Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.4 TCe 130 - pomoc w decyzji zakupu - trwałośc i koszty


endrju.m

Rekomendowane odpowiedzi

Zdaje sobie sprawę, że został wypuszczony niedawno, ale czy ktoś posiada już jakieś doświadczenia z tym silnikiem?

 

Zamierzam kupić Scenic III XMOD i stoję przed wyborem między tym silnikiem, a dieslem dCI 130. Z prostej kalkulacji wynika, że przy moich przebiegach (mniej niż 18000 rocznie), diesel będzie się bardzo długo zwracał. To co trochę mnie martwi to downsizing i jego wpływ na elastyczność silnika. W oficjalnej dokumentacji 1.2 TCe 130 jest o sekundę wolniejszy do setki od poprzedniej wersji (1.4 TCe 130) przy tej samej mocy i wyższym momencie obrotowym. Trochę mnie to zastanawia dlaczego, przy lepszych (moment obrotowy) i tych samych (moc) parametrach silnik ma gorsze wyniki. Efekt downsizingu?

Edytowane przez endrju.m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wybrałbym diesela, ale wiadomo jak nie robisz dużych przebiegów nie zwróci się szybko, chociaż to zależy także jak długo planujesz nim jeździć.

Proponuję wybrać się do salonu i wziąć TCE na jazdę próbną i porównać na własnej skórze.

 

W sumie ten TCE też mało palić nie będzie - będziesz chciał jechać ekonomicznie, co nie znaczy dynamicznie , znów jak będziesz go często cisnął okaże się, że diesel (wiadomo) spali mniej , przy tak samej dynamicznej jeździe i może zwrócić się szybciej niż przypuszczasz.

Pomyśl jak często jeździsz swoją aktualną benzynką w granicy mocy maksymalnej i maksymalnego momentu(chociaż tutaj ten TCE max. moment osiąga nisko).

Wybór należy do ciebie.Oba są fajnymi silnikami - tylko właśnie to spalanie w TCE nie zawsze jest zbliżone do tego co podaje producent...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zdaję sobie sprawę, że to nowy silnik, dlatego też ciężko znaleźć jakiekolwiek opinie (poza tymi z jazd testowych). Przeszukałem zarówno Polskie, Francuskie, Angielskie i Niemieckie fora ale niewiele znalazłem.

 

Mój problem (a w zasadzie nie problem) polega na tym, że znalazłem idealnego Scenica XMOD u mnie w mieście do odbioru w salonie od ręki. Pasuje mi wszystko od wyposażenia, przez kolor, aż po dobry rabat który wynegocjowałem. Diesel 130 km jest dostępny tylko jeden w Polsce, ale jest żółty i odpada. Ponadto już sprzedałem swoje stare. Co do silnika, to i tak nastawiałem się na benzynę od początku, jedyne co nie dawało mi spokoju to ten downsizing i brak opinii o tym silniku po parunastu tysiącach kilometrów.

 

Zatem zostanę chyba pierwszym forumowym oblatywaczem silnika 1.2 Energy TCe 130. Przede mną dość długa wakacyjna trasa (do Włoch), zatem przez najbliższe tygodnie spodziewajcie się raportów :applause:

Edytowane przez endrju.m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem zostanę chyba pierwszym forumowym oblatywaczem silnika 1.2 Energy TCe 130. Przede mną dość długa wakacyjna trasa (do Włoch), zatem przez najbliższe tygodnie spodziewajcie się raportów

To trzymamy kciuki i oczekujemy rzeczowych i konkretnych raportów ;) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam swoje zdanie na temat downsizingu. To jest dobre ale nie dla każdego. Co do osiągów to nie patrz na sekundę w tą czy w tamtą stronę. Scenic 1,4 Tce dużo palił to pewnie dali w 1,2 TCe dłuższą skrzynie i stąd trochę gorsza elastyczność. Ogólnie do jazdy po mieście wystarczy ale szału nie będzie. Ja w 1,4 ciągle wkręcam silnik aby sensowne tępo nadać autku bo co z tego , że moment obrotowy jest w miarę nisko ale i tak zawsze jest go za mało :) Ogólnie silniki z rodziny tce są może mniej skomplikowane od TSi ale w Renault nie słychać jakoś o awariach rozrządu czy nagarach na zaworach dolotowych.

Co do spalania to jeździłem już różnymi "małymi" uturbionymi wynalazkami ale starej zasady nic nie zastąpi. Uważam , że nic nie zastąpi dużej pojemności , chyba że jeszcze większa pojemność.

