Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem, szarpanie...


Rekomendowane odpowiedzi

Od zeszłego roku pojawił się problem z odpalaniem, szarpaniem podczas jazdy mojej Meganki. Nie jest to przypadłość regularna i ciężko jak na razie znaleźć przyczynę.

 

Model: Megane I

Silnik: 1.4eco (BA0T)

Kod silnika: E7J.624

 

Zazwyczaj, gdy bardziej popada (większa wilgotność), lecz nie jest to regułą, to szarpie podczas jazdy na zimnym silniku i trzeba gazować mocniej, aby nie zgasł. Jak zgaśnie, to jest kłopot odpalić (czasem udaje się po 10 minutach, czasem na drugi dzień)

 

Kilka sytuacji:

1. Raz dusiło i szarpało autem przy większym deszczu (możliwe, że narzeczona wjechała w kałużę) i zdusiło aż zgasło, a następnie nie można było odpalić. Jak przyjechałem (ok. 30 minut później) odpalało od strzału.

2. Innym razem zgasł na biegu jałowym po tym jak zaczęły falować obroty i jakby się dusił (próba odpalania na załączonym

). Udało się odpalić po ok. 15 minutach i szarpał przez kilka kilometrów.

3. Kilka tygodni temu (już po wymianie świec, kabli, rozrządu i czujnika położenia wału), jak tylko przyszła odwilż znów nie chciała zapalić na parkingu (kilkanaście prób po parę sekund aż do rozładowania akumulatora). Próba palenia na pych też nic nie dała. Na drugi dzień (po naładowaniu akumulatora) auto odpaliło bez problemu.

4. Najświeższy przypadek, tylko inna trochę sytuacja. Wyjechałem z rana (ok. 1-2 km). Wszystko jak najlepiej działało. Kilka minut później (gdy wróciłem) przypadkiem przy odpalaniu, jak już chciał zaskoczyć (ok. 1-2 sekundy kręcenia) puściłem kluczyk zbyt szybko. Po tym nie chciał odpalić. Po kilku minutach udało się, ale od razu zgasł i koniec. Czekałem kilkanaście minut i podczas dłuższego kręcenia (4-5 sekund) załapał i go chwilę "gazowałem", a puszczając na chwilę gaz dusił się i chciał gasnąć. Po dłuższym "gazowaniu" chodził bez zarzutu. Załączyłem

z próby odpalania.

 

Czasem 1-2 tygodnie nic się nie dzieje. Czasem nawet gdy większa wilgotność pali bez problemu i nawet nie szarpie.

 

Ostatnio wymienione (w ciągu 2-3 miesięcy): kable, świece, czujnik położenia wału, termostat, a przy okazji rozrząd i pompa wody (wszystko u jednego mechanika).

Poprzedni właściciel zostawił mi w spadku "odcięcie zapłonu w postaci przełącznika". Odcinał chyba dopływ paliwa. Został usunięty (o ile dobrze mechanik to zrobił)

Zarówno przed jak i po wymianach są te same objawy.

 

W piątek (19.02.2015) wieczorem lałem wodą ze zraszacza po kablach i kopułce dość obficie i cały czas silnik pracował normalnie (to samo na drugi dzień). Jedynie mnie zdziwiło, że całkiem nowe przewody WN a na jednym przewodzie mała iskierka przeskakiwała na obudowę silnika.

 

Proszę o jakieś pomocne sugestie zanim wymienię pół auta (na forum nic pasującego idealnie do mojego problemu nie znalazłem)

Edytowane przez krzysieq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba została cewka, kopułka (podpalone styki, może być mokro w środku, lanie na nią nic nie zmieni) z palcem rozdzielacza, albo wiesza się silniczek krokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Pawel napisal, cewka, kopulka i silniczek krokowy. Jesli wydaje sie ze silnik pracuje na 3 garach to Cewka i/albo kopulka do wymiany-nawet urzywane sprawne. Jak silnik dobrze pracuje ale faluje i gasnie to silnik krokowy- kup oryginal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!