Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupujemy MIVPhI


Rolandzikl

Rekomendowane odpowiedzi

Zobaczmy jeszcze na ile go wycenią.

 

Swoją drogą, nie do końca rozumiem to marudzenie, że 130KM w kompakcie jest za mało. Moim zdaniem taka moc z powodzeniem sprawdza się w samochodzie dla niewielkiej rodziny, zarówno w mieście jak i na trasie. Oczywiście przy prędkościach dozwolonych. Z wyprzedzaniem na drogach krajowych też nie ma tutaj problemu. No chyba, że ktoś oczekuje niemal "binarnego" przyśpieszenia - ale to raczej powinien przesiąść się na motocykl albo samochód wyczynowy. W praktyce wystarczy nieco przewidywać sytuację na drodze i można wyprzedzać również Pandą.

 

Przecież nie tak dawno motory o pojemnościach 1.8l czy 2.0l osiągały mniejsze moce. Jaki jest więc tzw "use case" uzasadniający posiadanie 200KM w kompakcie dla przeciętnego użytkownika?

 

EDIT: Żeby nie było, popularny VW Golf MK3 1.8 z końca lat dziewięśdziesiątych posiadał 90KM i masę własną ok 1100kg. Nowa Meganka ma 130KM i masę ok 1200kg.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja Limited będzie słabo wyposażona czytałem gdzieś artykuł i mają być w tej wersji felgi 17" i lusterka w kolorze piano black jako dodatek do wersji Zen. Silnik 1.2 130km KM jest naprawdę dynamiczny elastyczny i ekonomiczny jeśli tego chcemy. Spokojnie można wyprzedzić w 4 dorosłe osoby. Gdybym miał teraz wybierać między 1.2 tce a 1.6 tce decydowała by raczej cena. Przeskoczyłem z silnika 2.0l 140KM i jestem naprawdę miło zaskoczony.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu bardziej niż o moc, chodzi o pojemność. Mazda 3 przy 120 km KM(nie wspomnę o 168km KM), bije Megane 130 km KM. Wolnossący silnik, ale samochód szybciej przyspiesza, mniej pali i przede wszystkim silnik nie jest wysilony. Można robić takie auta, które są proekologiczne, mocne i nie maja małych silników. Szkoda, że europejscy producenci na siłę wciskają nam coraz mniejsze i coraz gorsze silniki. Mogłem się wstrzymać, to bym kupił 1.6 Tce :), ale nic za 4 lata zmiana, więc wiem, co kupie następne. :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest ta granica kiedy przestaniemy mówić, że silnik nie jest wysilony? Ford T posiadał silnik 2.9l o mocy 22.5KM. Toż to bardzo wysilony silnik ma ta Mazda... :)

Dwa, moc sama w sobie ma przełożenie jedynie na prędkość maksymalną :) Nie zapominaj o zestopniowaniu skrzyni biegów, które to wpływa na elastyczność i zużycie paliwa w normalnym użytkowaniu. To, że auto ma słabsze przyśpieszenie 0-100km/h świadczy tylko i wyłącznie o tym, że ma słabsze przyśpieszenie 0-100km/h. I o niczym więcej. A więc w tym konkretnym przypadku, silnik wraz ze skrzynią są tak ustawione aby przyśpieszenie w folderach wyglądało dobrze. Pytanie jak np wygląda głośność przy prędkościach np 120km/h? Megane bije tu na głowę Mazdę :) Silnika w Megane 1.2 długo nie słychać.

 

Świat idzie do przodu. Mazda pozostaje jedynym pośród kompaktów, który oferuje silniki bez turbo bo nawet Honda zmieniła ofertę wraz z nowym modelem.

A jak było z dieslami? Póki nie pojawiło się turbo, nikt tym w zasadzie nie chciał jeździć. A obecne diesle z turbo są praktycznie "nie do zajechania". Kto powiedział, że tak nie będzie z benzynowymi?

 

BTW. Dla koneserów samochodów zza wielkiej wody, silnik 1.6 TCE też jest małolitrażowy. Nie tragizujmy, 0,4l nie robi żadnej różnicy.

BTW2. Moc uzyskana z jednego litra dla wersji 1.6 oraz 1.2 są zbliżone. Można więc uznać, że oba są tak samo "wysilone" i padną po przejechaniu 100tyś km :)

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jedynie silnik Megane jest trochę cichszy. Jak nie chcesz słyszeć silnika w samochodzie, to najlepiej kupić Tesle. :) A co do postępu, to europejscy producenci zaczynają wracać do większych silników, a to o czymś świadczy.

 

Uwierz mi, że 0,4 jednak robi różnice. Duże może więcej. :)

Edytowane przez wojfux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj proszę jeszcze raz ta cześć o zestrojenie silnika i skrzyni biegów:) Wybacz, 1.6 jest dla mnie tak samo "duże" jak 1.2. Trzeba było kupić Mazdę:)

 

Zreszta, proponuje koniec off topu. Niech każdy jeździ tym co lubi albo na co go stać. Byle przepisowo:)

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane ma więcej miejsca w środku(lepiej mi się w nim siedzi) i tym wygrał z Mazda, a silnika Renault nie chciał zamontować. :) Napisałem, że jak chcesz mieć cichsze auto to kup Tesle. :) Tym skwitowałem Twoją opowieść o przełożeniach. :) Ja testowałem mazdę i dużo głośniejsza nie jest, ale masz racje koniec offtopu. Każdy jeździ tym co lubi.