Wczoraj wróciłem z wakacji. Z Wrocławia nad Bałtyk - Pobierowo. Trasa nawet fajna i zróżnicowana. Trochę lokalnych dróg , trochę ekspresówek i autostrad S3, ogólnie to spalanie jak na takie autko uważam za trochę nieadekwatne. W drodze nad morze wyszło 10 L/100 z powrotem 9,7 L/100. Wiem , że gdybym jechał trasą lokalną bez autostrad to wyszłoby około 8,5 l. Niestety małe silniki ( i wysokie auta) przy dużych , autostradowych prędkościach palą dużo. Na to nie ma mądrego. Mały silnik benzynowy aby wykrzesać moc potrzebuje więcej powietrza (turbo) i oczywiście proporcjonalnie więcej paliwa. Najlepszy jest efekt jak się wyprzedza z gazem w podłogę - 26L/100 km ;)

Na koniec podam spalanie w aucie , którym miałem " przyjemność" pojeździć. Był to FIAT 500L ( minivan) z silnikiem 0,9L 2 (dwa) cylindry !!! Spalanie przy średni dynamicznej jeździe we Wrocławiu wyszło 10 L/100 km !!!!! Osiągi mizerne a dane katalogowe nijak się mają do fatalnych odczuć podczas jazdy tym autem.

Reasumując jestem bardzo zadowolony ze SCENICA ale chyba brałbym najmocniejszego Dci albo szukałbym innego auta. Moc silnika musi być adekwatna do masy i rodzaju nadwozia auta oraz jego przeznaczenia itp. Wiadomo , że 130 KM w aucie typu niski sedan będzie na autostradzie dawało radę ale w Vanie lub suVie już nie za bardzo.

1,2 Tce to po mojemu jedynie do Clio lub ewentualnie do Megane. Scenic jest za duży i za cięzki. ( nie wierz w dane producenta, Scenic 1,4 gotowy do drogi to 1500kg !!!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie. Teraz jest trend w koncernach samochodowych do wyciągania jak największej mocy z silników o jak najniższej pojemności. I co to daje, tylko i wyłącznie zadowolenie koncernu i pseudo ekologów. Koncernów bo silniki są bardzo wyżyłowane, a co za tym idzie zmniejsza się ich żywotność. Ekolodzy bo mniej trafia zanieczyszczeń do atmosfery. Kierowca już nie za bardzo, przykłąd silników VW. Podam prosty silnik ze stajni Daewoo. Wzięli silnik 3 cylindrowy 800cm3 z Suzuki Alto o mocy 35KM (nie zniszczalny) i zamontowali najpierw w Tico na gaźniku i miał ten silnik 41KM (także nie do zajechania), potem postanowili go wykorzystać w Matizie i moc podnieśli do 51KM na wtrysku i taka wysilona jednostka już sprawiała problemy po 100tyś km.

 

Dodano: 05 sie 2013 - 10:49

Zobaczcie co jest w USA. Tam silniki są wieczne. Duża pojemność przy stosunkowo małej mocy. I to jest trwałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie długo jak się pochwalisz , że masz auto z silnikiem 1,8 lub nie daj Boże 2,0 l oraz cztery cylindry to będziesz GOŚĆ. W dobie konstruowania dwu i trzy cylindrowych silniczków o pojemności do 1,0 auta staną się tylko blaszankami do przemieszczania z punktu A do B.

Najbardziej zdumiewa mnie zaćmienie wszystkich tych Ekologów i innych frakcji , których to zadowalają takie bzdety na papierze. Wystarczy zmienić zasady cyklu pomiarowego średniego spalania z tego laboratoryjnego na takie realne warunki. Zaraz wyjdzie na to , że cała ta praca wielkich konstruktorów poszła na marne. Prosty przykład : silnik o mocy 250 KM będzie przy 180 km/h pobierał tylko część swojej mocy natomiast silnik o mocy 125 KM będzie już w tych samych warunkach dawał z siebie wszystko i spalał wszystko ile się tylko przez wtryskiwacze zmieści. Co do spalania to jest jeszcze jedna ogólna zasada. Im mniejsza masa i mniejsze opory zewnętrzne tym mniej energii potrzeba do utrzymania zadanej prędkości. Nigdy auto o masie 1700kg nie będzie tak ekonomiczne jak to z masą własną 1200kg. Cuda downsizingu tutaj nie na wiele się przydadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wróciłem z wakacji. Z Wrocławia nad Bałtyk - Pobierowo. Trasa nawet fajna i zróżnicowana. Trochę lokalnych dróg , trochę ekspresówek i autostrad S3, ogólnie to spalanie jak na takie autko uważam za trochę nieadekwatne. W drodze nad morze wyszło 10 L/100 z powrotem 9,7 L/100. Wiem , że gdybym jechał trasą lokalną bez autostrad to wyszłoby około 8,5 l. Niestety małe silniki ( i wysokie auta) przy dużych , autostradowych prędkościach palą dużo. Na to nie ma mądrego.

