Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy Renault oszukuje tak jak VW ?


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę meganą kombi dci 110 z 2015 roku od 3 miesięcy, zrobiłem nią ponad 10 tys km, ale ani razu nie udało mi się nawet zbliżyć do obiecywanych przez Renault wyników spalania ( Cykl miejski / pozamiejski / mieszany 3,9 / 3,2 / 3,5 ) , które są dostępne w broszurze na stronie Renault Polska, te konkretne dane znajdują się na 13 stronie tej broszury.

https://www.renault.pl/content/dam/Renault/PL/pdf/brochures/megane-grandtour-brochure.pdf

 

Ostatnio robiłem nawet badania w jeździe pozamiejskiej , pojechałem A2 z Wawy do Strykowa i z powrotem , a dziś S7 z Wawy do Radomia i z powrotem.

Wykonałem resety spalania przed wjazdem na "trasę", zapiąłem tempomat na 100 km/h i jazda.

I okazało się , że we wszystkich 4 pomiarach wyszedł wynik 4.0 litra ON/100 km , raz wyszedł 4.1 litra ON/100 km.

Powinno spalać 3.2 litra ON/100 km, błąd jest rzędu 20%, to bardzo dużo.

Kurcze, co ja robię źle że to auto tak dużo pali?

Czy za szybko jadę, czy za wolno żeby uzyskać ten obiecany wynik?

post-195-0-91007200-1458842453_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki producenta uzyskiwane są w laboratoryjnych warunkach, czyli nieosiągalnych na drogach. Ja bym na Twoim miejscu potraktował to jako "minimalne spalanie jakie może kiedyś uda Ci się osiągnąć".

Btw, próbowałeś przy 80 km/h? Wiem, że na autostradzie czy ekspresówce może to być trochę niebezpieczne, ale choćby na jakiś innych drogach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki podane przez producenta są osiągnięte na torze i w normalnej eksploatacji można się tylko zbliżyć do tych wartości ,a VW oszukiwał nie w ilości spalanego paliwa tylko w emisji spalin zresztą nie tylko oni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny, że masz wersję Energy 1.5? Można to sprawdzić po kodzie silnika lub wartości Nm - Energy ma 260Nm, a zwykły 240Nm. Dla zwykłej wersji producent podaje 5,1 / 4,0 / 4,4. Jak już kolega pisał wyżej testy to nie życie, ale można się zbliżyć do tych wartości.

 

...wyszedł wynik 4.0 litra ON/100 km...Kurcze, co ja robię źle że to auto tak dużo pali?

Dobry żart :notacrook:

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki podane przez producenta są osiągnięte na torze

Jakby były na torze, to może by były do osiągnięcia, one są uzyskiwane na rolkach na stanowiskach badawczych.

Opony napompowane tak, że niewiele brakuje im do pęknięcia, odłączony alternator, odłączone wszystkie odbiorniki prądu, silnik jest nagrzany do roboczej temperatury.

Ciekawym przekrętem jest też stosowanie olejów bardzo lekkich pokroju 0W20, na których w normalnym ruchu auto by bardzo szybko wyzionęło ducha.

http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Producenci-oszukuja-na-spalaniu-ale-to-nie-tylko-ich-wina,wid,16502131,wiadomosc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tą samą trasę bez włączonego tempomatu. Czasami jak sytuacja i szybkość na to pozwoli zdejmij na chwile nogę z gazu, by spalanie chwilowe było zero lub bliskie zera, a zapewne się zdziwisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kataryniarz, tak to jest wersja ENERGY, na dodatek LIMITED z opcją START & STOP, akurat w trasie to nie ma znaczenia , a według specyfikacji Renault, właśnie ta opcja zapewnia w trasie spadek spalania o 20% , ciekawe czemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj to co powyżej napisałem i zapoznaj się z wklejonymi linkami, tym wcześniejszym i tym poniżej :)

http://autokult.pl/26344,normy-emisji-spalin-euro-oraz-badanie-nedc-o-co-w-tym-wszystkim-chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel,

przejrzałem te materiały, co podałeś linki.

Ale to nie do końca tłumaczy mojego problemu.

Bo jak auto jest badane w tunelu aerodynamicznym, to takie dane powinny być podane też w tej specyfikacji, a jak auto spala za dużo, to poza większym zużyciem paliwa wydziela tez więcej CO2, podobnie jak VW, a to już nie jest akceptowane np w USA.

Ja jestem zeźlony, bo mam Meganę dci 1,5 też kombi z 2009 roku, która spala o jakieś 0,5 litra mniej w trasie od megany z 2015 roku!

I to jak ma skrzynię tylko 5-cio biegową, zrobiłem nią 200 tys km, jak bym równo jechał setką to spali 3,5 litra ON/100 km, a w specyfikacji producenta były większe wartości.

Sam nie wiem co o tym myśleć, bo miał być taki super oszczędny silnik, a wyszło jak z obietnicami wyborczymi, wiadomo kogo.

Ciekawe, czy Renault dysponuje jakimś kierowcą testowym, który jest w stanie pojechać ze mną w trasę i pokazać, że to auto jest zgodne ze specyfikacją?

To co podaje Renault w specyfikacjach, to ja (i wielu innych klientów) traktuję poważnie, a nie jako marzenia producenta.

Bo jak nie, to można by spróbować reklamować ten towar "jako niezgodny z umową".

Bo to auto obecnie nie spełnia warunków umowy.

No chyba, że "w trasie" trzeba jechać 60-70 km/h na 6 biegu, żeby się zbliżyć do tych marzeń? Tylko tego nie ma w specyfikacji.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba że " w trasie" trzeba jechać 60-70 km/h na 6 biegu, żeby się zbliżyć do tych marzeń? Tylko tego nie ma w specyfikacji.

Przy okazji nie zapomnij o odpowiednio niskim obciążeniu, napompuj koła do 4 barów, wymień oleje na lekkie, zdejmij pasek alternatora i pewnie osiągniesz obiecywany wynik zgodny z normą NEDEC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto również pamiętać, że jazda pod wiatr potrafi mocno zawyżyć spalanie. Jeżeli bardzo zależy Ci na niskim spalaniu to napompuj koła w tryb ECO.

 

Ogólnie to co podaje producent zawsze mija się z prawdą. Teraz Peugeot i Citroen zaczęli jako pierwsi w branży motoryzacyjnej mierzyć faktyczne spalanie w naturalnych warunkach - polecam zapoznać się z tym filmem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starsza też miała FAP? Jak jest prawie pełny to wpływa na spalanie.

 

Ale to auto ma dopiero 10k km , jak FAP może być pełny?

Od nowości ma taki apetyt na ON.

Ciekawe , czy jest ktoś na forum, kto jeździ podobnym autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!