Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mi akurat nie przeszkadza, że razem z odpaleniem auta i pozycji O na manetce odpalają się światła dzienne tak mi ustawiło ASO i tak cały czas jeżdżę na ustawieniach auto i czujuni dobiera sam czy zapalić światła dzienne czy drogowe, a przełącznika od świateł w ogóle nie dotykam tak jest wygodnie

Hmmmm u mnie mogę sobie to sam zmienić w menu ustawień.....

Pozdrawiam.

A

Edytowane przez Andriu_un
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadek 2: Korzystam z HF, tj.: wsiadam do auta, kartę mam w kieszeni spodni -> Wciskam Start -> następuje ZAPŁON, czyli: Podświetlają się kontrolki, otwierają się lusterka, przeprowadzany jest test systemów pokładowych -> ale nie mogę sterować szybami.

Żeby w Przypadku 2. móc sterować szybami muszę wykonać jedną z dwóch czynności: [ sięgnąć do kieszeni spodni, wyciągnąć kartę, włożyć ją do czytnika -> wtedy dopiero - ni stąd ni zowąd - aktywuje się opcja sterowania szybami ] - LUB - [ gdy nie chcę wyciągać karty z kieszeni spodni - muszę odpalić na chwilę silnik -> wtedy funkcja sterowania szybami się aktywuje ]... Zarówno pierwszy jak i drugi sposób z tych podpunktów jest bez sensu... Pierwszy, bo mając HF i tak muszę sięgnąć po kartę, drugi, bo muszę na chwilę uruchomić silnik :/.

W tym przypadku zapłon nie jest włączony i większość systemów ma odcięty prąd, tak właśnie ma być.

Co zrobić, żeby wymusić zapłon, to już wcześniej napisałem.

W autach innych marek mających HF bywa tak, że tylko drzwi można otworzyć bez wyciągania pilota, ale do odpalenia trzeba go umieścić w czytniku.

Zatem w MIII (przynajmniej phI) jest to niedopatrzenie / bug w oprogramowaniu...

Raczej niedopatrzenie było w MII PHI, bo w późniejszych autach było już tak, jak jest teraz.

Szyby mają działać po włączeniu zapłonu, a nie po otworzeniu auta.

 

Dodano: 10 mar 2016 - 16:40

Hmmmm u mnie mogę sobie to sam zmienić w menu ustawień.....

Zależy od rocznika, we wczesnych wersjach nie było to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyby mają działać po włączeniu zapłonu, a nie po otworzeniu auta.

Ale nie piszę żeby szyby działały po otwarciu auta... Tylko właśnie po włączeniu zapłonu -> włożeniu karty do czytnika lub przy HF wciśnięcie Start...

Zarówno jedno jak i drugie prowadzi do tego samego, tj. otwarciu lusterek, włączenie kontrolek na desce, test podzespołów itp... Jedyna różnica to właśnie szyby...

 

Z tego co piszesz wynika, że włożenie karty do czytnika to jest zapłon, a wciśnięcie Start przy HF to już nie jest zapłon (mimo, że prócz szyb - działa identycznie jak włożenie karty)...

Edytowane przez Ravvar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa, no chyba że tak...

Swoją drogą trochę to psuje całą ideę HF (bez użycia karty wejdziesz do auta, uruchomisz silnik, ale szybami się nie pobawisz dopóki nie odpalisz silnika, eh)... Już mogli "dorzucić" aktywację szyb po wciśnięciu Start, życie byłoby prostsze ;).

No nic to, trzeba będzie się latem przyzwyczaić by kartę mieć na podorędziu do aktywowania szyb czekając na kogoś w aucie przed jazdą...

Edytowane przez Ravvar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MII PHI automat świateł można włączyć lub wyłączyć naciskając przycisk na manetce kierunkowskazów. Co model rocznikowo wyżej to więcej opcji ale mniej funkcjonalnie? W PHI np. nie ma opcji auto-składania/rozkładania lusterek, tylko ręczne wyzwalanie z pokrętła ich regulacji. A przecież też wydaje się logiczne aby taka opcja była. Tak samo jak naciśnięcie przycisku bez trzymania pedałów, ja to porównuje do włożenia kluczyka do stacyjki bez przekręcania.

W golfie wtedy chodzi radio i szyby reszta czeka na przekręcenie kluczyka ale odpalać silnika i tak nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!