Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie opony letnie wybrać ?


theon74

Rekomendowane odpowiedzi

Dunlop SP Sport Bluresponse.

68db, tyle co zimowe Alpiny 5.

A jak porównaniu do twoich zimowych wychodzą te gumy?, ja mam te Alpiny, nie ma porównania do tych Saverów, a wiadomo że w tych autach słychać koła dosyć dobrze, chyba pogonie te Michały, wiem że to dobre opony, tylko głośne, w M3 :)

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak porównaniu do twoich zimowych wychodzą te gumy?

W Megane mam Continentale Conti Sport Contact 5, Dunlopy są cichsze (służbowe) i mają mniejsze opory toczenia. Nie patrz tylko na hałas, właściwości jezdne ważniejsze. Jeden minus dla mnie to brak rantu ochronnego w 17-ach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zużywają się za szybko?

Miałem Continental Sport Contact 2 i chyba były to jedne z gorszych opon.

Bardzo głośne, szybko się zużywały i wcale rewelacyjnie się nie spisywały.

Miałem wtedy porównanie z Michelin Primacy 3, miało się wrażenie, że to zupełnie inna klasa opon.

Dla odmiany Continental Winter Contact TS850 to naprawdę świetne oponki, ciche i przyczepne, ale też niestety dość szybko się zużywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja mam Micheliny Energy Saver + i zlego slowa nie moge powiedziec mam najechane 72 tys. (oczywiscie nie caly czas na letnich), i nie wydaje mi sie zeby byly glosne, trzymaja sie drogi, niegdy nie mialem dziwnych przygod z tymi oponami,  wrecz przeciwnie przy dopopompowanych kolach do wartosci 2.7 przod i 2.5 tyl niske opory toczenia a co za tym idzie male spalanie. Zastanawiam sie nad ponownym kupnem tych opon. Ale skubane jeszcze sie dobrze trzymaja a beda 3 lata jak pomykam Renatka III.

 Przepraszam ze nie uzywam Polskich liter ale jestem w pracy za granica i nie moge zmienic na Polskie litery, prosze o wyrozumialosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia 22.03.2016 o 23:06, theon74 napisał:

zastanawiam się nad Dunlop Sport BluResponse 95H

Mam je w rozmiarze 205/55R16, dla mnie rewelacja 

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet, jeśli dobrze patrzę, to ceny są dobre. Przykładowo ja za Michelin Energy Saver 205/55 R16 zapłaciłem ca. 340 zł za sztukę, a tu są po 320. Inna sprawa, że na Oponeo znalazłem po 309, ale ASO nigdy takich cen nie miało. Niestety cenę pewnie nadrabia montaż opon :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oferta nie wymusza montażu w ASO więc można kupić i jechać gdzieś. Za to przy zakupie Michalin oferują przechowywanie w gratisie. Ja się na razie do zakupu opon letnich nie szykuję ale dobrze wiedzieć i obserwować rok do roku choć dla przykładu w znanym mi Norauto :-D MICHELIN ENERGY SAVER + 205/55 R16 91V są po 304,99 zł więc znów taniej niż w Oponeo :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... A mówili, żeby letnie kupować w zimie, a zimowe w lecie. G... prawda jak widać, promocje przedsezonowe są od tego :-) A z tym montażem w ASO - jasne, ale ilu zamontuje, a jeszcze jak masz przechowywanie gratis... W Krakowie płacę za to stówę! Więc trzeba by to skalkulować, może się opyla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś było ile ASO bierze zwykle za wymianę i przechowywanie opon. Nie były to jakieś przerażające pieniądze ale na pewno ciut więcej niż w zwykłym oponiarstwie. No nic. Może ktoś skorzysta z oferty promocyjnej RP i podzieli się doświadczeniem co i jak. Ja za wymianę (opony na felgach, tylko wyważyć) i przechowywanie "u Henia" płaciłem jesienią 110 zł.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od 2015 śmigam na GOODYEAR EFFICIENT GRIP 205/55/16 91W opony ciche , trzymają się drogi na suchym i mokrym więc śmiało mogę polecić tą markę i model , natomiast co do przechowywania to kupiłem stojak i trzymam je w domu niestety garaż jeszcze w planach

 

Edytowane przez karads
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!