejsza nie jest, ale masz racje koniec offtopu. Każdy jeździ tym co lubi.

Edytowane przez wojfux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą, nie do końca rozumiem to marudzenie, że 130KM w kompakcie jest za mało. Moim zdaniem taka moc z powodzeniem sprawdza się w samochodzie dla niewielkiej rodziny, zarówno w mieście jak i na trasie.

pewnie że tak, no ale jaki widać każdy chce więcej i więcej...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że będzie silnik 1.6 w zwykłej Megance. To jest odpowiedź na 1.5 TSI VW i 1.5 Hondy. Wtedy cenowo też Meganka zrówna się z cenami VW i Hondy z tym silnikiem. Dla mnie cenowo od razu taka opcja odpadnie. Nic mi to nie da, że do oferty wejdzie taki silnik.

Żeby kupić fajną Mazde 3 z silnikiem 2.0 bym musiał dać 92k złotych. Ten silnik to nie taki zwykły wolnossak. To silnik z turbo bez turbo. Potężna kompresja w komorze spalania z bezpośrednim wtryskiem. Cała tajemnica w tych ich silnikach.

Żebym miał ponad 100k pln to bym kupił nową Hondę 1.5 180 koni. Trochę ma brzydki tył, ale przód ładny. Pertyn ględzi bardzo chwalił nową Hondę. Nawet wolna i wyjąca silnikiem skrzynia biegów CVT jest dobrze zestrojona z tym silnikiem.

 

Tce100 to zły stosunek mocy do masy. Meganka to nie taki lekki samochód, 1281kg. Tce130 jest optymalne i nawet na 6 biegu jadąc 100km/h na krajówce da się dość dynamicznie wyprzedzić samochód. Nie ma potrzeby redukować do 5tki. Pełny moment obrotowy w dole bardzo się przydaje. Pali tyle samo co Punto 1.2 60KM 8V. Tu nie sugeruję się co pokazuje komputer, ale robieniem tych samych tras. Taki zbieg okoliczności, że punto i meganka mają tę samą pojemność zbiornika paliwa, 47 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu bardziej niż o moc, chodzi o pojemność. Mazda 3 przy 120 km KM(nie wspomnę o 168km KM), bije Megane 130 km KM. Wolnossący silnik, ale samochód szybciej przyspiesza, mniej pali i przede wszystkim silnik nie jest wysilony.

Mazda 3 przyspiesza do setki lepiej o zaledwie 0,2s. Na elastyczność przegrywa z wiadomego powodu. Największą bolączką każdej Mazdy (nie ważne czy 3 czy 6, czy CX-5) jest fatalne wyciszenie. Wiem z doświadczenia, znajomy przesiadł się z Hyundaia i30 na nową Mazdę 6 po lifcie, narzeka na słabe wyciszenie na autostradzie (na forum Mazdy ostro narzekają). Tak to jest jak się kupiło nowy samochód w ciemno bez jazdy próbnej, a kierowało się przyspieszonym biciem serca ze względu na wygląd. Dzisiaj to już nie do przyjęcia aby fabrycznie nowy samochód kompaktowy nie różnił się wyciszeniem od 15 czy 20 letniego samochodu kompaktowego. Dzisiaj ma być cicho przy 130 km/h na autostradzie. Poniższa tabela odzwierciedla fatalne wyciszenie Mazdy 3 na tle konkurencji.

 

thumb_hosting_zdjec_1490120666__test.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby na papierze wygląda skromnie, w rzeczywistości to jest sporo. Clio III 1.2 wolnossące nie należy do cichych, a ma 67,5 dB przy 100 km/h (ciszej niż nowa Mazda 3). Dacia Logan 1.4 z 2008 roku gdzie w ogóle nie ma wyciszenia (budżetowy samochód) ma 70,6 dB, czyli raptem więcej od Mazdy o 1,6 dB.

 

Jak widać żądania klientów nie zostały zignorowane przez Renault – gama modeli Kadjar oraz Megane zostanie wzbogacona o 165-konną wersję benzynową.

Na innej publikacji informują że tylko Kadjar otrzyma silnik TCe 165. Na obecną chwilę na francuskie stronie Renault można skonfigurować tylko Kadjara TCe 165, który jest droższy niż Kadjar TCe 130 EDC, więc cena kosmiczna :) Megane wciąż ma tą samą paletę silnikową.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie sugerował co pokazuje decybelomierz. On może zbierać inne częstotliwości niż to co nas drażni w uchu. Wiele razy zwracał na to uwagę youtuber Saturday Car Fever co testuje samochody a on z zawodu jest muzykiem. Gra chyba na kontrabasie.

 

W Megane to nie, ale Grand Scenic wszystkie z Tce 130 wyprzedane. Aż tak Scenic się sprzedaje? https://www.renault.pl/content/dam/Renault/PL/pdf/pricelists/nowy-grand-scenic-price.pdf Zachar mówił, że rodziny, głównie kobiety tak bardzo decydują się na Grand Scenic. To nie mój segment samochodu i nigdy nie będzie, ale jestem w szoku, że to się sprzedaje.

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!