Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

Coś może być na rzeczy z tym olejem. Co prawda, nie za bardzo rozumiem ten związek, ale już słyszałem podobne doniesienie, że problem "ucichł" po zmianie oleju. Niestety na rocznym przeglądzie mimo tego, że pytałem o to w kontekście dość miejskiego użytkowania auta, nie zmienili mi oleju. Z początku pomyślałem, że skoro Oni są gwarantem, to niech robią jak chcą, ale teraz zaczynam rozważać wymianę...

 

Co do poziomu oleju to coś mnie tknęło w tym tygodniu i przeklikałem się przez komputer na załączonym zapłonie i o dziwo poziom spadł o dwie kropki. Co jeszcze ciekawsze - ostatnio nieco rzadziej występuje wspomniane zjawisko. Przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[cenzura] >:( mogłem nalegać na tę wymianę oleju i było by jasne, a teraz muszę do nich jechać 50 raz. Może dwie pieczenie na jednym ogniu i pojadę do innego ASO... Koledzy, jak myślicie: Można do nich z własną 5-ką oleju pojechać? On musi być jakiś

koszernej marki czy po prostu RN710?

 

 

<czerwona>

Na forum cenzuralnie się wysławiamy :!: - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, może z innej beczki: Może ktoś z Was zna jakiegoś zacnego znachora, który nie toczy beki z francuskiej motoryzacji? Jestem jeszcze przed wizytą w kolejnym ASO, ale jak znowu mi będą mówić, że wszystko jest w porządku, to chyba będę gotów podziękować im za taki serwis gwarancyjny... Inna sprawa, może ktoś z Warszawy chciałby się pochwalić swoim 1.2 TCe 130 i pomóc mi zweryfikować czy mi się tylko wydaje, czy jednak wmawiają mi ciemnotę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Posiadam megane III 1.2 130 tce i wszystkie objawy potwierdzam: terkotanie, wibracje, kangurek na zimnym silniku. zeżarło 1l oleju na 10000km.

odpowiedz ASO: wyważymy opony, powinno pomóc :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @rollo321 od kiedy użytkujesz swoją Megankę?

 

W ramach aktualizacji mojej sytuacji: Wymieniłem olej, bo w sumie to nie zaszkodzi. Jakoś nie jestem przekonany do tych wymian co 30k szczególnie gdy większość kilometrów robię po mieście. I co? I nic. Jak radośnie terkotał tak dalej radośnie terkocze. Co więcej, złośliwość tej martwej rzeczy sprawiła, że przynajmniej chwilowo terkocze głośniej niż wcześniej :S Olej świeży, nalany do pełna. Jak na razie zostaje ratowanie się nagłośnieniem we wnętrzu.. Coś zjechali w tym silniku i nie chcą się przyznać. Może i faktycznie to nie rzutuje na silnik jakoś szczególnie, ale na pewno uprzykrza życie. Także tego. Wójnia z patatajnią.

Mam nadzieję, że źle policzyli planowane zużycie tego silnika i rozpadnie się w czasie przedłużonej gwarancji :D

 

Jedno ale: Przez te 13k kilometrów ubyło niewiele oleju. Nie sprawdziłem w efekcie na bagnecie, ale przed wymianą na wyświetlaczu brakowało 2 kropek. Nie wiem czy to się jakoś jednoznacznie mapuje na mililitry.. Wątpię, żeby to był aż litr.

 

P.S. Pojechałem na wymianę ze swoimi zabawkami. Olej ze specyfikacji i odpowiedni filtr Renault. Okazuje się, że przy wymianie zmieniają też uszczelkę korka spustowego, której nie miałem, ale spoko, w ASO kosztuje chyba ze 2 złote:D Piszę, bo może komuś się kiedyś przyda ta wiedza, gdy ktoś chce i może takie rzeczy sam robić :) Ja jej nie miałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo co wyżej, ale z terkotaniem okazało się wczoraj, bo zawsze muzyka leciała od momentu odpalenia auta :D, troszkę zżera oleju ale nie specjalnie dużo, i wibracje przy hamowaniu z dużej prędkości też mam, ale jakoś się tym nie przejmuje, bylem z terkotaniem u mojego mechanika, i powiedział że nic nie wskazuję żeby coś było nie tak - taki urok samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wychodzi, że ten typ tak ma u mnie terkocze i bierze olej oraz delikatnie przerywa na zimnym, co do dolewek oleju to jak wskażnik pokaże ostatnią kropkę to wchodzi równy litr oleju.