Edytowane przez wojfux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą, nie do końca rozumiem to marudzenie, że 130KM w kompakcie jest za mało. Moim zdaniem taka moc z powodzeniem sprawdza się w samochodzie dla niewielkiej rodziny, zarówno w mieście jak i na trasie.

pewnie że tak, no ale jaki widać każdy chce więcej i więcej...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że będzie silnik 1.6 w zwykłej Megance. To jest odpowiedź na 1.5 TSI VW i 1.5 Hondy. Wtedy cenowo też Meganka zrówna się z cenami VW i Hondy z tym silnikiem. Dla mnie cenowo od razu taka opcja odpadnie. Nic mi to nie da, że do oferty wejdzie taki silnik.

Żeby kupić fajną Mazde 3 z silnikiem 2.0 bym musiał dać 92k złotych. Ten silnik to nie taki zwykły wolnossak. To silnik z turbo bez turbo. Potężna kompresja w komorze spalania z bezpośrednim wtryskiem. Cała tajemnica w tych ich silnikach.

Żebym miał ponad 100k pln to bym kupił nową Hondę 1.5 180 koni. Trochę ma brzydki tył, ale przód ładny. Pertyn ględzi bardzo chwalił nową Hondę. Nawet wolna i wyjąca silnikiem skrzynia biegów CVT jest dobrze zestrojona z tym silnikiem.

 

Tce100 to zły stosunek mocy do masy. Meganka to nie taki lekki samochód, 1281kg. Tce130 jest optymalne i nawet na 6 biegu jadąc 100km/h na krajówce da się dość dynamicznie wyprzedzić samochód. Nie ma potrzeby redukować do 5tki. Pełny moment obrotowy w dole bardzo się przydaje. Pali tyle samo co Punto 1.2 60KM 8V. Tu nie sugeruję się co pokazuje komputer, ale robieniem tych samych tras. Taki zbieg okoliczności, że punto i meganka mają tę samą pojemność zbiornika paliwa, 47 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu bardziej niż o moc, chodzi o pojemność. Mazda 3 przy 120 km KM(nie wspomnę o 168km KM), bije Megane 130 km KM. Wolnossący silnik, ale samochód szybciej przyspiesza, mniej pali i przede wszystkim silnik nie jest wysilony.

Mazda 3 przyspiesza do setki lepiej o zaledwie 0,2s. Na elastyczność przegrywa z wiadomego powodu. Największą bolączką każdej Mazdy (nie ważne czy 3 czy 6, czy CX-5) jest fatalne wyciszenie. Wiem z doświadczenia, znajomy przesiadł się z Hyundaia i30 na nową Mazdę 6 po lifcie, narzeka na słabe wyciszenie na autostradzie (na forum Mazdy ostro narzekają). Tak to jest jak się kupiło nowy samochód w ciemno bez jazdy próbnej, a kierowało się przyspieszonym biciem serca ze względu na wygląd. Dzisiaj to już nie do przyjęcia aby fabrycznie nowy samochód kompaktowy nie różnił się wyciszeniem od 15 czy 20 letniego samochodu kompaktowego. Dzisiaj ma być cicho przy 130 km/h na autostradzie. Poniższa tabela odzwierciedla fatalne wyciszenie Mazdy 3 na tle konkurencji.

 

thumb_hosting_zdjec_1490120666__test.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby na papierze wygląda skromnie, w rzeczywistości to jest sporo. Clio III 1.2 wolnossące nie należy do cichych, a ma 67,5 dB przy 100 km/h (ciszej niż nowa Mazda 3). Dacia Logan 1.4 z 2008 roku gdzie w ogóle nie ma wyciszenia (budżetowy samochód) ma 70,6 dB, czyli raptem więcej od Mazdy o 1,6 dB.

 

Jak widać żądania klientów nie zostały zignorowane przez Renault – gama modeli Kadjar oraz Megane zostanie wzbogacona o 165-konną wersję benzynową.

Na innej publikacji informują że tylko Kadjar otrzyma silnik TCe 165. Na obecną chwilę na francuskie stronie Renault można skonfigurować tylko Kadjara TCe 165, który jest droższy niż Kadjar TCe 130 EDC, więc cena kosmiczna :) Megane wciąż ma tą samą paletę silnikową.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie sugerował co pokazuje decybelomierz. On może zbierać inne częstotliwości niż to co nas drażni w uchu. Wiele razy zwracał na to uwagę youtuber Saturday Car Fever co testuje samochody a on z zawodu jest muzykiem. Gra chyba na kontrabasie.

 

W Megane to nie, ale Grand Scenic wszystkie z Tce 130 wyprzedane. Aż tak Scenic się sprzedaje? https://www.renault.pl/content/dam/Renault/PL/pdf/pricelists/nowy-grand-scenic-price.pdf Zachar mówił, że rodziny, głównie kobiety tak bardzo decydują się na Grand Scenic. To nie mój segment samochodu i nigdy nie będzie, ale jestem w szoku, że to się sprzedaje.

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!