Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kupno kilkuletniej Megane III


bombadil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Forumowiczów.

Jako człowiek dojeżdżający 110km w jedną stronę do pracy, chciałbym zasięgnąć rady długodystansowych użytkowników 1.5 dci.

 

Od paru lat jeżdżę słabym, głośnym, ale kompletnie bezawaryjnym 1.9 SDI. Autko na kołach ma już 340tyś km i oprócz wymiany części eksploatacyjnych, oleju co 15-20tyś i rozrządu co 90tyś, nic kompletnie nie trzeba w nim robić. Do tego przy prędkości do 110km/h pali 4,7l. Od wymiany do wymiany oleju dolewam ok. 1 litr.

Czas jednak na kupno czegoś młodszego, większego i wygodniejszego. Wybór padł na Megane III Grandtour z silnikiem 1.5 dci 110KM.

Czy jest ktoś na forum kto z takim silnikiem robi po 40-50tyś km rocznie?

Zakładając, że auto kupię powiedzmy z przebiegiem 120tyś km to w 5 lat dołożę ok. 200tyś. Czy te silniki wytrzymują tyle?

Wiem, że dużo zależy od tego jak auto było traktowane przez poprzedniego właściciela (głównie interwały wymiany oleju), ale załóżmy optymistycznie, że trafię na dobry egzemplarz :)

Pozdrawiam!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość zakupów w Polsce to 10 letnie auta z przebiegiem ok.300.000 km. Zakup auta sprawdzonego, nie od handlarzy, to wyższa szkoła jazdy. Jest do zrealizowania/

 

Najpierw kropka, przecinek potem spacja. Poprawiono Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Andrzej. Ja akurat szukam tylko krajowych od pierwszego właściciela, max 5-6 lat.

 

Chodzi mi o to czy ma ktoś tutaj przejechane ponad 300tys.km bez poważniejszych napraw na silniku 1.5 dci 110KM. Wiem że turbina czy dwumasa pewnie tyle nie wytrzymają, ale czy cala reszta daje radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam meganę 1.5, 64 KW, kupioną w 2010 roku, teraz ma na liczniku 240 tys km, z tym , że ostatnio nie jeździ tyle co kiedyś.

Do tej pory moja Megi chodzi idealnie, to najlepsze auto jakie miałem w życiu , a miałem kobiet wiele: f125P, f125P, ford escort, ford focus, Megane 2 dci, megane 3 dci.

Szczerze polecam ten silnik , wszystkie przeglądy diagnostyczne przechodzi bez problemu.

A czy Twoje auto przejedzie tyle, co chcesz, to głównie od Ciebie zależy.

Wiadomo: olej, paliwo dobry serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tu masz Scenica 1.5 dCi 2009r. przebieg 400tys i to auto prawdopodobnie było serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta czyli wymiany oleju co 30tys,jest to pofirmówka więc nie było jakoś specjalnie szanowane ;)

 

http://olx.pl/oferta/renault-scenic-pelny-serwis-CID5-IDdJH3t.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już wiemy, że wersje 90KM przejadą sporo (pytanie czy w tym Scenicu nie wymienili połowy silnika po drodze...). 110KM jest bardziej wysiloną jednostką i obawiam się, że odbija się to na trwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że dzisiaj nie ma diesla dorównującego trwałością na poziomie wolnossącego 1.9 SDI czy 1.9D Renault z lat 90 tych. Mercedes W123 (beczka) sprzed prawie 40 lat bez problemu robił 1, a nawet 2 miliony km bez remontu. Dzisiejsze diesle spod gwiazdy na masce nie dorównują takim przebiegom choćby w 50%. Dzisiejsze Mercedesy korzystają z silników diesla Renault - Mercedes Citan 1.5 dCi, Mercedes C klasy 1.6 dCi.

 

Wszystko zależy jaki egzemplarz kupisz. Jeśli olej był zmieniany co 30 tyś km, albo więcej to jest pewne ryzyko. Znam kilka osób które mają 1.5 dCi po 200 tyś km, oraz po 300 tyś km i mają fabryczny osprzęt. Mam w rodzinie Clio III 1.5 dCi, dobija 180 tyś km, nic się nie dzieje. Olej zmieniany co 15 tyś km pełen syntetyk.

Edytowane przez mayn
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!