Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

W i20 masz prosty silnik, na sekwencyjnym wtrysku. Hyundai dopiero teraz się uczy na silnikach z bezpośrednim wtrysku + turbo. Najwidoczniej mało wiesz o problemach z nowymi Audi. W Renault to pikuś :)

Aso serwisy Audi/VW zapchane nowymi furami, Opel to samo, auta zjeżdżają na lawetach, wiem bo bywam w tych salonach, takie czasy.

Jak gadam z ludkami, to wychodzi, że serwis Renaulta działa dosyć sprawnie i konkretnie.

Za te pieniądze, nic lepszego by nie kupił :) , dla mnie ten silnik jest udany w tym dupowozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bialydelfin, miałem Clio 2 ph2 1.2 16V, jeździłem nim 12 lat, łączny koszt awarii przez ten czas nie przekroczył 500 zł. Z usterek raz wymieniłem drążek kierowniczy oraz końcówkę (wpadłem w dużą dziurę), oraz awarii uległ czujnik biegu wstecznego (koszt 49 zł), tak to klocki, olej, tarcze, rozrząd kompletny oraz serwis klimatyzacji co 3-4 lata. Kolega miał kupione w 2009 r nowe Megane III 2.0 TCe 180 KM, w 6 lat absolutnie nic się nie zepsuło, z wyjątkiem 1 akcji serwisowej na wymianie dmuchawy klimatronika. Nie jedno Audi by się zawstydziło okropnie :) Prawda jest taka że skończyła się era niezniszczalnych silników. 15-16 lat temu skończyły się diesle robiące bez problemu 1 milion km jak np. Renault 1.9D czy Mecedes 2.0D. Wprowadzono nowe diesle na zasilaniu Common Rail gdzie trwałość dramatycznie spadła. Nie ważne czy Renault czy Mercedes czy BMW. Dla obecnego diesla zrobienie 500 tyś km to lada wyzwanie, gdzie 20-30 lat temu było to dopiero dotarcie :) Teraz ten trend dopadł silniki benzynowe. Nie ma już prawie silników benzynowych robiących bez problemu 400-500 tyś km jak w Clio 1.2 16V. Zdecydowana większość samochodów na rynku ma bezpośredni wtrysk + turbo, co w konsekwencji są problemy ze spalaniem oleju (ekolodzy tego chyba nie widzą mimo wciąż naciskają). Największy problem ma grupa VW. Serwisy Audi/VW są obciążone, terminy napraw są odległe. W Renault moment przyjmują na serwis.

 

Poczytaj sobie fora VW/Audi zwłaszcza silników TSI/TFSI z lat 2007-2011.... Niżej ciekawostka dla Ciebie z gazety...

 

thumb_hosting_zdjec_1473428697__skoda.jpg

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pocieszenie, z problemami z tsi wiedziałem dlatego nie kupiłem skody. Byłem dzisiaj w aso po nowy samochód zastępczy, to pan z serwisu powiedział mi, że w zeszłym tygodniu przyjęli 4 samochody z tym samym problemem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, wg gwarancji samochód zastępczy przysługuje tylko gdy samochód nie jest w stanie o własnych siłach przyjechać do aso. Ja zgłosiłem reklamacje do centrali i renoult Renault pokrył koszty samochodu. Dostałem nissana micre, ale od dzisiaj zaczyna urlop i prosiłem o większy samochód i bylem podmienić. Generalnie jak sobie nie wymarudzisz to nic za darmo nie dostaniesz.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, wg gwarancji samochód zastępczy przysługuje tylko gdy samochód nie jest w stanie o własnych siłach przyjechać do aso. Ja zgłosiłem reklamacje do centrali i renoult Renault pokrył koszty samochodu. Dostałem nissana micre, ale od dzisiaj zaczyna urlop i prosiłem o większy samochód i bylem podmienić. Generalnie jak sobie nie wymarudzisz to nic za darmo nie dostaniesz.

 

Kolego ja sam przyjechałem samochodem którym dało się jeździć do ASO, i dostałem samochód zastępczy od Renault (w okresie gwarancji), za który płacić nie musiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystko zależy od tego jak salon/serwis jest przychylny klientowi. W Zabrzu u Dąbrowskich nie ma większego problemu żeby dostać za darmo samochód na czas naprawy (kilka razy miałem żeby pojechać do pracy, a kilka razy na cały tydzień). Z tego co pamiętam to wg. gwarancji Renault samochód przysługuje za darmo jedynie wtedy gdy Twój zostanie unieruchomiony i na ASO ściąga Cię Assistance Renault. Miałem kiedyś problem ze skrzynią ale jakoś udało mi się dojechać do Dąbrowskich. Niestety na samochód zastępczy musiałem dłużej czekać bo nie mieli nic na miejscu. Gdyby samochód odmówił mi posłuszeństwa u nich przed ogrodzeniem i ściągnęłaby mnie laweta to centrala Renault załatwiłaby samochód z innego salonu. Od siebie mogę polecić Dąbrowskich (chociaż raz mi coś spierdzielili, a raz pocisnęli ściemę że zrobili a nawet nie dotknęli danej rzeczy ) i Ziębę w Katowicach (robią te rzeczy co w Zabrzu nie chcą i odwrotnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć!