U mnie brał 1litr na 1000km, po 2000 km się uspokoiło t teraz zniknęła 1 kropka na 1,5tys km.

Jutro wyjazd do Włoch w bagażniku 3litry Elfa Evo 900 SXR 5W40 :) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego mnie przedrzeźniasz :?:

No to mam idealnie to samo co u Ciebie ;)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13

Po takim czasie bytności na forum to regulamin powinien już być znany :!: <czerwona> -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam kolegów. Niesamowite ale opis podany przez Pataps zgadza się z moimi obserwacjami z wakacji. Autko miało wtedy raptem 5000km jak usłyszałem terkotanie jadąc stromo pod góre. Długo sie zastanawiałem co tooże być i jestem bardziej niż pewien,że chodzi o zawór upustowy nadciśnienia w turbine, który wpada w rezonans i klepie właśnie w przedziale 2000-3000rpm. Co więcej, mam wrażenie, że problem nasila się wraz ze wzrostem temperatury otoczenia, a nie ze zmiana oleju. Choć pewnie gęstość oleju może być tu też kluczowa. To co mnie jednak najbardziej martwi to wlaśnie totalnie nieoczekiwane spadki momentu obrotowego, o którym pisał autor. Na razie nie wiem co z tym zrobić. Ale chętnie wezmę udział w testach i dalszych analizach tematu. A może jakieś oficjalne pismo do producenta w temacie??

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

 

Opis poprawiony :-)

 

Dodano: 03 sie 2016 - 20:49

A jeszcze jedna ciekawostka. Nie wiem czy koledzy zauważyli, ale w dokumentacji od silnika namy podane, że maksymalny moment obrotowy wynosi 205Nm lub 225Nm w przypadku overboost! Ale jak go zrobić, czy raczej wywołać? Takiego opisu już nie ma. Może jest on dostępny tylko w specyficznych warunkach i to jest właśnie to, co czasami czujemy, że auto lepiej przyspiesza. Albo raczej, że nie jest on dostępny w specyficznych warunkach np.: lekkie przegrzanie, czy za duże obciążenie i wtedy mamy owe 205Nm do dyspozycji, zamiast 225Nm. Różnica na poziomie 10% to już całkiem sporo i na pewno będzie to zauważalne. Co o tym sądzicie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wróciło terkotanie. Już się przyzwyczaiłem :)

 

W kwestii tych 225Nm też jestem ciekaw. Wydaje mi się, że trzeba by założyć osobny temat na forum w tej kwestii. W/g mnie to te 225Nm jest dostępne wtedy jak dasz "gaz do dechy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja z tym osobnym tematem dla 225Nm. Rzutem na taśmę dodam tylko, że trochę poprzeglądałem inne fora zagraniczne i dokumentacje techniczne odnośnie overboost. Udało mi się dotrzeć do opisu, gdzie w największym skrócie i najprościej jest tak, że te 225Nm jest dostępne tylko w specyficznych warunkach - na 2 oraz 3 biegu i tylko przez 20sek. Jest licznik, który zlicza jednostki i w naszej konfiguracji jest to 1sekunda. Natomiast z 'powrotem' wg różnych źródeł jest już różnie. Albo trzeba odczekać kolejne 20 sekund, aż licznik spadnie do zera, albo jest resetowany zaraz po zejściu z obciążenia, co wg mnie jest raczej mało sensowne z punktu widzenia wcześniejszego pełnego obciążenia/przeciążenia jednostki. I teraz najciekawsze, redukcja momentu czyli doładowania realizowana jest specjalnym zaworem elektrycznym i być może to właśnie on tak terkocze. Zawór ten stanowi ponoć też dodatkowe zabezpieczenie na wypadek overboost w przypadku uszkodzenia właściwego zaworu upustowego "wastegate" w turbinie. W każdym razie jak tylko będę miał szanse zbadam temat głebiej. Trochę się rozpisałem, a miało być krótko. ;-)

Edytowane przez Jwax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!