 

Sporo Ci wyszło to spalanie. Moje na trasie 3600km (głównie autostrady i prędkość 130-140km/h) to 8,7l/100km co uważam za zupełnie normalne spalanie (w końcu autostrada i wyższa prędkość). W mieście spalanie potrafi podskoczyć i do 9l, ale ile się po tym mieście robi kilometrów?

Co do wyboru Scenica 1.2 TCe to zdecydowanie bym odpuścił... Ile taki silnik wytrzyma tyś km? Dla mnie to zarzynanie silnika już od pierwszych kilometrów. 1.4 i 130KM to jeszcze nie wyczyn (VW potrafi więcej), ale wyciskanie mocy z takiej pojemności nie może być fajne... Jeśli nie pojawi się za kilka lat jakaś nowa koncpecja silników w Renault to nie wiem czy kolejnym autem będzie właśnie ta marka... A szkoda, bo sam Scenic to bajka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W vw są silniki 1.4 TSI o mocy 160KM.

1.2 TCE i 130KM to wcale nie tak wiele jak na doładowany silniczek.

I tak te 100k km powinien spokojnie jeździć. Później sprzedajesz i nie zastanawiasz się nad tym ile rzeczony silnik jeszcze da radę pracować w dobrej kondycji.

Ale ogólnie sam jestem przeciwnikiem downsizingu. Już wolę przestarzałe albo nowoczesne wolnossące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam mętlik.. Człowiek, chce kupić pierwszy raz w życiu nowe auto, a tu downsizing i wielka niewiadoma.. Chyba jednak popytam o 1.6 dCi (choć to też downsizing)

Edytowane przez endrju.m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

endrju.m trzeba się autem przejechać przed zakupem, żeby mieć porównanie. Jeśli będzie odpowiadać, to nie ma co na zapas napychać sobie głowy domysłami. Według mnie warto rozważyć 1.5 dCi 110, różnica w cenie już nie taka duża, a lepsza elastyczność i spalanie. W każdym razie gdybyś wybrał 1.2 TCe to poproszę o dokładny raport z wyjazdu, jestem bardzo ciekaw tego silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam mętlik.. Człowiek, chce kupić pierwszy raz w życiu nowe auto, a tu downsizing i wielka niewiadoma.. Chyba jednak popytam o 1.6 dCi (choć to też downsizing)

Oczywiście wiesz, że to diesel i w mieście po roku Ci się zapcha filtr (fap)? Przy kupnie swojego TCe widziałem na własne oczy akcję, jak gość kłócił się ze sprzedawcą o swojego Scenica (dci). Podczas jazdy po mieście Wrocławiu wystarczył tylko rok, aby auto trafiło do serwisu. Powód? FAP. Miałem okazję przejechać się dci i zaskoczył mnie kulturą pracy, ale jednak to diesel... W TCe koledzy prosili mnie o włączenie silnika (zaraz po kupnie auta),a ja im na to, że przecież jest włączone :)

Oczywiście nie odradzam silnika 1.2 TCe, bo nie miałem z nim nigdy do czynienia. Bałbym się go jednak brać np do Grand Scenica... Może zwykły Scenic (trochę lżejszy) nie będzie się zbyt męczył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powodzenia w takim razie z tym filtrem... Ja widziałem akcję na własne oczy (pod koniec 2011 roku). Gość, który mi sprzedawał TCe powiedział tylko, że facet kupił dci do miasta. Potem dodał: I wszystko jasne... FAP to FAP, kiedyś się na pewno zapcha. Pytanie tylko: kiedy.

Toyota ma dodatkowy wtryskiwacz, może i Renault ma takie zastosowanie? Nie wiem. Wiem tylko, że samo wypalanie musi być dokonane w dogodnych warunkach, a jazda po mieście nigdy temu nie sprzyja.

Edytowane przez norbert_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O żenującej wiedzy handlowców z salonów to może nie dyskutujmy ;) Tak, ma dodatkowy wtryskiwacz. Wypalanie nie musi już być wykonane w dogodnych warunkach, nawet o nim nie wiesz, a wypala się nawet pod światłami z moich obserwacji. Żona codziennie jeździ do pracy 10km w jedną stronę, oczywiście w weekendy mamy dłuższe wypady, ale zimą zdarza się nawet miesiąc tylko i wyłącznie samego miasta. Od grudnia przejechane 21kkm :) Podobne legendy (nie do miasta, nie na krótkie trasy) słyszałem przy poprzedniej MII dCi... przejechała bezawaryjnie 150kkm ;)

 

Jeśli różnica w cenie = porządne wakacje to sam bym chyba teraz wybrał 1.2 TCe, jeśli faktycznie ma niskie spalanie.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!