Moja Meganka poszła do serwisu z problemem terkotania. Serwis sprawdził i potwierdził usterkę (to, że terkocze) i naprawa jest gwarancyjna czyli bezpłatna.

Niestety teraz rozbija się o dział w techniczny poza serwisem (?). Przyczyna jest upatrywana w rozrządzie, cierpliwie czekam. Wspomniałem, że na forum w jednym przypadku wymienili pompę oleju i to rozwiązało problem ale nie jestem specem i informatyk nie będzie mówił mechanikowi co i jak ma naprawiać.

Przy poprzedniej wizycie dolali mi oleju i terkotanie zniknęło na parę tys. kilometrów i wróciło.

Czekam na rozwój sytuacji.

 

Dodano: 30 wrz 2016 - 11:45

Co do samochodów zastępczych - pierwsze 3 dni za free (jako że to naprawa gwarancyjna), potem cena ustalana indywidualnie. Z ciekawostek dodam, że poprzednio samochód stał w serwisie dwa tygodnie z powodu braku części, która miała być na następny dzień roboczy. Dostałem na ten jeden dzień samochód zastępczy płatny chyba ~70 pln za dobę.

Jako że problem był po stronie Renault samochodem jeździłem dwa tygodnie a zapłaciłem tylko za pierwszą dobę, reszta free. To jest dopiero postawa frontem do klienta :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam wprawdzie Dacie, ale problem terkotania występuje i u mnie, ze względu na posiadanie "serca" 1,2 tce 115KM. Autko ma 3 lata i w tym czasie zrobiłem 175 kkm. Terkotanie było słyszalne od początku i do dziś czasami też coś zaterkocze, ale zdecydowanie rzadziej. 2 lata temu byłem w serwisie, odbyliśmy jazdę próbną, Pan serwisant potwierdził terkotanie, postawili auto na podnośniku i zaczęło się opukiwanie. W momencie uderzenia w tłumik-przednia część, z taką plecionką metalową (jak kolczuga rycerza)- rozległ się dźwięk przypominający owe terkotanie. Problem pojawiał się tak jak i u Was w zakresie 2-3 krpm, po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, pod górkę lub z pełnym pokładem (mam Lodgy 7os) - czyli pod obciążeniem silnika. Były również wyczuwalne jakby spadki momentu. Nie jestem mechanikiem ale gdzieś tam czytałem, że w vagowskich 1,4tsi były jakieś falowania mocy i winny był jakiś zawór przy turbinie. Tak że może to ta plecionka na tłumiku, może zawór, ale pewne jest jedno-wcześniej jeździłem dieslami dysponującymi większym momentem niż 1,2tce i biegi mieniałem dość wcześnie. Po zmianie techniki jazdy-kręcę wyżej gdy mam obciążone auto-terkotania nie słyszałem już tak często jak wcześniej.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymienili pompę oleju oraz rozrząd. Terkotanie ustało. Mechanik powiedział że był już lekko wytarty ślizg (napinacz) łańcucha czyli coś się działo złego. Ja od czasu pierwszego tyrkotu przejeździłem 2 tygodnie i już były lekkie śladu nadmiernego zużycia napinacza a co dopiero jak bym to zlekceważył. U mnie nie robili problemów i nie wciskali mi kitu że nie wiadomo co to turkocze - odrazu postawili diagnozę i w 4 dni wymienili pompę + rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam wprawdzie Dacie , ale problem terkotania występuje i u mnie , ze względu na posiadanie "serca" 1,2 tce 115KM. Autko ma 3 lata i w tym czasie zrobiłem 175 kkm.

Wow... 175kkm dla tego silnika jest godne uznania :-)

 

Dodano: 06 paź 2016 - 13:48

U mnie wymienili pompę oleju oraz rozrząd. Terkotanie ustało.

A jak bardzo terkotało u Ciebie? Czy było to słyszalne z kabiny, czy tylko na zewnątrz? Tylko przy przyspieszaniu, czy również przy stałej prędkości i w zakresie 2200-3000?

Czy po wymianie pompy i rozrządu ustały również wibrację, przy hamowaniu silnikiem na 6'tym biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie terkotanie było słyszalne międy 2700-3000 rpm przy przebiegu 35000.

Terkotanie nie było słychać po wymianie oleju przez jakieś 3000km.

 

Serwis na Puławskiej w W-wie przyjął zgłoszenie, wymieninili rozrząd + pompę oleju.

Od tamtej pory jest cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Meganka zakończyła wizyte w serwisie.

Mega plus za podejście serwisu do klienta po raz drugi (czyli obniżenie kosztów z pozdrowieniami od producenta:) )

Wymieniona pompa oleju + łańcuch. od odbioru zrobiłem ~300 km i póki co cichutko"_ . jak przejadę ze 3000 km będę mógł potwierdzić ostatecznie usunięcie usterki.

Tak jak wspomniałem wcześniej naprawa gwarancyjna - bez kosztowa.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!